Range Rover Evoque: Športovejší vzhľad a motory Ingenium

Po necelých piatich rokoch kariéry naordinovali technici zo Solihull najmenšiemu Range Roveru facelift. A nielen to. Nové diesely Ingenium zrazili spotrebu Evoque na 4,2 litra nafty na 100 km.

02.03.2015 06:00
debata
Nové nárazníky a najmä nové adaptívne full-LED... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque - 2016 Nové nárazníky a najmä nové adaptívne full-LED svetlá prepožičali Evoque modernejší a úhľadnejší výraz.

Aj napriek vysokej cene sa stal z Range Roveru Evoque prakticky hneď od uvedenia na trh roku 2011 bestseller. Len v domovskej Veľkej Británii sa z neho za ten čas predalo vyše 62 000 kusov a na celom svete to bolo viac ako 400 000. Teraz dozrel čas na prvú výraznejšiu inováciu. Tá sa dotkla exteriéru, interiéru aj techniky, ktorú reprezentujú úplne nové motory radu Ingenium. Odteraz tak bude Evoque nielen historicky najúspešnejším, ale aj najúspornejším modelom značky.

Nový dizajn prednej časti pôsobí modernejšie a úhľadnejšie. Na výber je z dvoch typov masiek. Základnej s dvojicou lamiel a pre drahšie verzie maska s matným chrómovým lemom a šesťuholníkovým výpletom. Nový nárazník dostal väčšie otvory, pričom hmlové LED svetlá sa presťahovali do hornej časti bočných vstupov. Úplne nový charakter však Evoque prepožičali najmä adaptívne full LED reflektory so svetelným podpisom tvoreným svetlovodivými trubicami DLR.

Vzadu má Evoque novú grafiku svetiel, nový... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque - 2016 Vzadu má Evoque novú grafiku svetiel, nový nárazník aj väčší spojler piatych dverí. Tie sa dajú otvárať aj pohybom nohy pod senzorom v nárazníku.

Evoque je tak vlastne prvým modelom skupiny Jaguar Land Rover s touto technológiou. Na diódy sa spoliehajú aj zadné svetlá s efektnejšou grafikou, spojené lištou výklopného veka. Mimochodom, to sa odteraz otvára elektricky a to aj pohybom nohy pod senzorom. Okrem nich je tu prepracovaný nárazník a nový zadný spojler s brzdovými ledkami. Zmeny exteriéru dopĺňa šesť nových dizajnov kolies a paleta farieb rozšírená o metalické odtiene Waitomo Grey Premium a Baltoro Ice.

Drahšie verzie HSE Dynamic a Autobiography doplňujú sacie otvory na prednej kapote. Naďalej ostáva v ponuke možnosť voľby odlišnej farby strechy, ktorá kontrastuje s lakom karosérie. Land Rover tvrdí, že spolu s matným alebo lesklým spracovaním kolies to dáva majiteľom priam nekonečné možnosti personalizácie. Podobne je to v interiéri s novými prémiovými poťahovými materiálmi Lunar Ice a Vintage Tan. Celkovo je na výber až 12 farebných kombinácií.

Na výber sú tri nové dizajny kolies v lesklom... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque - 2016 Na výber sú tri nové dizajny kolies v lesklom alebo tmavom vyhotovení. Pribudli aj dve nové farby laku – sivá a červená.

Nový je aj prístrojový panel s dvojicou tubusov a centrálnym farebným TFT displejom. Už v základe má Evoque kožené čalúnenie Taurus a elektricky nastaviteľné sedadlá v ôsmich smeroch. Osempalcová dotyková obrazovka je vstupom pre nové funkcie systému InControl, ktorý mal len nedávno premiéru v Jaguari XE. Vďaka nemu možno využívať internetové aplikácie, ale napríklad aj získavať na diaľku informácie o vozidle či dokonca ovládať niektoré jeho funkcie.

Vyššia úroveň InControl Touch Plus, dostupná pre vyššie úrovne vybavenia od HSE po Autobiography, pridáva audiosústavu Meridian s bezdrôtovými slúchadlami, jedenástimi alebo sedemnástimi reproduktormi, vstavanú navigáciu, zábavný systém pre zadných cestujúcich a dokonca duálny displej, známy z väčších a drahších Range Roverov. Ten je schopný zobrazovať odlišný obraz pre vodiča a spolujazdca. Najdôležitzejšie zmeny sa však odohrali pod kapotou.

Interiér má nové čalúnenie sedadiel, nový... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque - 2016 Interiér má nové čalúnenie sedadiel, nový prístrojový panel, ale najmä najmodernejšie rozhranie InControl.

Jedinou pôvodnou motorizáciou je preplňovaný 4-valec 2,0 Si4 s výkonom 177 kW, ktorý dostal len vlani najnovšiu 9-stupňovú automatickú prevodovku ZF. Evoque s ním šprintuje na stovku za 7,6 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 217 km/h a priemerne spotrebuje 7,8 litra benzínu na 100 km. Pod skratkami eD4 a TD4 sa však už skrývajú úplne nové dieselové 4-valce 2,0 Ingenium, ktoré debutovali v Jaguari XE. V porovnaní so svojimi predchodcami majú nižšie trenie, variabilné časovanie ventilov a sú priemerne až o 25 kg ľahšie.

Slabší má výkon 110 a silnejší 132 kW. Land Rover sľubuje nižšie vibrácie a až o 18 % nižšiu spotrebu paliva. Dieselový Evoque si vystačí so 4,2, respektíve so 4,8 litra nafty na 100 km pri silnejšej verzii s pohonom 4×4. Variabilný servisný interval sa predĺžil od 25– do 33-tisíc kilometrov. Od budúceho roka ponúkne Range Rover Evoque aj špeciálne verzie E-Capability s predným náhonom a zníženými odpormi, ktoré by si mali vystačiť ešte so skromnejšou dávkou paliva.

Systém pohonu oboch náprav Terrain Response bude obohatený o funkciu All-Terrain Progres Control (ATPC), predstavenú v Range Roveri a Range Roveri Sport. Ide vlastne o terénny tempomat, aktívny v rozmedzí od 1,8 do 30 km/h. Z asistenčných systémov spomeňme ešte autonómne brzdenie do rýchlosti 50 km/h, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, čítačku dopravných značiek a varovanie pred kolíziou pri vyšších rýchlostiach.

Vynovený Evoque sa predstaví už zajtra na autosalóne v Ženeve a do predaja zamieri v auguste.

Range Rover Evoque - 2016
Range Rover Evoque - 2016
+15Range Rover Evoque - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Land Rover #Range Rover #Range Rover Evoque
Články podľa značiek