Citroën C4 2015: Nenápadný facelift a nové motory

Citroën C4 má za sebou päť rokov kariéry, navyše je na trhu už viac ako rok jeho silný koncernový súper v podobe Peugeotu 308. Modernizácia pre tento modelový rok mu preto iste prospeje. Zmeny sú najmä pod kapotou.

23.02.2015 06:00
Citroën C4 - 2015 Foto:
Vynovená Cé-štvorka podstúpila len ľahký facelift. Nové sú v podstate iba predné reflektory s 3D efektom a novou grafikou vrátane denných LED diód.
debata

Od roku 2010 predal Citroën približne 450 000 kusov z druhej generácie modelu C4. Tento hatchback však ešte nekončí a tak mu v Paríži naordinovali prvú výraznejšiu modernizáciu, aj keď na jeho exteriéri to príliš nevidieť. Facelift sa totiž obmedzil len na decentné úpravy. Hlavnou zmenou sú nové predné reflektory s 3D grafikou a dennými LED diódami.

Priestorovým efektom a novou grafikou sa môžu pochváliť aj zadné svetlá. Vzhľad oživuje niekoľko nových chrómových prvkov na prednom nárazníku a rámoch okien, ako aj nové disky kolies Miami s priemerom 17 palcov. Paletu deviatich farieb obohatili dva nové sivé laky Gris Galet a Gris Platinium. Aj interiér získal novú atmosféru, najmä vďaka dvom novým druhom látkového čalúnenia Rayados Mistral a Liberia Gris.

Novú grafiku majú aj zadné 3D svetlá. V ponuke... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2015 Novú grafiku majú aj zadné 3D svetlá. V ponuke sú nové 17-palcové disky Miami a dva nové sivé odtiene laku Gris Galet a Gris Platinium.

Najväčšou zmenou na palube je dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou, ktoré slúži funkciám nastavenia vozidla, 3D navigácii aj multimediálnym systémom. Navigačný systém je obohatený o zobrazenie rýchlostných limitov a upravenie trasy podľa aktuálnych podmienok. Služba Citroën Box zastrešuje nepretržitú lokalizáciu pre núdzové a servisné volania či elektronickú servisnú knižku a odporúčania pre ekonomickú jazdu.

Citroën tiež sľubuje viac komfortu. Voliť možno masážne sedadlo vodiča, veľkú panoramatickú strechu s elektricky ovládanou clonou, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, ale aj výkonnú audiosústavu Denon. Tú by ste si mali vychutnať viac ako v minulosti, pretože interiér je vďaka väčšiemu množstvu izolačných materiálov tichší. Veľkosťou interiéru aj batožinového priestoru s objemom 408 litrov patrí C4 stále k najlepším v segmente.

Stredová konzola bola prepracovaná vzhľadom na... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2015 Stredová konzola bola prepracovaná vzhľadom na montáž nového dotykového rozhrania so 7-palcovým monitorom.

Balík bezpečnostných prvkov zahŕňa monitorovanie slepého uhla zrkadiel, monitorovanie jazdného pruhu s výstrahou pomocou vibrácie bočníc sedadla, hill-holder na uľahčenie rozjazdu do svahu či statické osvetlenie zákrut hmlovými svetlami. Ručnú brzdu nahradila elektrická. Stabilizačný systém ESP je vybavený novou trakčnou funkciou CTI, ktorá zlepšuje prenos výkonu na asfalt pri prejazde zákrut pribrzďovaním vnútorného kolesa.

Najpodstatnejšie zmeny sa však udiali v súvislosti s prechodom na emisnú normu Euro 6. Pod kapotou už preto nenájdete benzínový 4-valec 1,6 VTi (88 kW). Obnova, ktorú odštartovalo C4 v marci minulého roka príchodom úsporného preplňovaného trojvalca 1,2 PureTeh (81 kW), totiž pokračuje silnejšou verziou s výkonom vyladeným až na 96 kW. Oba motory pritom vynikajú mimoriadnym krútiacim momentom. Slabší s hodnotou 205 a silnejší až 230 Nm.

Veľkosťou batožinového priestoru s objemom 408... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2015 Veľkosťou batožinového priestoru s objemom 408 litrov patrí C4 stále k najlepším v segmente.

Štandardom je štart-stop systém a pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom. Výsledkom je priemerná spotreba len 4,8 litra benzínu na 100 km. Výkonnejší z dvoch trojvalcov môže byť odteraz spojený s úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin so zníženým trením a upraveným softvérom, ktorej reakcie sú rýchlejšie až o 40 %. Funkcia Qiuck Shift umožňuje aj manuálny režim. Inak je štandardom 5-stupňový, respektíve 6-stupňový manuál pre silnejší motor.

Dvojicu benzínových motorov dopĺňajú dva diesely 1,6 BlueHDi s výkonom 73 alebo 88 kW. V porovnaní s minulosťou to znamená výkon zvýšený o päť, respektíve o štyri kilowatty. Oba sú spojené výlučne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Zmenami prešlo najmä výfukové potrubie, spaľovací priestor a povrch valcov Diamond Like Carbon, znižujúci vnútorné trenie. Aj vďaka oleju s nízkou viskozitou spotrebujú naftové motory priemerne len 3,6 litra nafty na 100 km.

Podvozok využíva naďalej predné tlmičové vzpery McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Jeho nové naladenie sa však podpísalo na vyššom komforte. Vynovený Citroën C4 sa dostane do predaja ešte tento mesiac. Automobilka teda nečaká až na marcový ženevský autosalón.

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 1,2 PureTech 1,6 BlueHDi 1,6 BlueHDi
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 199 1 560 1 560
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 81/5 000 96/5 500 73/3 750 88/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 205/1 750 230/1 750 254/1 750 300/1 750
Prevodovka 5M 6M/6A 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 10,9 10,8(10,9) 11,5 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 184 199/197 180 197
Spotreba na 100 km (l) 4,8 4,8/4,9 3,6 3,6
Citroën C4 - 2015
Citroën C4 - 2015
+25Citroën C4 - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Citroen #Citroën C4
Články podľa značiek