Peugeot 2008: Nové motory znížili spotrebu viac ako o liter

Sympatický crossover Peugeotu je na trhu od roku 2013. V priebehu tohto času však už stihol absolvovať viacero zmien. Najmä pod kapotou, kde z ponuky definitívne vypadol starší a smädnejší benzínový 4-valec 1,6 e-VTi a tiež najslabší diesel 1,4 HDi.

26.08.2015 06:00
Peugeot 2008 Foto:
Nové benzínové motory 1,2 e-THP PureTech priniesli Peugeotu 2008 nielen nižšiu spotrebu, ale aj lepšiu dynamiku. Na stovku s nimi zrýchľuje pod jedenásť sekúnd.
debata (3)

V roku 2013 uviedol Peugeot na trh úplne nový crossover 2008 na platforme novej generácie Peugeotu 208. V prvej vlne však pod jeho kapotou figurovali len staršie motory 1,4 HDi, 1,6 HDi/e-HDi a benzínový 4-valec 1,2 VTi, ktorý bol jediným zástupcom novej generácie agregátov PureTech. Začiatkom roku 2014 obohatili ponuku úspornejšie benzínové verzie 1,2 e-VTI a 1,6 e-THP vybavené štart-stop systémami. Prechod na Euro 6 si však vyžiadal ďalšie zmeny.

V tomto roku sa preto z ponuky definitívne vytratil motor 1,4 HDi aj staršie diesle 1,6 HDi/e-HDi. Najslabší diesel nahradil motor 1,6 BlueHDi s výkonom 55 kW, čo znamenalo výkonový prírastok päť kilowattov. Silnejšie verzie 1,6 BlueHDi 100 a 120 (73, 88 kW) posilnili o päť, respektíve o 4 kW. Všetky tri diesle zároveň zvýšili krútiaci moment. Zlepšila sa tým nielen dynamika, ale spotreba paliva. Tá klesla na 3,6, respektíve 3,7 litra nafty, čo je približne o tri až štyri decilitre menej než predtým. Dve silnejšie verzie sú navyše spojené so štart-stop systémom.

Trojvalec 1,2 e-THP PureTech dáva výkon 81... Foto: Citroen
Motor 1,2 e-THP Pure Tech Trojvalec 1,2 e-THP PureTech dáva výkon 81 alebo 96 kW. Krútiaci moment je až 230 Nm.

Ešte väčšiu úsporu ale nájdeme na strane benzínových motorov. Smädný atmosférický 4-valec 1,6 VTi/e-VTi (88 kW) nahradili totiž hneď dva nové preplňované benzínové 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW, oba spojené štandardne so štart-stop systémom. Slabší z nich má síce nižší výkon, ale aj ten prekonáva svojho predchodcu krútiacim momentom 205 Nm o 45 newtonmetrov. A silnejší dokonca až o 70. To nemohlo ostať bez ohlasu v dynamike. Obe verzie tak zrýchľujú na stovku pod 11 sekúnd, čo predošlá verzia nedokázala.

Pritom sú menej náročné na konzumáciu paliva. Kým motor 1,6 VTi si pýtal na 100 km 5,9 litra benzínu a so starším 4-stupňovom automatom dokonca 6,5, trojvalce PureTech e-THP sa uspokoja so 4,7, respektíve 4,8 litra. To je úspora viac ako liter. Štandardne sú motory Peugeotu 2008 spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Výnimku tvorí len motor 1,2 e-THP (60 kW), ktorý môže byť vybavený robotizovaným automatom, a najsilnejšie motory 1,2 e-THP (96 kW) a 1,6 BlueHDi (88 kW), spojené so 6-stupňovými manuálmi.

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,2 PureTech 1,2 e-THP 1,2 e-THP
Počet valcov 3 3 3
Objem motora (ccm) 1 199 1 199 1 190
Max. výkon (kW/ot.) 60/5 750 81/5 500 96/5 500
Krút. moment (Nm/ot.) 118/2 750 205/1 750 230/1 750
Prevodovka 5M/5A 5M 6M
0 – 100 km/h (s) 13,5/15,4 10,9 10,2
Max. rýchlosť (km/h) 168/170 191 200
Spotreba na 100 km (l) 4,9/4,3 4,7 4,8

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,6 BlueHDi 1,6 BlueHDi 1,6 BlueHDi
Valce 4 4 4
Objem motora (ccm) 1 560 1 560 1 560
Max. výkon (kW/ot.) 55/3 500 73/3 750 88/3 500
Krút. moment (Nm/ot.) 230/1 750 254/1 750 300/1 750
Prevodovka 5M 5M 6M
0 – 100 km/h (s) 15,4 12,5 10,4
Max. rýchlosť (km/h) 165 180 190
Spotreba na 100 km (l) 3,7 3,6 3,7
Peugeot 2008
Peugeot 2008
+1Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
+14Peugeot 2008

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 2008
Články podľa značiek