Fiat 500 2016: Prináša až 1 800 'tajných' zmien

Taliansky mestský bestseller podstúpil revíziu. Bolo načase, veď vo výrobe je od roku 2007.

05.07.2015 07:00
debata (3)
K úprave dizajnu pristupoval Fiat veľmi... Foto: Fiat
Fiat 500 - 2016 K úprave dizajnu pristupoval Fiat veľmi citlivo. Nové sú len predné svetlá a maska chladiča v nárazníku s 3D výpletom. Chrómové „fúziky“, samozrejme, ostali.

Presne 4. júla predstavil Fiat modernizovaný model 500. Stalo sa tak v známom historickom závode Lingotto. Miesto ani čas neboli vybraté náhodne. Turínska továreň, známa testovacou dráhou na streche, je totiž úzko spätá s touto talianskou legendou, ktorá debutovala v rovnaký deň, no pred 58 rokmi. Len z prvej generácie vyrobil Fiat v rokoch 1957 až 1975 neuveriteľných 3,8 milióna exemplárov. A dnes je nová päťstovka opäť tým autom, ktoré drží Fiat nad vodou.

Vzadu sú najvýraznejšou novinkou LED svetlá v... Foto: Fiat
Fiat 500 - 2016 Vzadu sú najvýraznejšou novinkou LED svetlá v tvare rámčekov. Ich stred je lakovaný vo farbe karosérie.

Novodobú generáciu predstavil Fiat v roku 2007 a stal sa z nej okamžite bestseller. Nostalgia jednoducho zafungovala. Do dnešných dní si Fiat 500 našiel ďalších 1,5 milióna zákazníkov, a to dokonca aj v USA. Osem rokov je však dlhá doba, a tak prichádza talianska automobilka s modernizáciou, ktorá sa vraj dotkla až 1 800 komponentov. Na prvý pohľad toho však veľa nevidieť. Najviac zmien sa totiž odohralo v interiéri. K exteriéru pristupoval Fiat veľmi citlivo. Nadčasový dizajn vyvoláva naďalej veľké sympatie, tak načo riskovať.

Modernizácia sa dotkla aj verzie 500C s... Foto: Fiat
Fiat 500 - 2016 Modernizácia sa dotkla aj verzie 500C s plátennou strechou.

Nové sú v podstate len mierne modifikované predné svetlá, za príplatok xenónové, ktoré môžu byť odteraz osadené dennými LED diódami. Mriežka v spodnej časti nárazníka má plastickejší výplet. Zadné diódové svetlá majú po novom tvar rámčeka a ich stredná časť je lakovaná vo farbe karosérie. K dispozícii je až 13 rôznych farieb, z toho sedem pastelových a päť metalických. Novinkami sú odtiene Corallo Red a Opery Burgundy. Zostávajú aj dvojfarebné kombinácie lakov: čierno-červená a čierno-žltá. Vynovený je tiež dizajn diskov kolies s rozmerom 15 a 16 palcov.

Interiér sa pýši novou palubnou doskou s... Foto: Fiat
Fiat 500 - 2016 Interiér sa pýši novou palubnou doskou s 5-palcovým dotykovým monitorom uConnectTM, ktorý si rozumie so smartfónmi.

Meniť vzhľad možno naďalej pomocou strešných a bočných polepov s novými vzormi Lord, Comics, Navy a Caumouflage. Oblepiť je možné aj celú karosériu. Rázvor náprav s hodnotou 2 300 mm a rozmery karosérie (3 570× 1 630× 1 490 mm) ostali bez zmien. To však neplatí o interiéri, kde sa nachádzajú nielen úplne nové sedadlá, ale najmä nová palubná doska. Tá dostala podľa vzoru väčších modelov 500 multimediálne rozhranie UconnectTM s 5-palcovou dotykovou obrazovkou. Práve tento fakt sa podpísal na rekonštrukcii prieduchov ventilácie, umiestnených po bokoch displeja.

Za príplatok môže displej, tentoraz 7-palcový,... Foto: Fiat
Fiat 500 - 2016 Za príplatok môže displej, tentoraz 7-palcový, nahradiť aj klasický prístrojový panel.

Ten slúži audiosystému, vstavanej navigácii, komunikácii či využívaniu internetových aplikácií Uconnect TM Live, ktoré umožňujú napríklad aj pripojenie k vozidlu na diaľku. Klasický kruhový analógový prístrojový panel môže byť po prvý raz za príplatok nahradený 7-palcovým displejom Magneti Marelli, s rôznymi zobrazeniami údajov v módoch Normal, Sport a Eco, a to vrátane funkcií rozhrania UconnectTM. Štandardom bude sedem airbagov, ABS či ESP. Zvoliť však môžete aj hill-holder. O moderných asistenčných systémoch, ako autonómnych brzdách, sa však Fiat nezmieňuje, takže na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP si s najväčšou pravdepodobnosťou brúsiť zuby nemôže.

Ďalšie z 1 800 zmien máme nájsť pod prednou kapotou. Paradoxne však ostáva ponuka motorov pôvodná. Základom je 4-valec 1,2 8v s výkonom 51 kW, ktorý môže byť upravený vo verzii bi-fuel na spaľovanie propán-butánu (LPG). Nad atmosférickou klasikou bude stáť preplňovaný dvojvalec 0,9 TwinAir vo výkonových verziách 62 alebo 77 kW. Zachovaná ostáva aj ponuka dieselovej varianty so 4-valcom 1,3 MultJet s výkonom 70 kW, ktorá spotrebuje na 100 km iba 3,8 litra paliva. Pre niektoré regióny bude určený atmosférický motor s objemom 1,4 litra, ale aj slabší preplňovaný dvojvalec s výkonom zníženým na 48 kW.

Zmenám sa nevyhla ani robotizovaná prevodovka Dualogic a podvozok vybavený prednými vzperami McPherson a zadnou nápravou s torznou priečkou. Automat má radiť rýchlejšie a podvozok zas poskytnúť vyšší komfort a stabilitu. Bližšie však Fiat zmeny nespresnil. Zato vieme, že novinka nebude čakať na premiéru do autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa totiž začne ešte tento mesiac.

Fiat 500 - 2016
Fiat 500 - 2016
+27Fiat 500 - 2016

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Fiat 500 #Fiat
Články podľa značiek