VW Passat Alltrack: Zvýšený podvozok a viac trakcie

Na ženevskom autosalóne obohatí Volkswagen modelový rad Passat o off-roadovo ladenú verziu Alltrack. Podvozku zvýšenému o 27 milimetrov sekundujú uzávierky XDS+. Do predaja sa však chystá až v septembri.

27.02.2015 06:00
debata
Passat Alltrack dostal plastovú ochranu... Foto: Volkswagen
VW Passat Alltrack - 2016 Passat Alltrack dostal plastovú ochranu blatníkov a podbehov, ako aj chrániče podvozka z nehrdzavejúcej ocele. Ten je zvýšený o 27,5 mm.

Po vlaňajšej premiére Passatu, Passatu Variant a plug-in hybridného Passatu GTE prichádza rad na Passat Alltrack. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou, ktorá čakala na svoju off-roadovú verziu celých sedem rokov, je to teda bleskové tempo. Dôvod je jasný, Passat Alltrack, predstavený roku 2012, zaznamenal okamžitý úspech. Nový Alltrack však vychádza z ôsmej generácie, samozrejme, s karosériou Variant.

Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad, aj keď pomerne decentné. Karoséria je zdvihnutá presne o 27,5 mm, čo je aj výsledkom väčších kolies s priemerom od 17 až do 19 palcov. Nárazníky dostali ochranné nábehové hrany z nehrdzavejúcej ocele a blatníky či podbehy zas plastovú ochranu. Spätné zrkadlá majú kryty s matným povrchom. Na streche sa nachádzajú nosiče z eloxovaného hliníka. Vzadu upúta pozornosť prepracovaný nárazník s integrovanými výfukmi a nábehovým ochranným panelom.

V sérii sú strešné nosiče aj matné spätné... Foto: Volkswagen
VW Passat Alltrack - 2016 V sérii sú strešné nosiče aj matné spätné zrkadlá. Kolesá môžu mať rozmer od 17 do 19 palcov.

Na výber bude päť motorov. Ponuku benzínov tvoria agregáty 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (162 kW). Priaznivci nafty môžu voliť dieselový 4-valec 2,0 TDI s výkonom 110 alebo 140 kW. Nechýba ani bonbónik v podobe dvojlitrového Bi-TDI, naladeného až na 176 kW. Všetky motory sú štandardne vybavené štart-stop systémom a regeneráciou brzdnej energie. Okrem najslabších verzií 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TDI (110 kW), ktoré sú v sérii spriahnuté so 6-stupňovými manuálmi, sú ostatné motory kombinované s dvojspojkovými prevodovkami DSG.

Všetky verzie majú pohon oboch náprav 4Motion na báze piatej generácie medzinápravovej spojky Haldex, ktorá posiela hnací moment na zadné kolesá v predstihu, teda ešte skôr, ako by došlo k preklzu predných a zároveň funguje aj ako uzávierka. Elektronické pseudouzávierky EDS s pribrzďovaním kolies nájdeme aj na oboch nápravách. Alltrack 2,0 TSI a 2,0 Bi-TDi sú štandardne vybavené uzávierkami diferenciálov XDS+. Dopriať si ich však môžete za príplatok aj s ostatnými agregátmi.

Interiér je obohatený o novú grafiku... Foto: Volkswagen
VW Passat Alltrack - 2016 Interiér je obohatený o novú grafiku prístrojov, polokožené komfortné sedadlá či hliníkové pedále.

Okrem toho dostal Alltrack do vienka adaptívne tlmiče a najmä rozšírený systém nastavenia jazdných režimov. Okrem štandardných módov Eco, Normal, Sport a Individual je k dispozícii režim Offroad, ktorý prispôsobuje všetky jazdné a asistenčné systémy v prospech čo najlepšej trakcie. Zahŕňa terénne ABS, Hill Start Assist pre ľahší rozjazd do svahu či Hill Descent Assist pre kontrolu klesania. Upravená je činnosť trakčných systémov aj citlivosť plynu a prevodovky, ktorá radí pri vyšších otáčkach.

Alltrack si polepšil aj ako ťahač prívesu. Zapriahnuť zaň môžete brzdený karavan s hmotnosťou až 2 200 kg. Najslabšia benzínová a naftová verzia utiahne o 400 kg menej. Vhod príde aj Trailer Assist, ktorý uľahčuje parkovacie manévre s prívesom pomocou automatického riadenia. Vodič ovláda len plyn a brzdu. A keď sme už pri elektronických asistentoch, nechýba núdzové brzdenie, monitorovanie jazdného pruhu a slepého uhla zrkadiel, asistent pre jazdu v kolónach či varovanie pri cúvaní z parkovacieho miesta.

Štandardom Alltracku je pohon oboch náprav... Foto: Volkswagen
VW Passat Alltrack - 2016 Štandardom Alltracku je pohon oboch náprav 4Motion aj špeciálny off-roadový režim upravujúci funkciu trakčných systémov, motora či prevodovky.

Aj interiér bol prispôsobený dobrodružnej povahe Alltracku. Atmosféru zušľachťujú špeciálne podlahové rohože, prahové lišty z nehrdzavejúcej ocele, hliníkové pedále a komfortné sedadlá kombinujúce Alcantaru s látkovým čalúnením Summit. Upravená bola grafika prístrojového panela a multimediálneho rozhrania. V sérii je aj box pre smartfóny. Samozrejme, za príplatok si možno doobjednať všetky príplatky vrátane kožených sedadiel s masážnou funkciou a elektrickým nastavením v 14 smeroch. Predaj Passat Alltrack sa však rozbehne až v septembri.

VW Passat Alltrack - 2016
VW Passat Alltrack - 2016
+7VW Passat Alltrack - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Passat #VW Passat Alltrack
Články podľa značiek