Ford Mustang: Konečne vieme všetko. Na stovku pod päť sekúnd!

Ford sa s uvedením nového Mustangu do Európy neponáhľal. V USA je na trhu už rok a trhá predajné rekordy. Jeho európska špecifikácia však dorazila len minulý mesiac. V súvislosti s tým Ford zverejnil jej technické údaje. Chýbať nebude 4-valec EcoBoost ani 8-valcová klasika.

15.05.2015 06:00
Ford Mustang - 2016 Foto:
Po prvýkrát vo svojej 50 ročnej kariére dorazil Mustang do Európy ako globálny model. Rešpektuje to aj svojim dizajnom.
debata (2)

Žiadna iná automobilka nedokáže udržiavať „auru novinky“ tak dlho ako práve Ford. Nové Mondeo ukázal už v roku 2011, no do predaja ho v Európe uviedol až koncom toho minulého. A podobne je to s Mustangom. Predstavil sa koncom roka 2013, no na jeho európsku špecifikáciu sme museli čakať až doteraz. V súvislosti s európskym spustením predaja, čo je prvýkrát v jeho 50-ročnej histórii, prezradil Ford konečne aj definitívne technické údaje.

Zadné trojdielne svetlá reflektujú minulosť... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Zadné trojdielne svetlá reflektujú minulosť tejto americkej legendy. Tento raz však už vyzbrojené LED diódami.

Pripomeňme si ale najprv, čo o ňom už vieme. Šiesta generácia kultového amerického športiaka prichádza s revolučnými zmenami. Dizajn však vyznáva tradíciu. Mustangu ostala mu dlhá predná a krátka zadná kapota, ako aj žraločí sklon prednej masky či typické trojdielne zadné svetlá. Jeho tvary sú však oblejšie. To platí pre uzavretú verziu Fastback aj kabriolet s viacvrstvovou plátennou strechou. Mimochodom, tá ponúka podstatne vyšší akustický komfort a jej zatváranie a otváranie je v porovnaní s minulosťou rýchlejšie.

Nový Mustang je o čosi širší a nižší. Rázvor... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Nový Mustang je o čosi širší a nižší. Rázvor náprav 2 720 mm však ostal zachovaný.

Rozmery sa menili len nepatrne. Rázvor náprav s hodnotou 2 720 mm aj dĺžka 4 784 mm ostali zachované. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je však nový Mustang o 36 mm nižší (1 381 mm) a 38 mm širší (1 916 mm). Bude mať tiež širší postoj, keďže rozchod zadných kolies vzrástol z 1 577 na 1 649 mm. To aj preto, že po päťdesiatich rokoch opúšťa tuhú zadnú nápravu, ktorú nahrádza nezávislým zavesením kolies. Vpredu zostali tlmiče McPhersons. Na podvozku sa však uplatnilo množstvo ľahkého hliníka.

Chýbať nebude ani otvorená verzia Convertible s... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Chýbať nebude ani otvorená verzia Convertible s plátennou strechou. Má ponúknuť podstatne vyšší akustický komfort a rýchlejšiu manipuláciu.

Interiér presedlal na kvalitnejšie materiály. Najmä mäkšie plasty, ktoré mu boli ešte donedávna cudzie. O reprodukciu sa postará aparatúra Shaker Pro Audio s dvanástimi reproduktormi. Objavujú sa tu tiež nové prvky výbavy ako bezkľúčový prístup a štartovanie, rozhranie Ford Sync II s hlasovým ovládaním a 8-palcovým dotykovým monitorom. Pribudli bezpečnostné asistenty v podobe autonómnych bŕzd, kontroly slepého uhla, adaptívneho tempomatu, či hill-holderu. Zaujímavosťou je kolenný airbag spolujazdca, ktorý dopĺňa celkových osem.

Dizajn palubnej dosky je vraj inšpirovaný... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Dizajn palubnej dosky je vraj inšpirovaný letectvom. Objavujú sa tu kvalitnejšie materiály aj nové asistenčné systémy. Nechýba ani rozhranie Sync s 8-palcovým monitorom.

Do Európy sa z ponuky motorov dostali iba dva. Zato mimoriadne zaujímavé. Základom je 4-valec 2,3 EcoBoost. O výkon sa ale neobávajte. V porovnaní s druhou a treťou generáciu priškrtených 4– valcových Mustnagov, ktoré nemali ani 100 koní, je ich tentoraz 317, teda rovných 231 kW. Takže už v základe bude Mustang poriadne žihadlo. Veď na stovku šprintuje za 5,8 sekundy. Komu to nestačí, môže voliť pravú americkú klasiku – veľkoobjemový 8-valec 5,0 Ti-VCT Coyote, ktorý posiela k zadným kolesám až 307 kW a k šprintu na stovku potrebuje o sekundu menej.

Pod kapotou bude pracovať buď úsporný 4-valec... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Pod kapotou bude pracovať buď úsporný 4-valec 2,3 EcoBoost alebo americká 8-valcová klasika 5,0 V8 Coyote.

Za svoje služby si ale pýta podstatne viac paliva. Kým štvorvalec spotrebuje priemerne osem litrov benzínu, smädná americká klasika ich zhltne každých 100 km až 13,5 l. Oba motory môžu byť kombinované so 6-stupňovým manuálom. S veľkou nádielkou výkonu osemvalca a jeho prenosom na asfalt bojuje Mustangu trakčnou elektronikou Launch Control. Okrem toho bude k dispozícii príplatkový systém Selectable Drive Mode, ktorý umožní nastavenie jazdných režimov Normal, Sport+, Track a režim pre klzké povrchy Snow/Wet.

Najväčšou technickou novinkou je okrem 4-valca... Foto: Ford
Ford Mustang - 2016 Najväčšou technickou novinkou je okrem 4-valca 2,3 EcoBoost nezávislé zavesenie zadných kolies. Je to neuveriteľné, ale doteraz si Mustang vystačil s tuhou zadnou nápravou.

Spolu s nimi sa mení nielen účinok adaptívnych tlmičov, ale aj reakcie prevodovky, odozva plynu a účinok posilňovača riadenia. Nový Mustang zamieril po slovenskej premiére v bratislavskej Inchebe do showroomov. Poznáme aj slovenské ceny. Základná 4-valcová verzia Fastbacku stojí od 35 990 eur. Za výkonnejší, ale aj podstatne smädnejší 8-valec si priplatíte 6 000 eur. I tak ide o najlacnejší 8-valec na trhu. Za automatickú prevodovku si Ford pýta ďalších 3 500 eur. Kabriolet je v porovnaní s Fastbackom drahší o 5 000 eur.

Rozmery

Dĺžka (mm) 4 781
Šírka (mm) 1 919
Výška (mm) 1 381
Rázvor (mm) 2 700
Objem nádrže (l) 50

Technické údaje

Motor 2,3 EcoBoost 5,0 V8 Ti-VCT
Zdvihový objem (cm) 2 300 4 951
Počet valcov/ventilov 4/16 8/32
Max. výkon (kW/ot.) 232/5 500 307/6 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 434/3 000 524/4 250
Prevodovka 6M/6A 6M/6A
0 – 100 km/h (s) 5,8/- 4,8/-
Max. rýchlosť (km/h) 233 253
Spotreba na 100 km (l) 8,9/8,8 13,5/12,0
Ford Mustang - 2016
Ford Mustang - 2016
+21Ford Mustang - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford Mustang
Články podľa značiek