Ostrá Škoda Fabia R5 stojí tesne pred štartom

Po 15 mesiacoch vývoja má súťažná rely Fabia R5 za sebou už aj úspešnú homologizáciu FIA. Na prvé preteky nastúpi v polovici roka.

17.04.2015 16:00
debata (4)
Ostrá Fabia R5 má nadviazať na úspechy súťažnej... Foto: Škoda Fabia
Škoda Fabia R5 - 2015 Ostrá Fabia R5 má nadviazať na úspechy súťažnej verzie S2000. Tentoraz s preplňovaným motorom 1,6 Turbo a pohonom oboch náprav. Výkon teda neklesne.

Fabiu R5 ukázala Škoda už vlani v Essene, no až teraz sa môže pochváliť homologizáciou, ktorú jej udelila medzinárodná automobilová federácia FIA. Nadviazať má na úspechy Fabie S2000, ktorá sa stala v rely vôbec najúspešnejšou Škodou všetkých čias a prekonala dokonca aj legendárnu Škodu 130 RS zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Na rozdiel od S 2000 bude však súťažiť, ako napovedá názov, v mladšej triede R5. Táto kategória je vypísaná pre sériové vozidlá s hmotnosťou minimálne 1 230 kg, pohonom 4×4 a preplňovanými benzínovými motormi s objemom maximálne 1,6 litra.

Podľa pravidiel FIA bude musieť mať súťažný... Foto: Škoda Fabia
Škoda Fabia R5 - 2015 Podľa pravidiel FIA bude musieť mať súťažný špeciál minimálne 1 230 kg.

Vývoj vozidla trval 15 mesiacov a na jeho jazdných skúškach s podieľali testovací piloti Esapekka Lappi, Fredy Loix, Raimund Baumschlager či Jan Kopecký. Testovacie prototypy odjazdili do homologizácie 10 000 km na najrôznejších povrchoch a v rôznych klimatických podmienkach. Nielen v Českej republike, ale aj v Taliansku, Nemecku, Grécku či Fínsku. Momentálne pracuje Škoda na ďalšej fáze projektu, ktorý má vyvrcholiť prvým ostrým nasadením. Kedy a kde to bude, však Škoda zatiaľ nespresnila. Očakáva sa však, že by sa tak malo stať na domácej rely v Zlíne, ktorá je súčasťou európskeho šampionátu ERC (European Rally Championship).

Pod kapotou sa očakáva približne 300 koní,... Foto: Škoda Fabia
Škoda Fabia R5 - 2015 Pod kapotou sa očakáva približne 300 koní, ktoré by mali Fabiu R5 katapultovať na stovku za 2,5 sekundy.

Tajomstvom ostávajú aj technické parametre. Očakáva sa, že pod kapotou by mohlo byť minimálne 300 koní a 400 Nm krútiaceho momentu. Tie poputujú cez 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku ku kolesám oboch náprav. Na stovku by to Fabii R5 s krátkymi prevodmi nemalo trvať dlhšie ako 2,5 sekundy. Na okruhoch bude Fabia R5 jazdiť na 18-palcových a na šotoline na 15-palcových diskoch. Ukrývať budú brzdové kotúče s priemerom 300 mm.

Škoda Fabia R5 - 2015
Škoda Fabia R5 - 2015
+4Škoda Fabia R5 - 2015

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto
Články podľa značiek