Ešte v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch patril Renault k silným hráčom v strednej a vyššej strednej triede. Modely ako Renault 21 a Renault 25 dokázali konkurovať aj prémiovým produktom. Z vyššej strednej triedy sa však po slabých predajoch Safranu a fiaska menom Vel Satis úplne stiahol, a model 21 nahradil Lagunou, ktorá jeho úspech už nikdy nezopakovala. Najmä z dôvodu veľmi zlej spoľahlivosti druhej generácie, čo bola daň za mohutný nástup elektroniky. Laguna dostala napríklad ako prvá kartu miesto kľúča.
Z pošramoteného imidžu sa nepodarilo vylízať ani jej tretej generácii, hoci auto bolo podstatne lepšie a Renault si dal na kvalite záležať viac než kedykoľvek predtým. Renault teda na strednú triedu nezanevrel, len akosi predlžoval generačné cykly. Pokus s limuzínou Latitude, odvodenej od Samsungu radšej opomeňme. Súčasná tretia generácia Laguny je tu preto už ôsmy rok, a tak je logické, že dostane čoskoro nástupcu. Napokon, predsériové modely jazdia po cestách s kamuflážou už nejaký ten piatok.
Práve na základe maskovaných modelov vytvoril singapurský dizajnér Theophilus Chin jej možnú podobu. Inšpiroval sa pritom súčasným dizajnovým trendom jasne načrtnutým novým SUV Kadjar či crosoverom Espace, čo vidieť na maske so skutočne obrovským logom. Takže Chinová predstava nemusí byť úplne mimo, aj keď výsledný produkt sa líšiť predsa len bude. Isté však je, že Laguna si platformu CMF a aj techniku požičia z nového Espace. A keďže v ponuke vystrieda aj neúspešný Latitude, pôjde pravdepodobne o klasický sedan.
Isté je aj to, že nová Laguna bude väčšia a že pod jej kapotou sa nepochybne objaví novučičký bi-turbo diesel 1,6 dCi 160 s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 380 Nm. V hre však vzhľadom na pozíciu Laguny, ako vlajkovej lode, pravdepodobne ostane na rozdiel od Espace aj dvojliter. Objaviť by sa tu mala tiež nová dvojspojková prevodovka so siedmimi prevodovými stupňami. Viac sa dozvieme až v lete, keď by mal Renault uvoľniť prvé oficiálne informácie pred septembrovým autosalónom vo Frankfurte nad Mohanom.