Audi 2,0 TFSI: Nový 4-valec využije Millerov cyklus

Na konferencii vo Viedni predstavilo Audi úplne nový benzínový dvojliter 2,0 TFSI. Premiéru bude mať pod kapotou nasledujúcej generácie Audi A4. Spojí Millerov cyklus s preplňovaním. Výsledkom je 140 kW a spotreba len päť litrov benzínu.

14.05.2015 12:00
Audi - motor 2,0 TFSI Foto:
Nový agregát 2,0 TFSI sa bude od tých súčasných líšiť najmä Millerovým cyklom a kombináciou priameho aj nepriameho vstrekovania paliva. Dostane tiež výfukové potrubie integrované do hlavy valcov.
debata (16)

Nové Audi A4 sa predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A bude nositeľom viacerých technických noviniek. Pod jeho kapotou absolvuje premiéru napríklad úplne benzínový agregát 2,0 TFSI. Má výkon 140 kW, čo síce nie je na dnešné časy žiaden omračujúci údaj, no svojich konkurentov má položiť na lopatky nízkou spotrebou paliva. Audi v ňom totiž spojilo niekoľko progresívnych technológií.

Novinka využije v prvom rade Millerov cyklus, čo znamená „umelé“ skrátenie sania v prospech lepšieho využitia energie počas expanzie. Namiesto obvyklých 190 či 200 stupňov otáčky kľukového hriadeľa bude sanie prebiehať pri bežnom zaťažení motora len počas 140 stupňov. Aby sa však do spaľovacieho priestoru dostalo dostatok vzduchu a paliva, bude motor vybavený obzvlášť účinným preplňovaním a kombináciou priameho aj nepriameho vstrekovania. Účinnosť má pritom zvýšiť aj vysoký kompresný pomer, ktorého hodnotu Audi zatiaľ neprezradilo.

Pri vyššom zaťažení sa vďaka variabilnému časovaniu a zdvihu ventilov Audi Valvelift System predĺži doba satia na 170 stupňov otáčky kľukového hriadeľa. Výsledkom je výkon 140 kW a krútiaci moment 320 Nm, dostupný v širokom pásme otáčok od 1 450 až do 4 400 za minútu. Na nízkej spotrebe piatich litrov benzínu na 100 km sa bude podieľať aj viacokruhový chladiaci systém, ktorý zabezpečí rýchlejšie zahriatie motora na pracovnú teplotu a použitie oleja s nízkou viskozitou (0W-20).

S rizikami vysokého kompresného pomeru sa zas motor bude vyrovnávať vďaka integrovanému výfukovému potrubiu s lepším odvodom tepla z hlavy valcov. Jazdným vlastnostiam prospeje nízka hmotnosť na hranici 140 kg. Novinka debutujúca v Audi A4 sa neskôr rozšíri aj do ďalších modelov koncernu Volkswagen. Presnejšie informácie o prevádzkových parametroch sa dozvieme po premiére vo Frankfurte nad Mohanom.

© Autorské práva vyhradené

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A4 #2.0 TFSI
Články podľa značiek