BMW radu 3 je po plastike. Po prvýkrát má 3-valec!

Po troch rokoch výroby prichádza BMW s modernizáciou modelového radu 3. Asi najväčším šokom pre priaznivcov modrej vrtule je prechod základnej verzie 318i na 3-valcovú pohonnú jednotku. Ale nebojte sa. Výkonu je pod kapotou viac než doteraz.

14.05.2015 06:00
BMW 3 2016 - facelift Foto:
Vynovený rad 3 dostal prepracovaný predný nárazník so zväčšenými sacími otvormi a za príplatok full-diódové svetlá, ktoré nahrádzajú pôvodné bi-xenóny.
debata (3)

BMW radu 3 sa počas štyridsiatich rokov kariéry stalo vôbec najpredávanejším BMW všetkých čias. Pre sedan alebo kombi Touring radu 3 sa rozhodne každý štvrtý zákazník mníchovskej značky. Aj preto sa ho snaží automobilka udržať v perfektnej kondícii. Svedčí o tom posledný facelift, ktorý prichádza len tri roky od uvedenia ostatnej, šiestej generácie. Dôvodom zmien sú však aj emisné „škrty“, ktoré BMW 3 prinesú novú paletu úspornejších agregátov. Medzi nimi po prvý raz trojvalec. Netreba však mať obavy. Pod kapotou bude v konečnom dôsledku viac výkonu ako predtým. Chýbať nebude ani 6-valcová verzia 340i, ktorá posiela k zadným kolesám rovných 240 kW.

Nová je aj grafika zadných LED reflektorov.... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Nová je aj grafika zadných LED reflektorov. Cúvacie svetlá sú teraz farebne zladené s ostatnými funkciami.

Modernizácia exteriéru sa obmedzila len na retuše prednej časti. Nový nárazník má preštylizovanú oblasť hmlových svetiel a revidovaný tvar sacích otvorov. A pribudli tu aj dve horizontálne chrómové lišty umocňujúce šírku vozidla. Radar adaptívneho tempomatu je teraz harmonicky zakomponovaný do centrálneho prívodu vzduchu. Najväčšou novinkou sú však príplatkové full-LED reflektory. Preštylizovaná je tiež grafika zadných LED svetiel s celoplošným červeným sfarbením, teda aj pôvodných bielych cúvacích reflektorov. Túto zmenu sprevádza nový zadný nárazník s agresívnejším tvarom.

Modernizácia sa týka nielen sedanu, ale aj... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Modernizácia sa týka nielen sedanu, ale aj kombi 3 Touring.

Dieselové verzie sa teraz môžu pochváliť dvoma koncovkami výfukov. Špičkové vyhotovenie 340i má koncovky výfukov s priemerom až 80 mm. Facelift uzatvára nový rad 19– a 20-palcových diskov kolies a tiež nové odtiene lakov – Mediterian Blue, Estoril Blue, Platinium Silver či Champagne Quartz. Aj v interiéri sa BMW zameralo na „výbrus“ prémiovej atmosféry. Pocit kvality majú umocniť nové dekoračné materiály. Napríklad stredová konzola v klavírnej černi či viac chrómu na ovládačoch okien, prieduchoch ventilácie a elektrického nastavenia sedadiel. Držiaky nápojov na stredovom tuneli sú zas vybavené decentnou roletkou a nájdeme tu aj praktický odkladací priestor na mobilné telefóny.

Interiér má prepracovanú stredovú konzolu s... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Interiér má prepracovanú stredovú konzolu s klavírnym lakom a stredový tunel s držiakmi nápojov, ktoré sú prekryté decentnou roletou.

Naďalej sú k dispozícii rôzne línie výbav ako Sport Line, Luxury Line či interiérový M Sport paket. Najväčšou technologickou zmenou je však nasadenie nového infotainmentu BMW ConnectedDrive s rýchlejšou navigáciou Proffesional a novou grafikou. Navigácia tiež dostala samoučiacu funkciu, ktorá zjednodušuje ponuku pri výbere trasy. Mapy budú aktualizované tri roky zadarmo. Za zmienku stojí plnofarebný head-up displej či vysokorýchlostné pripojenie na internet 4G LTE, ktoré sa v strednej triede predstavuje po prvý raz. Parkovací asistent Auto PDC odteraz zvláda priečne manévre a automaticky aktivuje predné parkovacie senzory počas manévrov pri nízkych rýchlostiach.

Nové rozhranie ConnectedDrive má rýchlejšiu... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Nové rozhranie ConnectedDrive má rýchlejšiu navigáciu a precíznejšiu grafiku. Aktualizácia máp je tri roky zadarmo. Za zmienku stojí aj výkonne prepojenie na internet cez 4G LTE.

To najdôležitejšie však vynovená trojka skrýva pod prednou kapotou. Na výber budú tri benzínové a sedem dieselových motorov s výkonovým rozpätím od 85 do 240 kW. Najväčšou hviezdou je nepochybne základná benzínová verzia 318i, ktorá zamieňa 4-valcový motor za trojvalec s objemom 1,5 litra (100 kW) známy z nového Mini, ale aj modernizovaného BMW radu 1 či MPV 2 Active Touring. Cieľ bol splnený. Trojka s ním spotrebuje len 5,5 litra benzínu na 100 km. A máme tu aj ďalšie premiéry z novej generácie modulárnych agregátov EfficientDynamic. Napríklad benzínový dvojliter 320i (135 kW). Pod označením 330i sa už neskrýva 6-valec, ale opäť 4-valcová jednotka s dvojitým preplňovaním a výkonom 185 kW. Na 6-valec však BMW rozhodne nezanevrelo.

Najväčšou hviezdou pod kapotou je preplňovaný... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Najväčšou hviezdou pod kapotou je preplňovaný 3-valec verzie 318i s výkonom 100 kW. Na 100 km si vypýta len 5,5 litra benzínu a s 8-stupňovým automatom ešte o deci menej.

Trojlitrový radový 6-valec TwinPower Turbo nájdete pod novým označením 340i (240 kW). A trojka je s ním pekelne rýchla. Na stovku šprintuje za 5,1 sekundy. Dieselová ponuka sa trojvalcu na rozdiel od modernizovaného BMW radu 1 našťastie vyhla. Základ teda opäť tvoria dvojlitrové 4-valce 316d (85, kW), 318d (110 kW), 320d (140 kW). Zvláštnu pozíciu má verzia 320d EfficientDynamics (120 kW), ktorá je spotrebou len 4,1 litra nafty vôbec najúspornejšou verziou. Nechýba ani 4-valcové bi-turbo 325d (160 kW) a dva radové 6-valce 330d (190 kW) a 335d (230 kW), ktoré tvoria vrchol naftovej línie. Všetky motory sú spárované so štart-stop systémom. Na výber sú 6-stupňové manuálne prevodovky alebo inovovaný 8-stupňový automat Steptronic (pre 330d a 335d štandardne). Zaujímavosťou manuálu je automatický medziplyn pri podraďovaní!

Jazdné vlastnosti budú ťažiť z upraveného... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Jazdné vlastnosti budú ťažiť z upraveného podvozku s novým naladením pružín a tlmičov.

Verzia 335d sa môže pochváliť štandardne dodávaným pohonom oboch náprav xDrive. Pre verzie 320i, 330i, 340i, 318d, 330d bude za príplatok. V súvislosti s podvozkom sľubuje BMW zlepšenie stability a komfortu a zlepšený algoritmus riadiacej jednotky riadenia. To však nebude koniec noviniek. Po uvedení sedanu a kombi koncom leta príde v tom budúcom na rad aj prvý plug-in hybrid 330e, ktorý spojí benzínový 4-valec 320i (135 kW) a elektromotor (78 kW). Celkový výkon sústavy bude naladený na 185 kW, čo hybridnej trojke zabezpečí zrýchlenie na stovku za 6,3 sekundy a vďaka zásobe akumulátorov normovanú spotrebu len 2,1 litra na 100 km, samozrejme, s plným využitím elektrického dojazdu 35 km.

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 318i 320i 330i 340i
Zdvihový objem (ccm) 1 499 1 98 1 998 2 998
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 6/24
Max. výkon (kW/ot.) 100/4 400 135/5 000 185/5 200 240/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 220/1 250 290/1 350 350/1 450 450/1 380
Prevodovka 6M/8A 6M/8A 6M/8A 6M/8A
0 – 100 km/h (s) 8,9/9,1 7,2/7,3 5,9/5,8 5,2/5,1
Max. rýchlosť (km/h) 210 235 250 250
Spotreba na 100 km (l) 5,5/5,4 5,9/5,8 6,5/5,8 7,7/6,8

Technické údaje (naftové motory)

Motor 316d 318d 320d 320d ED 325d 330d 335d xDrive
Objem (ccm) 1 995 1 995 1 995 1 995 1 995 2 993 2 993
Valce/ventil. 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16 6/24 6/24
Max. výkon (kW/ot.) 85/4000 110/4000 140/4000 120/4000 160/4400 190/4000 230/4400
Krút. moment (Nm/ot.) 270/1250 320/1500 400/1750 400/1750 450/1500 560/1500 630/1500
Prevod. 6M/8A 6M/8A 6M/8A 6M/8A 6M/8A 8A 8A
0–100 km/h (s) 10,7/10,6 8,6/8,4 7,3/7,2 7,9/7,8 6,8/6,6 5,6 4,8
Max. rých. (km/h) 205/204 215/212 235/230 230/225 245 250 250
Spotreba (l/100 km (l) 4,3/4,3 4,4/4,4 4,4/4,4 4,3/4,1 5,0/4,8 5,0 5,5
BMW 3 2016 - facelift
BMW 3 2016 - facelift
+28BMW 3 2016 - facelift

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #trojvalec #facelift #BMW 3
Články podľa značiek