Suzuki iM-4: Chystá sa nové Jimny alebo Ignis?

Na autosalóne v Ženeve ukázalo Suzuki tajuplný koncept miniatúrneho crossoveru iM-4. Má pohon oboch náprav a dokonca hybridný pohon. Na auto dlhé len 3,7 metra je to až-až.

24.03.2015 06:00
debata (5)
Miniatúrny crossover má proporcie SUV, ale aj... Foto: Suzuki
Suzuki iM-4 Concept - 2015 Miniatúrny crossover má proporcie SUV, ale aj dizajnové vychytávky, ako napríklad strechu inšpirovanú motocyklovou prilbou alebo „žiabre“ na zadnom stĺpiku.

Zdá sa, že po SX4 S-Cross a novej Vitare nám Suzuki nadelí v najbližších rokoch ďalšie novinky. Počítať môžeme s kompaktným hatchbackom na hranici štyroch metrov, ktorý naznačil koncept iK-2, ale aj s čímsi menším a záhadnejším. Ženevská štúdia crossoveru iM-4 je totiž nepochybne predobrazom sériového modelu, lenže akého? Na dĺžku má necelých 3,7 metra a k tomu svalnaté proporcie SUV. Nechýba ani pohon oboch náprav, ako naznačuje číslica v názve.

Napokon, kto iný by mal stvoriť miniatúrnu štvorkolku, ak nie práve Suzuki, ktoré bolo vždy expertom v malých SUV či off-roadoch. Ponúkajú sa dve možnosti. Buď ide o avízo nového Jimny, ktoré má za sebou už neskutočných 17 rokov kariéry, alebo ideového nástupcu Ignisu či Swiftu 4×4, tentoraz však v balení crossoveru. Rozmermi stojí presne medzi nimi. No viac pravdepodobná je druhá možnosť, keďže Jimny, posledného mohykána v triede malých drsných off-roadov, by bola jednoducho škoda.

Na dĺžku má koncept iM-4 len 3 693 mm. Je teda... Foto: Suzuki
Suzuki iM-4 Concept - 2015 Na dĺžku má koncept iM-4 len 3 693 mm. Je teda menší ako Swift, no o niečo väčší ako Jimny. Zvýšená svetlá výška by mala pomôcť mimo asfaltu.

No ani sériová podoba ženevskej štúdie by sa terénu báť nemala. Naznačuje to už kubistickým dizajnom, ktorý zvýrazňuje jej odolnosť. Navyše vyšperkovaným strechou inšpirovanou motocyklovou helmou a mohutným zadným stĺpikom so žiabrami, ktoré si iM-4 požičalo z historických modelov Suzuki, ako bolo Fronte Coupé z roku 1971, navrhnuté Giorgettom Giugiarom, či prvé Cervo z roku 1976. Na štúdii nemôžu chýbať ani diódové svetlá a priam futuristické 18-palcové disky kolies.

Základom stojí však iM-4 pevne nohami na zemi. Koncept je totiž postavený na novej platforme, mimochodom spoločnej so štúdiou i-K2, ktorá umožní zástavbu pohonu oboch náprav aj hybridného pohonného ústrojenstva, ktoré Suzuki označuje skratkou SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). A oba systémy iM-4 má. Prenos hnacieho momentu sa však bude s najväčšou pravdepodobnosťou konať mechanickou cestou, keďže ide o takzvaný mikrohybrid.

Pohon oboch náprav je kombinovaný s... Foto: Suzuki
Suzuki iM-4 Concept - 2015 Pohon oboch náprav je kombinovaný s mikrohybridnou sústavou SHVS. Tá pozostáva s preplňovaného 3-valca, elektromotora a li-ion akumulátora.

Ten spája nový priamovstrekový preplňovaný trojvalec 1,2 DualJet, ktorý sa už čoskoro objaví v sériových modeloch, s elektromotorom napájaným z li-ion akumulátora. Nechýba štart-stop systém ISG ani výkonná rekuperácia brzdnej energie. Suzuki tvrdí, že toto riešenie dokáže účinne redukovať spotrebu, no zbytočne nezvyšuje hmotnosť a cenu, na ktoré sú malé autá zvlášť citlivé. Viac však automobilka neprezradila. Dokonca nás nepustila ani do interiéru.

Karty vyloží na stôl Suzuki pravdepodobne na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Technické údaje

Dĺžka (mm) 3 693
Šírka (mm) 1 709 mm
Výška (mm) 1 566 mm
Rázvor (mm) 2 438 mm
Veľkosť kolies 215/45R18
Motor 1.2L DUALJET motor + SHVS
Pohon 4WD
Suzuki iM-4 Concept - 2015
Suzuki iM-4 Concept - 2015
+3Suzuki iM-4 Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Suzuki #autosalón Ženeva 2015 #Suzuki iM.4
Články podľa značiek