Mercedes-Benz GLE: Trieda M mení názov, dizajn aj techniku

Na autosalóne v New Yorku predstaví Mercedes-Benz výrazne modernizované SUV triedy M. Tentoraz už s novým označením GLE. Automobilka sľubuje spotrebu nižšiu o 17 % a najmä príchod úplne novej plug-in hybridnej verzie 500e 4Matic.

27.03.2015 06:00
debata
Nové GLE sa evidentne inšpirovalo ešte... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE - 2016 Nové GLE sa evidentne inšpirovalo ešte „horúcim" kupé SUV GLE Coupé. Vidieť to najmä na „zahryznutých" LED reflektoroch a športovo tvarovanom nárazníku. Nové sú však aj blatníky a predná kapota.

Už januárová detroitská premiéra nového kupé SUV GLE Coupé odštartovala zmenu označovania nových Mercedesov. A tak je len logické, že aj modernizovaná trieda M, ktorá sa budúci týždeň predstaví v New Yorku, bude niesť ako druhá v poradí nový názov. Populárne stuttgartské SUV vyrábané v troch generáciách od roku 1997 ponesie označenie GLE. Pričom menšie GLK sa zmení na GLC a väčšie GL na GLS. Inovácia GLE sa dotkla prakticky všetkých oblastí od dizajnu exteriéru, cez interiér až po techniku, kde je najväčšou novinkou plug-in hybrid.

Facelift, ktorý prichádza po štyroch rokoch, priniesol GLE úplne novú prednú masku s veľkou centrálnou hviezdou a dvojicou dvojitých robustných lamiel. Zmenili sa aj svetlá, ktoré sa podľa vzoru triedy S a C „zahrýzajú“ do masky. Za príplatok môžu byť vybavené LED technológiou pre všetky typy svietenia, vrátane denných diód, ktoré sa z nárazníka presťahovali priamo do modulu reflektorov. Nový je aj športovo tvarovaný nárazník, blatníky a bohatšie modelovaná predná kapota. Vzadu nájdeme efektnejšiu grafiku svetiel a taktiež nový nárazník. Zmenami prešli aj lakované prahy či dizajn diskov kolies.

Vzadu dostalo GLE nový nárazník a efektnejšiu... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE - 2016 Vzadu dostalo GLE nový nárazník a efektnejšiu grafiku svetiel. Prepracovaný bol aj nárazník.

Štylistické úpravy GLE nepochybne pomohli, keďže tretia generácia pôsobila najmä z dôvodu extrémneho dôrazu na aerodynamiku príliš uhladeným dojmom. Podstatne atraktívnejší je aj interiér. Ten si požičal palubnú dosku z nového GLE Coupé, čo znamená príchod voľne stojaceho 7-palcového centrálneho displeja, ale aj oblejšie a citlivejšie zakomponované prieduchy klimatizácie do stredovej konzoly a palubnej dosky. Úplne nový je trojramenný volant, ovládač rozhrania Command s touchpadom na stredovom tuneli a kruhový ovládač jazdných režimov Dynamic Select.

Ten konečne kombinuje nastavenia činnosti jednotlivých systémov vozidla, ako podvozku, motora, prevodovky, riadenia či trakčných systémov do jediného centrálneho prvku. Na výber je šesť módov. Comfort, Sport, Slippery, Off-road a Individual, doplní verzie vybavené paketom Off-Road Engineering šiesty mód Off-road Plus. Vo výbave pribudli prvky ako Crosswind Assist pre stabilizáciu pri bočnom vetre a Eco štart-stop systém. K dispozícii budú všetky súčasné bezpečnostné asistenty vrátane udržiavania v jazdnom pruhu, nočné videnie alebo asistent pre jazdu v kolónach. Pre náročných bude naďalej v ponuke športový balíček AMG Line s exteriérovými aj interiérovými doplnkami.

Interiér si požičal palubnú dosku z GLE Coupé.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE - 2016 Interiér si požičal palubnú dosku z GLE Coupé. To znamená aj nový 7-palcový voľne stojaci displej rozhrania Command či citlivejšie spracované prieduchy ventilácie. Nový je aj 3-ramenný volant.

Ponuka motorov sa prakticky nemení. Pre bežné verzie GLE sú určené dva benzínové a dva dieselové agregáty. Mercedes však uvádza, že priemerná spotreba klesla až o 17 %. Základom je 4-valcový diesel 250d s nezmeneným výkonom 150 kW a nad ním trojlitrový 6-valec 350d s výkonom 190 kW. Oba štandardne kombinované s novou 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic s vylepšeným hydrodynamickým meničom s účinnosťou až 92 %. O úsporu paliva na úrovni 9 % sa stará nová elektronika vstrekovania, ktorá umožňuje individuálne riadenie procesu spaľovania pre každý valec, optimalizované turbodúchadlo a nové olejové čerpadlo s variabilným prietokom.

Benzínové motory zastupuje dvakrát preplňovaný 3-litrový 6-valec pre verziu GLE 400 ( 245 kW) a väčší 4,7-litrový 8-valec pre GLE 500 s výkonom zvýšeným z 300 na 320 kW. O prevodovkách sa v súvislosti s benzínovými verziami Mercedes zatiaľ nevyjadruje, no podľa vzoru GLE Coupé je zrejmé, že minimálne GLE 400 dostane 9-stupňový automat. Až na základný diesel 250d budú všetky ostatné modifikácie vybavené štandardne systémom pohonu oboch náprav 4Matic s novou uzávierkou medzinápravového diferenciálu.

Obzvlášť športovo pôsobia ostré verzie AMG.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE - 2016 Obzvlášť športovo pôsobia ostré verzie AMG. Silnejšia z nich má výkon 430 KW a na stovku šprintuje za neuveriteľných 4,2 sekundy.

A potom tu máme dve ostré verzie AMG 63 4Matic a 63 S 4Matic s dvakrát preplňovanými 5,5-litrovými 8-valcami. Výkon „slabšieho“ z nich stúpol z 386 až na 410 kW. Nová verzia S však pridáva ďalších 20 kilowattov k dobru. Na stovku tak GLE šprintuje v kombinácii so 7-stupňovým automatom 7G-Tronic za neuveriteľných 4,3, respektíve 4,2 sekundy. Najväčšou novinkou v ponuke je plug-in hybrid s označením GLE 500e 4Matic, ktorý kombinuje trojlitrový 6-valec z GLE 400 (245 kW) a elektromotor (85 kW) integrovaný do sedemstupňovej automatickej prevodovky.

Celkový výkon sústavy je naladený na 325 kW, takže ponúka dynamiku 8-valca pri priemernej spotrebe len 3,3 litra benzínu na 100 km. Zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh dokáže totiž zabezpečiť čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 30 kilometrov. Limitom je maximálna rýchlosť 130 km/h. Systém pracuje okrem elektrického módu E-Mode aj v režime Hybrid, E-Save pre udržanie zásoby elektrickej energie na dobu, keď ju bude chcieť vodič využiť, a režime Charge, kedy sa batérie dobíjajú pomocou benzínového motora. Dobu dobitia batérií Mercedes neprezradil.

Absolútnou novinkou je plug-in hybrid s... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE - 2016 Absolútnou novinkou je plug-in hybrid s označením GLE e 500e 4Matic kombinujúci benzínový 6-valec s elektromotorom v prevodovke. Celkový výkon sústavy je 325 kW.

Ceny oznámené ešte neboli, napokon, novinka bude mať európsku premiéru až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom. To bude aj čas, keď sa nové GLE dostane do predaja. Vyrábať ho budú naďalej v USA v závode Tuscaloos v štáte Alabama.

Zverejnené technické údaje

Verzia 400 4Matic 500 Matic 250d 350d 4Matic 500e 4Matic
Zdvihový objem (ccm) 2 996 4 663 2 143 2 987 2 996
Počet valcov/ventilov V6/24 V8/32 4/16 V6/24 V6/2
Max. výkon (kW) 245 320 150 190 325
Max. krút. moment (Nm.) 480 700 620 650
Prevodovka 9G-Tronic 9G-Tronic 9G-Tronic 7G-Tronic
Spotreba na 100 km (l) 8,8 5,4 6,4 3,3

Zverejnené technické údaje

Verzia 63 4Matic 63 S 4Matic
Zdvihový objem (ccm) 5 461 5 461
Počet valcov/ventilov V8/32 V8/32
Max. výkon (kW/ot.) 410/5 750 430/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 700/1 750 760/1 750
Prevodovka 7G-Tronic 7G-Tronic
0 – 100 km/h (s) 4,3 4,2
Max. rýchlosť (km/h) 250 250
Mercedes-Benz GLE - 2016
Mercedes-Benz GLE - 2016
+21Mercedes-Benz GLE - 2016
Mercedes-Benz GLE - 2016
Mercedes-Benz GLE - 2016
+5Mercedes-Benz GLE - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #facelift #Mercedes-Benz GLE #autosalón New York 2015
Články podľa značiek