VW verí 12-valcu. Predstavil kráľa W12 6,0 TSI. Má 608 koní

Audi A8, Porsche Panamera či pripravovaný Bentley Bentayga sa môžu tešiť na nový 6-litrový 12-valec. Má ísť o najúspornejšiu pohonnú jednotku vo svojej kategórii.

15.05.2015 12:00
VW - motor 6,0 W12 TSI Foto:
Nový 12-valec od Volkswagenu má byť najúspornejšou pohonnou jednotkou vo svojej triede. Bude mať veľmi nízke trenie a kombináciu priameho aj nepriameho vstrekovania.
debata (4)

Veľkým objemom a veľkým počtom valcov dnes ruže nekvitnú. Neúprosné emisné normy donútili výrobcov k downsizingu. Tam, kde kedysi pracovali 8-valce, nájdeme motory so šiestimi valcami, šesťvalce zas vystriedali 4-valce a tie zas motory, ktoré si musia vystačiť s 3-valcovou konštrukciou. A 12-valce? Tak tých je naozaj už len pár. Ich imidž je však nenahraditeľný a tak s nimi značky ako BMW, Mercedes-Benz či Rolls-Royce rátajú aj do budúcna. A dobrou správou je, že na ne nezanevrie ani koncern Volkswagen.

Na konferencii International Motor Symposium vo Viedni predstavil úplne novú generáciu 12-valca 6,0 W12 TSI a tvrdí o ňom, že bude najúspornejšou pohonnou jednotkou vo svojej triede. Pravdepodobne má pravdu, pretože najúspornejší model, v ktorom ho nasadí, bude mať priemernú spotrebu len 10,8 litra paliva. V prepočte na emisie to znamená 250 g CO2 na kilometer, čo je rozhodne menej ako 299 g v prípade BMW 760i a 269 g v prípade Mercedesu-Benz S 600. To neznie zle, ak uvážime, že zo šiestich litrov objemu vyžmýkali motorári 446 kW pri 6 000 otáčkach a krútiaci moment 900 Nm už od 1 500 otáčok za minútu.

Novinka zostane opäť verná koncepcii 2xVR6,... Foto: Volkswagen
VW - motor 6,0 W12 TSI Novinka zostane opäť verná koncepcii 2xVR6, teda dvom 6-valcovým blokom s uhlom rozovretia len 15 stupňov, spojeným na spoločnej kľukovej skrini.

S takouto nádielkou výkonu má nový nemenovaný model dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod štyri sekundy. Novinka zostane opäť verná koncepcii 2×VR6, teda dvom 6-valcovým blokom s uhlom rozovretia valcov len 15 stupňov, spojeným na spoločnej kľukovej skrini. Napokon, aj preto označenie W v názve. Klasické turbodúchadlá však zamení za dve elektrické a obyčajné priame vstrekovanie paliva TFSI za kombináciu priameho aj nepriameho, ktorú používa napríklad Bentley pod názvom TMPI. Minimálne vibrácie majú zabezpečiť adaptívne zavesenie motora s elektromagne­tickými aktuátormi.

O nízku spotrebu sa postará aj štart-stop systém, vypínanie polovice valcov ACT a nízke vnútorné trenie vďaka laserovému opracovaniu stien valcov metódou APS. Viac informácií zatiaľ Volkswagen neprezradil. Teda okrem jedného detailu, že motor bude vhodný aj pre off-roadové využitie. Práve z tejto poznámky možno dedukovať, že premiéru s najväčšou pravdepodobnosťou absolvuje v službách pripravovaného ultraluxusného SUV Bentley Bentayga, ktorý by s ním mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť 300 km/h. Jeho premiéra je plánovaná na rok 2016. Po ňom nepochybne zamieri aj pod kapotu nového Phaetonu a Audi A8.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #W12 TSI
Články podľa značiek