Subaru XV 2016: Nenápadné zmeny a displej z Outbacku

V súčasnosti je hlavnou hviezdou Subaru nový Outback a modernizovaný Forester s dieselom a automatom. Čaká sa aj na kombi Levorg. A čo populárny crossover XV? Ten prejde v novom modelovom roku aspoň drobnými zlepšeniami. Týkajú sa najmä kabíny.

21.07.2015 06:00
Subaru XV - 2016 Foto:
Na exteriéri Subaru XV by ste zmeny hľadali márne. Napokon k drobným retušiam došlo už vlani.
debata

Subaru prišlo so svojím najmenším crossoverom XV roku 2012. A hoci išlo len o pomerne jednoduchý „oplastovaný“ derivát novej Imprezy, trafilo sa priamo do čierneho. XV si rýchlo našlo svojich zákazníkov a v USA sa predstavilo dokonca aj ako hybrid. Ten sa síce do Európy nedostal, ale novinky tento zvýšený kompakt neminuli ani na starom kontinente. Vlani Subaru napríklad zlepšilo izoláciu a naladenie podvozku, keďže mu zákazníci vyčítali nízky komfort a hluk. A došlo aj k zopár zmenám v interiéri.

Subaru však nespí a pre budúci modelový rok pripravuje ďalšie drobné zlepšenia. Týkajú sa najmä kabíny, kde niektoré prvky XV pôsobili naozaj dosť retro. Konečne sa bude môcť pochváliť precíznejšou grafikou prístrojového panela s farebným LCD displejom palubného počítača a vylepšeným multifunkčným volantom s novým dizajnom ovládačov. Z nového Outbacku si zas požičia podstatne modernejšie rozhranie Starlink so 7-palcovým dotykovým monitorom. To prospeje nielen dizajnu, ale aj parkovacej kamere s vyšším rozlíšením.

Palubná doska sa môže konečne pochváliť krajším... Foto: Subaru
Subaru XV - 2016 Palubná doska sa môže konečne pochváliť krajším prístrojovým panelom s LCD displejom a tiež novým dotykovým rozhraním Starlink.
S pôvodným nastavením podvozka to v Subaru asi naozaj trochu „odflákli“, keďže po vlaňajších zmenách dochádza k ďalším úpravám práve v tejto časti. Vyšší komfort, menej vibrácií a lepší kontakt s vozovkou majú zabezpečiť napríklad nové pružiny. Obratnosť v zákrutách a ľahšie parkovanie bude zas zásluhou novej prevodovky riadenia, ktorá má o 10 % ostrejší prevod. Na vychýlenie kolies z jednej do druhej krajnej polohy tak bude XV potrebovať len 2,8 otáčky namiesto pôvodných troch.

Bohužiaľ, pod kapotou k zmenám nedošlo. Nie že by sme mali čosi proti legendárnym motorom boxer a stálemu pohonu oboch náprav Symmetrical AWD, očakávalo sa však, že po Outbacku a Foresteri nasadí Subaru aj do XV kombináciu naftového motora 2,0 Boxer Diesel (108 kW) a kontinuálnej prevodovky CVT Lineartronic. Nestalo sa. Tá ostáva výsadou benzínových motorov 1,6i (84 kW) a 2,0i (110 kW). S automatom sa spája jediná inovácia v podobe nového voliča. S výnimkou základnej verzie 1,6i je štandardom 6-stupňový manuál.

Na rozdiel od mnohých módnych crossoverov je... Foto: Subaru
Subaru XV - 2016 Na rozdiel od mnohých módnych crossoverov je stály pohon oboch náprav v Subaru XV súčasťou sériovej výbavy.

Informácie o modernizácii Subaru XV sú však trochu predčasné. Na náš trh sa totiž dostane až začiatkom budúceho roka. Aj preto sú zatiaľ k dispozícii len fotografie japonskej verzie s pravostranným riadením.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Subaru #Subaru XV
Články podľa značiek