VW vyvíja parkovacieho pilota aj s indukčným nabíjaním

Autá by mali v budúcnosti nájsť samy parkovacie miesto a zaparkovať bez vodiča. A ak ide o elektromobil, mohli by si samy nájsť nabíjačku a dobiť batérie.

24.07.2015 14:00
VW V-Charge - autonómne parkovanie a dobíjanie Foto:
VW V-Charge - autonómne parkovanie a dobíjanie
debata

Parkovacie asistenty nie sú ničím novým. Autá už dnes dokážu vystopovať parkovacie miesto a pomôcť vodičovi s parkovacím manévrom. Nové BMW 7 a Mercedes-Benz triedy E to dokážu dokonca aj bez vodiča. Ten môže z auta vystúpiť ešte predtým, než auto začne parkovať. Ďalšia generácia parkovacích asistentov by však mala využiť schopnosť autonómneho riadenia áut. Jednoducho, z auta by ste vystúpili pred vchodom do domu alebo do práce a všetko ostatné, súvisiace s parkovaním, nechali na vaše vozidlo vrátane nájdenia miesta na parkovanie. A podobne by ste postupovali aj pri odchode, keď si vozidlo privoláte cez aplikáciu v smartfóne.

Pracuje na tom viacero automobiliek, napríklad aj Volkswagen. Ten nedávno spolu s dodávateľským gigantom Bosch predstavil koncept parkovania budúcnosti. Systém V-charge spája schopnosť plne autonómneho parkovania s dobíjaním akumulátorov v elektromobiloch. Nie je to však až také jednoduché. Problém spočíva v tom, že v parkovacích garážach, najmä tých podzemných, vás nevidia satelity, a tak nie je možné využiť klasickú navigáciu GPS. Na to, aby sa vozidlo vedelo v takýchto priestoroch orientovať, potrebuje nielen kamery a senzory, ktoré sú dnes bežné, ale aj presnú 3D mapu parkovacieho domu alebo garáže a tiež údaje o polohe nabíjačiek.

S takou výbavou by už vozidlo parkovanie zvládlo. Okrem 3D máp parkovacích domov bude však nutné doriešiť aj otázku autonómneho dobíjania. Klasické parkovacie miesta s nabíjačkami sú totiž stále založené na pripojení nabíjačky k elektromobilu cez kábel a konektor. Ak však v aute nebude vodič, nebude mať kto vozidlo pripojiť. K slovu sa tak v parkovacích domoch budúcnosti bude musieť dostať indukčné bezdrôtové nabíjanie. Spolu s ním by mohlo dôjsť aj k takzvaným elektronickým radom. Ak by bola nabíjačka obsadená, vozidlo by zatiaľ čakalo na bežnom parkovacom mieste. Po uvoľnení by sa presunulo k nabíjačke. A po nabití zas uvoľnilo miesto ďalšiemu elektromobilu, čakajúcemu v „rade“.

Kedy sa stretneme s parkovacími domami, kde jazdia elektromobily samy bez ľudí a dokonca sa samočinne nabíjajú, však zatiaľ Volkswagen ani Bosch neprezradili.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #samočinné parkovanie #indukčné dobíjanie
Články podľa značiek