Mníchov odhaľuje 'vychytávky' BMW 7. Zaparkuje bez vodiča!

Nové BMW radu sedem sa predstavi ešte tento rok. A má dať poriadne zabrať aj Mercedesu-Benz triedy S, ktorý sa predáva lepšie, ako si automobilka zo Stuttgartu môže priať. Čo nás čaká, prezrádza prvá várka technologických informácií.

30.04.2015 06:00
BMW 7 - 2016 Foto:
Maskované prototypy nového BMW radu 7 majú už najazdené státisíce kilometrov v rôznych podmienkach. Pod kamuflážou sa skrýva karbónovo-hliníková konštrukcia karosérie.
debata

'BMW nechalo Mercedesu približne dvojročný náskok v najvyššej triede, ktorý využila automobilka s hviezdou v znaku na maximum. Súčasné kraľovanie „Eska“ sa má však čoskoro skončiť. Na trh sa blíži úplne nová generácia vlajkovej lode radu 7, ktorá by mala absolvovať premiéru na jaseň vo Frankfurte. A že si dali v Mníchove záležať, potvrdzujú aj prvé informácie K nim pribalilo aj prvé fotografie kamuflovanej novinky počas rozsiahlych testov. Máme sa na čo tešiť. Pri vývoji totiž BMW zužitkovalo aj poznatky z produkcie „karbónovej“ divízie i.

Rozmery síce Mníchov neprezradil, ale už dnes vieme, že vďaka rozsiahlemu nasadeniu plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP), ktoré si overil pri výrobe elektromobilov i3 a i8, bude novinka výrazne ľahšia. Celkovú úsporu hmotnosti vyčíslila automobilka na 130 kg, čím by sa základ mal dostať kdesi na hranicu 1,7 tony. To znamená, že nové BMW 7 sa váhou nebude príliš líšiť od menšieho modelového radu 5. Karbón našiel uplatnenie najmä v oblasti konštrukcie skeletu kabíny, prahov a stredového tunela.

Medzigeneračne zhodí BMW 7 na váhe až 130 kg.... Foto: BMW
BMW 7 - 2016 Medzigeneračne zhodí BMW 7 na váhe až 130 kg. Pomôže najmä karbón. Malo by byť ťažké približne ako menšie BMW radu 5, čo zlepší jazdné vlastnosti a zníži spotrebu.

Len tu ušetrilo BMW 40 kg. Ďalšie redukčné kilá idú na vrub hliníkových vonkajších panelov karosérie, napríklad dverí a strechy, ale aj ľahšej pohonnej sústavy. Z neodpružených hmôt ubudlo 15 %, čo predstavuje úsporu približne 10 kg na každom zavesení kolesa. To všetko bude rozdelené v spravodlivom pomere 50: 50 pre každú z náprav. Jazdné vlastnosti však budú ťažiť aj zo štandardne dodávaného pneumatického odpruženia a adaptívnych tlmičov Dynamic Damper Control. Nakláňaniu karosérie zabránia aktívne, elektricky ovládané stabilizátory.

BMW sľubuje dokonalý súlad športových jazdných vlastností a nedostižného komfortu. Aj preto pribudne v zozname systému Driver Experience Control nový komfortný mód Comfort Plus a Adaptive. Sedmička si zachová natáčanie zadných kolies v uhle troch stupňov a dostane nový systém aktívneho riadenia Active Steering. Nové funkcie systémov Driving Assistant Plus a Driving Assistant budú zahŕňať asistované riadenie a ovládanie smeru vozidla, udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Departure Warning spolu s aktívnou ochranou proti bočnej kolízii a varovaním pred stretnutím s chodcami za vozidlom.

Po prvýkrát sa v BMW 7 objaví rozhranie iDrive... Foto: BMW
BMW 7 - 2016 Po prvýkrát sa v BMW 7 objaví rozhranie iDrive s dotykovým monitorom. Pribudne však aj ovládanie gestami.

Svetovú premiéru v BMW 7 bude mať autonómne diaľkové parkovanie. Bude teda prvým sériovo vyrábaným autom na svete, ktoré zaparkuje a vyparkuje bez prítomnosti vodiča za volantom. Možnosť autonómneho parkovania na diaľku umožní využiť aj miesta s minimálnou priestorovou rezervou. Ovládať sa bude cez nový kľúča BMW Display Key. Po prvýkrát sa tiež v BMW 7 objaví rozhranie iDrive s dotykovým displejom. Ten BMW povýšilo pomocou ovládania gestami, teda pohybmi rúk, ktoré sleduje 3D kamera zabudovaná v oblasti spätného zrkadla.

Gestá možno využiť na celý rad funkcií, vrátane ovládania audiosystému, hlasitosti zvuku a na prijatie alebo odmietnutie prichádzajúceho hovoru. Navyše si môžu používatelia nastaviť individuálne gesto pre nimi vybranú funkciu. Nový je aj ovládač iDrive na stredovom tuneli, ktorý je spolu s hlasovým ovládaním ďalšou z možností výberu funkcií a pohybu v menu.

Verzia 740i dostane úplne nový radový 6-valec... Foto: BMW
BMW 7 - 2016 Verzia 740i dostane úplne nový radový 6-valec TwinPower Turbo s výkonom 236 kW, ktorý bude vychádzať generácie nových 3-valcov B58 v BMW 1 a 2.

O ponuke motorov sa BMW príliš nerozhovorilo. Isté je, že verzia 740i dostane úplne nový radový 6-valec TwinPower Turbo s výkonom 236 kW, ktorý bude vychádzať generácie nových 3-valcov B58 v BMW 1 a 2. Spojený bude s novou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic spolupracujúcou s navigáciou a novým úsporným balíkom BMW EfficientDynamics redukujúcim spotrebu na minimum. Chýbať nemá ani 8-valec 750i a diesel 740d. Šepká sa tiež o benzínovom plug-in hybride 740e a najvýkonnejšom vyhotovení M750iX, na ktorom popracujú technici divízie M GmbH.

Viac informácií bude z Mníchova prichádzať s blížiacim sa termínom premiéry. Ukázať by sa malo však už v lete.

BMW 7 - 2016
BMW 7 - 2016
+3BMW 7 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 7
Články podľa značiek