Škoda Octavia RS 230: Na stovku za 6,7 sekundy

Najrýchlejšiu Octaviu všetkých čias ukáže Škoda na budúci týždeň v Ženeve. Jej dvojliter pošle na predné kolesá rovných 230 koní. A to cez samosvorný diferenciál VAQ.

26.02.2015 16:00
Škoda Octavia RS 230 Foto:
V porovnaní s Octaviou RS bude RS 230 silnejšia o 10 koní. Akcelerácia na stovku sa aj vďaka tomu skráti o dve desatiny sekundy. Decentný exteriérový body kit prinesie čierne zadné krídlo a nové 18-palcové disky kolies.
debata (2)

Hlavnou hviezdou v stánku Škody v Ženeve bude, pochopiteľne, nový Superb. Nebude to však zďaleka jediná premiéra. Ukáže sa tu aj Fabia Monte Carlo a najmä nová Octavia RS 230, ktorá sa stane najrýchlejšou Octaviou všetkých čias. Veľa o nej Škoda však zatiaľ neprezradila. Vystačiť si musíme s jedinou snímkou, aj to zozadu, a so strohými informáciami o technike pod kapotou.

Dlhšie avizovaná Octavia RS 230 bude vychádzať z klasickej „eresky“, no dostane atraktívnejší body kit a, samozrejme, výkonnejší motor. Jej 4-valcový dvojliter 2,0 TSI použije rovnaký recept ako Golf GTI Performance. Úpravy softvéru sa podpíšu na miernom raste výkonu z pôvodných 162 na 169 kW, čo je rovných 230 koní. To zároveň vysvetľuje aj číslovku v názve.

Ani interiér nenechá nikoho na pochybách, že... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia RS 230 Ani interiér nenechá nikoho na pochybách, že ide o top verziu Octavie.

Nejde síce o radikálny tuning, ale aj to stačí na to aby sa Octavia RS 230 zapísala do histórie Škody ako najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias. Na stovku šprintuje za 6,7 sekundy, čo je zlepšenie o dve desatiny, a dosiahne maximálku 250 km/h. To je o 6 km/h viac ako Octavia RS. Pritom je rýchlosť limitovaná. Na frak jej dá jedine nový Superb s motorom 2,0 TSI a výkonom 206 kW.

Agregát bude pravdepodobne spojený výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tak ako v Golge GTI Performance. Isté však je, že RS 230 dostane ako prvá Škoda v histórii samosvorný diferenciál VAQ, čo je elektro-hydraulická obdoba Torsenu, pracujúca v podstate na princípe medzinápravovej spojky Haldex.

Výhodou sú pohotovejšie reakcie v širšom spektre rýchlostí. Bežná RS si pritom musí vystačiť s diferenciálom XDS+. Z prvej oficiálnej fotografie vidíme, že Octavia RS 230 je obohatená o čierne zadné krídlo a nové 18-palcové disky kolies obuté pneumatikami Dunlop Direzza Sport. Zmien však bude iste viac, a to aj v interiéri, no na ich zoznam si budeme musieť počkať do ženevskej premiéry.

Zákazníci budú musieť byť ešte trpezlivejší. Na trh sa najostrejšia Octavia dostane až začiatkom júna.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia #autosalón Ženeva 2015 #Škoda Octavia RS #Škoda Octavia RS 230
Články podľa značiek