McLaren 675LT: Kladivo na Ferrari 488 GTB dá 200 km/h za 7,9 s

Súboj McLarenu s Ferrari pokračuje. Teraz majú prevahu Briti. Nový model 675LT prevalcuje talianskeho žrebca vo všetkých parametroch. A vlastne aj všetkých ostatných.

31.07.2015 06:00
debata
McLaren 675LT dostal aerodynamický kit a... Foto: McLaren
McLaren 675LT - 2016 McLaren 675LT dostal aerodynamický kit a množstvo karbónu. Aj preto klesla hmotnosť o rovných 100 kg.

Novinka Wokingu nie je, samozrejme, bežným McLarenom. Nejde síce o okruhový špeciál, no na druhej strane ani o bežný cestný superšport. Je to čosi podobné, akoby Ferrari stvorilo z nového 488 GTB odľahčenú ostrú verziu Speciale. Tá však zatiaľ neexistuje a tak je kráľom vo svojej triede McLaren 675LT. V porovnaní so základom 650S je LT ľahšie a výkonnejšie. Samozrejme, za cenu kompromisov.

Odlišnosti sú zjavné na prvý pohľad. Názov LT totiž v sebe skrýva význam Longtail, vyjadrujúci predĺženú zadnú časť. Tá je výsledkom až o 50 % väčšieho aktívneho zadného krídla, ktoré zvyšuje prítlak až o neuveriteľných 40 % a zároveň pracuje vo funkcii aerodynamickej brzdy. Takže 675LT narástlo v porovnaní s originálom zo 4 509 na 4 565 mm. Zároveň však jeho strecha klesla o 20 mm bližšie k asfaltu. Rázvor náprav 2 095 mm ostal pôvodný.

O potrebný prítlak sa stará zadné aktívne... Foto: McLaren
McLaren 675LT - 2016 O potrebný prítlak sa stará zadné aktívne krídlo väčšie až o 50¤%. Slúži tiež ako aerodynamická brzda.

Šetrilo sa na každom grame. Karoséria využíva viac kompozitov. Z karbónu je vyrobený predný nárazník aj prahové lišty či zadné čelo. Z neho burácajú dve koncovky titánovej výfukovej sústavy, ktorá je ľahšia o 1,1 kg. Ďalšie kilá šetria kované disky kolies či kryt motoru z Perpexu. A v interiéri sa zas objavili ľahučké monokokové sedadlá priamo z hyperšportu McLaren P1. V sérii nedostanete ani klimatizáciu, no ak po nej predsa len túžite, zadarmo vám ju namontujú.

Výsledkom je hmotnosť len 1 230 kg, čo znamená, že 675LT je najľahším modelom Super Series. V porovnaní s McLarenom 650S ušetrili konštruktéri celkom 100 kilogramov. To zároveň znamená, že Ferrari 488 GTB je ťažšie o 144 kg a Porsche 911 GT3 RS dokonca až o 265 kg! Ruka v ruke s diétou a aerodynamickým tuningom išli aj úpravy motora. Dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom 3,8 litra má podľa McLarenu až 50 % nových komponentov.

Srdcom 675LT je dvakrát preplňovaný 8-valec s... Foto: McLaren
McLaren 675LT - 2016 Srdcom 675LT je dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom 3,8 litra. Má až 50 % nových komponentov a maximálny výkon 496 kilowattov.

Dáva rovných 675 koní (496 kW), čo je o 25 viac ako v 650S a symbolických päť navyše v porovnaní s Ferrari 488 GTB. K tomu však musíme pripočítať mohutných 750 Nm krútiaceho momentu. Jednotka s označením M838TL ukrýva množstvo technológií zo sveta F1. Tak napríklad aj systém Ignition Cut, ktorý pri radení odstavuje dodávku paliva a zapaľovanie, aby bola zmena rýchlosti čo najkratšia. Aj preto potrebuje 675LT k zmene prevodu len 40 milisekúnd, čo je polovica v porovnaní s McLarenom 650S.

Potom neprekvapí, že táto šelma z Wokingu zvládne stovku za 2,9 sekundy. Tým dáva na frak o päť desatín nielen 650S, ale aj svojmu najväčšiemu rivalovi Ferrari 488 GTB. A podobne je to s Lamborghini Huracan či Porsche 911 GT3. Fascinujúca je aj akcelerácia na 200 km/h. Digitálny rýchlomer ukáže tento údaj už za 7,9 sekundy. Pritom decelerácia z rýchlosti 100 km/h na nulu trvá aj vďaka aerodynamickej brzde len tri. Maximálna rýchlosť je nezmenených 330 km/h. Na ceste držia tento extrém špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

V interiéri chýba klimatizácia, hluková... Foto: McLaren
McLaren 675LT - 2016 V interiéri chýba klimatizácia, hluková izolácia aj audiosústava. Karbónové sedadlá pochádzajú priamo z hyperšportu McLaren P1.

McLaren 675 LT nie je ale žiadna lacná hračka. Za jeden exemplár si automobilka z Wokingu pýta 260 000 libier, teda 368 600 eur. O zákazníkov však rozhodne núdzu nemá. Už počas premiéry predsériového prototypu na jar v Ženeve prijímala záväzné objednávky a dnes, keď sa prvé kusy dostávajú k zákazníkom, je celá 500-kusová séria beznádejne vypredaná. Aj preto chce britská automobilka predať tento rok 1 800 áut, čím tak trochu stráca imidž manufaktúry.

A v budúcnosti to má byť ešte viac. Na rok 2017 plánuje produkciu rovných troch tisícok vozidiel. Výrobný program bude zahŕňať tri modelové rady od 540C, cez 570S až po P1 a ich deriváty.

McLaren 675LT - 2016
McLaren 675LT - 2016
+16McLaren 675LT - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #McLaren #McLaren 675LT
Články podľa značiek