Honda S660: 'Bejby NSX' je realitou. Má motor v strede

Tokijský koncept S660 nebol len výstrelom do tmy. Miniatúrny roadster s motorom v strede sa stáva realitou. A hneď na úvod sa predstaví limitovanou sériou Concept Edition.

31.03.2015 06:00
debata (3)
Japonský mikroroadster je evolúciou štúdie... Foto: Honda
Honda S660 - 2016 Japonský mikroroadster je evolúciou štúdie Honda EV-Ster a Honda S660. Na dĺžku má len 3 395 mm, takže váži menej ako 900 kg.

Našťastie ešte existujú výrobcovia, ktorí majú chuť priviesť na svet autá pre radosť. Napríklad Alfa Romeo so svojím roadsterom 4C, Mazda s legendou MX-5 či britský Caterham s modelom Seven. Bez nich by sa síce svet nezrútil, ale bol by chudobnejší. Nie je to tak dávno, čo v triede relatívne dostupných športiakov figurovala aj Honda. Iste si spomeniete na kompaktné kupé CRX z deväťdesiatych rokov či úžasný roadster S2000. Tie sú síce minulosťou, ale Honda na ne nezabudla. Okrem hriešne drahého superšportu NSX ju preto tento rok čaká ešte jedna dôležitá športová premiéra. Tentoraz v podstatne menšom formáte.

Difúzor a centrálna koncovka výfuku... Foto: Honda
Honda S660 - 2016 Difúzor a centrálna koncovka výfuku prezrádzajú, že v S660 koluje horúca krv. Aj keď so skromným výkonom.

Koncept S660, ktorý sa predstavil roku 2013 na autosalóne v Tokiu, nebol totiž len dizajnérskym cvičením. Honda na ňom intenzívne pracovala a dnes tu máme sériový výsledok. Koncepciu len 3 395 mm dlhého, 1 475 mm širokého a 1 180 mm vysokého roadstera by mu mohol závidieť kdejaký superšport. Má totiž motor umiestnený v strede, nízke ťažisko, rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 45:55 a vďaka ľahkej konštrukcii s priestorovým rámom hmotnosť len 830 kg. Rozdiel spočíva v pohonnej jednotke. Nadupaný dvojliter, ako za čias Hondy S2000, tu nenájdete.

O pohon sa stará 3-valec s objemom 0,66 litra a... Foto: Honda
Honda S660 - 2016 O pohon sa stará 3-valec s objemom 0,66 litra a výkonom 47 kW. Spojený je buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s kontinuálnou „skriňou“ CVT so siedmimi prednastavenými prevodmi manuálneho režimu.

Novinka sa musí uskromniť s preplňovaným 3-valcom s objemom 660 „kubíkov“. Honda si ho požičala zo svojich daňovo zvýhodnených „kei cars“ série N. Dáva síce výkon len skromných 47 kW a krútiaci moment 104 Nm, no na auto kratšie o 550 mm v porovnaní s Mazdou MX-5 a s mušou váhou by to na nejaké to vybláznenie stačiť mohlo. Najmä ak sa môže S660 poriadne oprieť do zákrut, v čom jej pomáha zadný náhon aj trakčná elektronika AHAECS (Agile Handing Assist Electronic Control), ktorá reguluje brzdný moment kolies v záujme udržania zvolenej trajektórie. O adrenalínový zvukový efekt sa postarajú aktívne klapky vo výfuku.

Motor umiestnený v strede sa stará o perfektné... Foto: Honda
Honda S660 - 2016 Motor umiestnený v strede sa stará o perfektné rozloženie hmotnosti. Na zadnú hnanú nápravu pripadá 55 % a na predné kolesá 45 %.

A potom tu máme šesťstupňovú manuálnu prevodovku ako stvorenú pre športovú jazdu. Mimochodom, Honda sa chváli, že S660 je prvým minimodelom so šiestimi prevodovými stupňami. Kto však uprednostňuje automat, dostane kontinuálnu prevodovku CVT. Posádka si užije autentický pocit jazdy v športovom roadsteri aj vďaka otvorenej karosérii. V zlom počasí pomôže plátenný strešný panel. Hard top k dispozícii zatiaľ nebude. Miniatúrny kokpit vtesnaný do rázvoru len 2 285 mm nie je až taký puristický, ako by sa mohlo zdať. K dispozícii bude audio, automatická klimatizácia či elektricky ovládané zadné stredné okienko.

Interiér vtesnaný do rázvoru len 2 285 mm je... Foto: Honda
Honda S660 - 2016 Interiér vtesnaný do rázvoru len 2 285 mm je vybavený dvojicou anatomických sedadiel, volantom s priemerom len 350 mm a väčšinou digitálnymi prístrojmi.

Športovú atmosféru zabezpečujú anatomické sedadlá, volant s priemerom len 350 mm a digitálne prístroje. Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. S660 spĺňa prísne americké bezpečnostné normy a v sérii bude vybavená štyrmi airbagmi, stabilizáciou, hill-holderom, ale aj autonómnym brzdením pri rýchlostiach do 30 km/h City-Brake. Prvá séria v počte 660 kusov sa na domáci japonský trh chystá v úvodnej edícii Concept Edition. Inšpirovaná je práve konceptom z roku 2013, čo znamená perleťový lak odpudzujúci vodu, bordové strešné plátno, chrómovú koncovka výfuku či kožený volant a sedadlá.

Okrem Japonska zamieri S660 aj do USA, či však dorazí do Európy, isté nie je. Tajomstvom zatiaľ ostávajú aj dynamické parametre. Honda ich zverejní až s príchodom na trh. Stihnúť by mala ešte tohtoročnú letnú sezónu. Potešiteľné je, že mimo Japonska, kde nie sú kei cars limitované objemom motora, budú exportné verzie vybavené väčším agregátom. Šušká sa o objeme jedného litra a o výkone možno až 75 kW, čo by tomuto roadsteru poriadne rozprúdilo krv.

Rozmery, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 395
Šírka (mm) 1 457
Výška (mm) 1 180
Rázvor (mm) 2 285
Pohotovostná hmotnosť (kg) 830 kg

Technické údaje

Motor 0,66 Turbo
Zdvihový objem (ccm) cca 660
Max. výkon (kW/ot.) 47/6 000
Max. krút. Moment (Nm/ot.) 104/2 600
Prevodovka 6M/CVT (7)
Spotreba na 100 km (l) 4,1
Honda S660 - 2016
Honda S660 - 2016
+15Honda S660 - 2016

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #roadster #Honda S660
Články podľa značiek