Mitsubishi Outlander 2016: 'Plastika' už po troch rokoch

V New Yorku sa Mitsubishi pochválilo pomerne rýchlym faceliftom SUV Outlander. Má na to nepochybne dosť dôvodov. Posledná generácia bola síce ľahšia aj aerodynamickejšia než tá pred ňou, ale dizajnom rozhodne neočarila.

20.04.2015 06:00
debata (1)
Nová predná maska Dynamic Schield sa má stať... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Nová predná maska Dynamic Schield sa má stať poznávacím znakom všetkých nových Mitsubishi. Outlander je ňou vybavený ako prvý. Inšpirácia pochádza zo štúdie XR-PHEV.

Fádny dizajn tretej generácie Outlanderu bol kritizovaný hneď od počiatku uvedenia v roku 2012. Lepšia aerodynamika a nižšia hmotnosť ho jednoducho obrali o robustný a atraktívny vzhľad jeho predchodcu. Čo na tom, že nový Outlander jazdil lepšie ako kedykoľvek predtým a spotreboval menej paliva. Zákazníkom sa nepáčil. Teraz sa však zdá, že si Mitsubishi vážne vstúpilo do svedomia. V New Yorku prišlo počas troch rokov už s druhou modernizáciou aktuálnej generácie. Hovorí až o sto zmenách, pričom tie dizajnové sú naozaj neprehliadnuteľné.

Pri bočnom pohľade vidieť prepracované prahy a... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Pri bočnom pohľade vidieť prepracované prahy a nový disajn 18-palcoých diskov kolies.

Facelift Outlanderu sa opiera o motívy štúdie XR-PHEV, čo znamená najmä radikálne prepracovanú prednú časť v novom dizajne Dynamic Shield. Chrómové lišty, ktoré sa „krútia“ od spodnej časti nárazníka až po predné blatníky, sa majú neskôr objaviť aj na ďalších nových modeloch Mitsubishi. A chrómom Mitsubishi naozaj nešetrilo. Nájdeme ho aj na dvoch robustných lamelách prednej masky. Nové sú tiež svetlá, hoci s full LED technológiou Mitsubishi neexperimentuje. Diódy dostanú na starosť len zatiaľ funkcie denných a zadných svetiel.

Európska verzia dostane červené zadné svetlá,... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Európska verzia dostane červené zadné svetlá, kým americký Outlander ostane verný číremu dizajnu. Vzadu sa zmenil nárazník a veko kufra s výraznejšími prelismi.

Retuše neobišli ani blatníky, prahy a zadnú časť, kde vidíme plastickejší nárazník s difúzorom či veko kufra s novým prelisom. Najväčšou zmenou je však „zafarbenie“ zadných reflektorov, ktoré budú špecialitou európskej verzie. Tá americká zostane pri čírom dizajne. Rozšíri sa tiež paleta farieb a dizajn 18-palcových diskov kolies, ktoré však automobilka bližšie nešpecifikuje. V každom prípade sa Outlander zmenil na nepoznanie, hoci z profilu stále neutají svoje strohé proporcie. Zmeny v interiéri už však boli umiernenejšie.

Interiér sa môže pochváliť novým volantom,... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Interiér sa môže pochváliť novým volantom, novou grafikou rozhrania MMCS či kvalitnejšími materiálmi. Prepracované boli aj sedadlá či čalúnenie stropu.

V kabíne je nový volant, zmenila sa grafika rozhrania MMCS a pribudli kvalitnejšie materiály. Napríklad dekorácie na palubnej doske a výplniach dverí, nové čalúnenie stropu a sedadiel s prepracovanými sedákmi. Mitsubishi sľubuje aj ľahšiu manipuláciu so zadnými skladacími sedadlami a najmä vyšší akustický komfort. Väčší objem tlmiacich hmôt v oblasti podvozka a motora dopĺňa vrstvené čelné okno a väčšia hrúbka zadného skla. Nové dynamické tlmiče, prepracované závesy a uchytenie zadného diferenciálu majú zas redukovať vibrácie a priniesť viac pohodlia.

Ľahšiu manipuláciu so sedadlami má priniesť... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Ľahšiu manipuláciu so sedadlami má priniesť nový systém sklápania.

Outlander sa doťahuje na konkurenciu aj nasadením nových bezpečnostných asistentov. K dispozícii budú autonómne brzdy FCM, varovanie pred opustením jazdného prúdu LDW, adaptívny tempomat ACC, sledovanie slepého uhla zrkadiel či kontrola tlaku v pneumatikách. Medzi nové komfortné prvky patrí napríklad vyhrievanie predných stieračov a nová zostava audiosústav. Ľahšie ovládanie má priniesť zlepšený elektrický posilňovač riadenia. Na informácie o zmenách pod kapotou je však Mitsubishi zatiaľ skúpe, a to najmä čo sa týka európskej verzie.

V kufri ostáva nezmenených 550 litrov pre... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 V kufri ostáva nezmenených 550 litrov pre batožiny.

V USA je v každom prípade potvrdený benzínový 4-valec 2,4i (122 kW) s prepracovanou prevodovkou CVT a 6-valec 3,0 V6 (165 kW) so 6-stupňovým automatom. V Európe môžeme počítať s najväčšou pravdepodobnosťou s doterajšou ponukou motorizácii. Prechod na Euro 6 by však mal znamenať pre benzínovú verziu 2,0 MIVEC (110 kW) a diesel 2,2 DI-D (110 kW, 132 kW) nižšiu spotrebu paliva. Kým benzínový agregát kombinuje Mitsubishi výhradne s predným náhonom a so 6-stupňovým manuálom, diesel má štvorkolku štandardne a je preň k dispozícii aj príplatková 6-stupňová automatická prevodovka.

V ponuke zostane aj technologická pýcha Mitsubishi – plug-in hybridná verzia Outlander PHEV s benzínovým dvojlitrom (89 kW) a dvojicou elektromotorov (2× 60 kW). Vynovený Outlander zamieri najprv k americkým zákazníkom, no v priebehu leta by sa mal dostať aj do Európy. Ceny ešte neoznámili.

Mitsubishi Outlander - 2016
Mitsubishi Outlander - 2016
+24Mitsubishi Outlander - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Mitsubishi #Mitsubishi Outlander #autosalón New York 2015
Články podľa značiek