Tesla S má 'absurdný' jazdný mód. Na stovku vystrelí za 2,8 sekundy!

Tesla model S, najmä jej najvýkonnejšia verzia P85D, je už dnes šialene rýchlym autom. To však Elonovi Muskovi nestačí. Zákazníkom ponúkne jazdný mód Ludicrous, s ktorým môžu prežívať preťaženie podobné hyperšportu Bugatti Veyron. Zaplatia si však za to 10 000 dolárov.

24.07.2015 06:00
Tesla S P90D Ludicrous Foto:
Tesla S P85D bola už teraz šialene rýchlym autom. Nová verzia P90D Ludicrous ju však schová do vrecka. Na čo vám je však akcelerácia na úrovni Bugatti Veyron?
debata (8)

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, má talent, ako pritiahnuť pozornosť tam, kde potrebuje, a, naopak, odviesť ju od problémových oblastí. Tesla dnes totiž produkuje nielen najluxusnejšie a najobdivovanejšie elektromobily planéty, ale aj obrovské straty. A to s každým vyrobeným exemplárom, ktorého cena nedokáže pokryť mohutné investície do vývoja ďalších modelov a výstavby siete supernabíjacích staníc. Odhaduje sa, že za 11 rokov činnosti zázračná americká automobilka vygenerovala stratu 1,3 miliardy dolárov, a to napriek dotáciám či predaju emisných bonusov.

Jej šéf má však pravdepodobne pokojný spánok a radšej odpovedá na otázky, ktoré nikto nepoložil. Takou odpoveďou je aj nová Tesla S P90D s módom Ludicrous. Ide o šialený či skôr absurdný jazdný režim, pri ktorom dokáže najvýkonnejšia verzia s výkonom 773 koní (568 kW) katapultovať posádku z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy a vystaviť ju preťaženiu 1,1 g, čo je viac ako pri voľnom páde. A to sme už vo svete hyperšportov, kde vládnu Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bugatti či McLaren. Lenže elektrická Tesla S má na rozdiel od nich hmotnosť 2,5 tony a odvezie v absolútnom komforte päť dospelých a dve deti.

Pritom ani doteraz nebola žiadnou brzdou premávky a akceleráciou na stovku za 3,2 sekundy dokázala podkúriť kdejakému superšportu. Aj preto sa zdá nový jazdný mód tak trochu zbytočný. Možno sa však nájdu zákazníci, ktorí budú ochotní zaplatiť za túto „horskú dráhu“ ďalších 10 000 dolárov. Áno, presne toľko stoja úpravy vedúce k raketovému zrýchleniu. Spolu s Teslou P90D je to teda rovných 110-tisíc dolárov. Za túto sumu dostanete aj špeciálnu poistku, ktorá umožňuje krátkodobo pracovať elektrickému systému s prúdom 1 500 ampérov, čo je o 200 viac ako pri bežnej Tesle.

Musk o tomto kľúčovom komponente povedal: „Museli sme vymyslieť poistku, ktorá sa neroztaví, ale pritom bude schopná v prípade potreby zasiahnuť a následne bude opäť použiteľná." Z čísla v názve P90D zároveň vyplýva, že Tesla zvýšila kapacitu batérií z pôvodných 85 na 90 kWh. A to isté sa stalo aj pri základnej verzii 70 a 70 D, kde kapacita vzrástla zo 60 na 70 kWh. Nie je to veľa, pretože energiu 10 kWh možno prirovnať k energetickej hodnote 3,3 litra benzínu. Ale pri elektromobile vám môže aj to veľmi pomôcť. Tesla sľubuje, že každý rok zvýši kapacitu batérií približne o 5 %.

Tesla S Dual drive - 2015
Tesla S Dual drive - 2015
+9Tesla S Dual drive - 2015

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Tesla S #elektromobily #Tesla #Ludicrous
Články podľa značiek