Mercedes-Benz otvorí nové crashcentrum

Nemecká automobilka investovala desiatky miliónov eur do nového centra pre simulácie nárazov. Pôjde o najmodernejšie stredisko svojho druhu.

22.05.2015 12:00
debata
Nové crashcentrum sa rozkladá na ploche 55 000... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - crashcentrum Nové crashcentrum sa rozkladá na ploche 55 000 štvorcových metrov. Jeho srdcom je testovacia aréna s dĺžkou 90 metrov.

Mercedes-Benz je stále považovaný za jedného zo svetových lídrov v oblasti pasívnej a aktívnej bezpečnosti. Napokon, svoje prvé crashcentrum otvoril už v roku 1959 a dokázal v ňom simulovať realistické nárazy. A hoci je dnes možné urýchliť vývoj prostredníctvom digitálnych technológií, dobre vie, že klasický crashtest je nenahraditeľný. „Aj vo veku počítačových simulácií zostávajú nárazové skúšky nevyhnutnou súčasťou vývoja pre zaručenie vysokej úroveň bezpečnosti našich áut,“ povedal Thomas Merkel, riaditeľ oddelenia karosérií a bezpečnosti Mercedesu-Benz.

Preto automobilka od roku 2013 investuje do výstavby úplne nového crashcentra, ktoré má byť najmodernejším strediskom svojho druhu na svete a dokončené má byť na jeseň v roku 2016. Srdcom areálu, ktorý sa rozkladá na ploche 55 000 štvorcových metrov bude testovacia „aréna“, hala s dĺžkou a šírkou 90 metrov bez akéhokoľvek stĺpu. To umožní testovanie áut v rôznych situáciách, rôznych rýchlostiach a uhloch. Centrum zvládne dokonca aj testy menších úžitkových vozidiel.

Lepšia spolupráca medzi vývojom, výskumom,... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - crashcentrum Lepšia spolupráca medzi vývojom, výskumom, plánovaním a výrobou bude výsledkom situovania areálu priamo do materského výrobného závodu v Sindelfingene.

Špeciálne klzné sánky zas zabezpečia testy komponentov, napríklad zádržných systémov. Raritou sa stanú otočné nárazové bloky s rôznymi druhmi bariér, ktoré podstatne skrátia dĺžku prípravy testov. To platí aj o čiastočne automatizovanom systéme merania. Lepšia spoluprácu medzi vývojom, výskumom, plánovaním a výrobou bude zas výsledkom situovania areálu priamo do materského výrobného závodu v Sindelfingene, pri ktorom sa nachádza aj nový aerodynamický a klimatický tunel.

Prvé testy by mali prebehnúť v novom crashcentre už koncom budúceho roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #crash test
Články podľa značiek