Audi A4 2016: Unikli informácie o motoroch

Na autosalóne v Ženeve predstaví Audi piatu generáciu modelu strednej triedy A4. Nemecká automobilka novinku zatiaľ utajuje, no na svetlo sveta prenikli informácie o motoroch. Dobrou správou je zachovanie 6-valcov.

24.02.2015 12:00
debata
Nové Audi A4 bude stáť na väčšej platforme MLB.... Foto: Worldcarfans
Audi A4 - 2016 Nové Audi A4 bude stáť na väčšej platforme MLB. Aj vďaka nej by malo zhodiť na váhe približne 100 kg.

Pred dvadsiatimi rokmi prišlo Audi na trh s modelom strednej triedy A4, ktorý bol nástupcom Audi 80. Z o štyroch generácií predala automobilka viac ako šesť miliónov kusov, čo znamená, že ide o najúspešnejší model všetkých čias. A teraz nás delí už len pár dní od premiéry piatej generácie. Tá sa predstaví na autosalóne v Ženeve.

Zatiaľ však Audi nevyrukovalo s oficiálnymi fotografiami ani technickými údajmi. Ako to však už býva, na svetlo sveta predsa len niektoré prenikli. Server Motor.es tvrdí, že má zaručené informácie o palete motorov. Základnou benzínovou jednotkou sa má stať 4-valec 1,4 TFSI v troch výkonových verziách – 92, 110 a novej 132 kW.

Všetky budú disponovať odpájaním valcov pre zníženie spotreby paliva. Najslabší variant dostane 6-stupňový manuál, stredný a najsilnejší ponúknu za príplatok aj novú 9-stupňovú prevodovku S-tronic. Vystačiť však budú musieť s predným náhonom. Podobne ako najslabší dvojliter 2,0 TFSI naladený na 166 kW, ktorý dostane Quattro len za príplatok.

Jeho silnejšia verzia s výkonom 180 kW už však bude mať Quattro v sérii, a to spolu s 9-stupňovou prevodovkou S-tronic. Na vrchol sa postaví v podobnej konfigurácii preplňovaný benzínový 6-valec 3,0 TFSI (200 kW). Očakáva sa však aj príchod benzínového hybridu, kombinujúceho motor 2,0 TFSI (166 kW) s elektromotorom , ktorý pridá ďalších 26 kilowattov.

Na rozdiel od VW Passat a Škody Superb si... Foto: Worldcarfans
Audi A4 - 2016 Na rozdiel od VW Passat a Škody Superb si ingolstadtská novinka zachová 6-valcové motory. Navyše pridá 9-stupňové prevodovky S-tronic.

Aj v dieselovej ponuke budú hrať prvé husle 4-valce. Od základného 1,6 TDI (88 kW) cez dvojliter 2,0 TDI (92 kW, 110) až po najvýkonnejšie varianty 130 a 140 kW. Všetky dvojlitre budú môcť byť kombinované s 9-stupňovým S-tronicom. Verzia s výkonom 140 kW dostane štandardne pohon Quattro, kým pre verziu 130 kW bude Quattro za príplatok.

Zvláštnu pozíciu bude mať najsilnejší 4-valcový diesel vyladený na 162 kW, pravdepodobne s dvojicou turbodúchadiel, ktorý má byť kombinovaný prekvapujúco len s manuálnou prevodovkou. Čo je však podstatné, ani v dieselovej palete nebude chýbať 6-valec. Motor 3,0 TDI má ponúknuť 190 kW v kombinácii s Quattrom a automatickou prevodovkou.

Technologickým vrcholom sa stane diesel-hybrid A4 e-tron s motorom 2,0 TDI (140 kW) v kombinácii s dvojicou elektromotorov. Jedným v 9-stupňovej prevodovke S-tronic a druhým na zadnej náprave. Tie majú dodať ďalších 100 kW výkonu a zároveň ponúknuť funkciu „elektrickej štvorkolky“.

Použitie 6-valcových motorov, automatických prevodoviek s deviatimi stupňami a systému e-quattro by malo novinke z Ingolstadtu zabezpečiť technologický odstup od nového Passatu a Škody Superb. A nielen to. Audi A4 bude totiž v porovnaní s koncernovými konkurentmi mainstreamových značiek spočívať na úplne novej modulárnej platforme MLB.

Aj vďaka nej sa napriek nárastu rozmerov očakáva, že medzigeneračne zhodí približne 100 kg. Verzia 2,0 TDI by mala vážiť len 1 400 kg, čo je dokonca menej než celohliníkový Jaguar XE. Viac sa dozvieme určite ešte pred začiatkom ženevského autosalónu, keď Audi uvoľní prvé oficiálne informácie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A4 #autosalón Ženeva 2015
Články podľa značiek