Renault Mégane 2016: Vráti sa späť do hry?

Po úniku snímok na internete francúzsky Renault nezaváhal a do sveta vypustil prakticky okamžite prvé oficiálne fotografie štvrtej generácie Mégane. A to hneď vo verzii GT. Na informácie je však veľmi skúpy.

09.09.2015 00:00
debata
Mégane si požičia veľa výrazových prvkov z... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Mégane si požičia veľa výrazových prvkov z limuzíny Talisman. Napríklad aj predné denné svetlá v tvare bumerangu.

V stánku Renaultu bude tento rok vo Frankfurte poriadne rušno. Ukáže tu nielen novú vlajkovú loď Talisman, a to hneď v dvoch karosárskych variantoch, či koncept Alaskan, ktorý je predzvesťou nového pikapu odvodeného z Nissanu Navara, ale aj štvrtú generáciu Mégane. Tá na rozdiel od ostatných premiér zostávala tajomstvom. Napokon, najlepšie na koniec. Škrt však urobil marketingovému oddeleniu automobilky únik snímok na internete. A tak bol nútený vypustiť do sveta aspoň pár oficiálnych informácií a sériu prvých fotografií. Veľa však veru neprezradil.

V každom prípade, nový Mégane bude musieť v tvrdej konkurencii Golfu, novej Astry či vynoveného Focusu poriadne zabrať. Vlak mu ušiel už dávnejšie. Veď súčasná generácia sa prakticky bez zmien predáva od roku 2008, teda sedem rokov, čo je na mainstreamový model nižšej strednej triedy odvážne dlhý cyklus. V Paríži to dobre vedia, a tak si dali záležať. Vidieť to už na dizajne, ktorým chce Mégane hneď od začiatku vystúpiť z radu. „Na vysoko konkurenčnom trhu je životne dôležité, aby nový Mégane zaujal na prvý pohľad," vyjadril sa na jeho konto Frank Le Gall, šéfdizajnér exteriéru.

Štvrtá generácia Mégane bude o 25 mm nižšia.... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Štvrtá generácia Mégane bude o 25 mm nižšia. Rázvor náprav narastie o 28 mm. Novinke to má prepožičať športovejšie proporcie.

A nevyzerá veru zle. Od čias príchodu nového Clia, ktoré odštartovalo dizajnovú revolúciu Renaultu, už ubehlo dosť času, za ktorý sa Renault naučil bravúrne pracovať s novými štylistickými prvkami Laurensa Van Den Ackera. Najlepším dôkazom je práve Mégane vytvárajúci paralelu s luxusným Talismanom. Požičal si z neho prednú masku, predné denné svetlá v tvare bumerangu, ale aj tie zadné, ktoré sa takmer dotýkajú loga na výklopnom veku. Mimochodom, podobne ako na Talismane, svietia aj cez deň, aby bol efekt dokonalý.

Mégane tiež mierne mení proporcie. Bude mať o 47 širší predný a o 39 milimetrov širší zadný rozchod kolies. Rázvor náprav narastie o 28 mm, teda na 2 669 mm, čo skráti predný a zadný previs. Vonkajšie rozmery Renault neprezradil. Vieme len toľko, že silueta strechy klesne k asfaltu o 25 mm. Nie je teda ťažké vypočítať, že Mégane štvrtej generácie bude vysoký len 1 443 mm. Z toho možno odvodiť lepšiu aerodynamiku, ale tiež nižšiu hmotnosť, ktorá je dnes prísne sledovaným parametrom. A aby sa Renault pochválil, ukázal hneď Mégane GT, ktorý bude stáť medzi bežnými verziami a ostrým RS.

Paralela s Talismanom je evidentná aj vzadu.... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Paralela s Talismanom je evidentná aj vzadu. Zadné svetlá sa tiahnu takmer až k logu. Svietia aj cez deň. Dve koncovky výfuku a difúzor budú však výsadou verzie GT.

Mégane GT sa bude líšiť športovými nárazníkmi s väčšími sacími otvormi, plástovým výpletom masky, zadným difúzorom, dvoma koncovkami výfuku, strešným spojlerom, ale aj špecifickým dizajnom 18-palcových diskov kolies divízie Renault Sport. To všetko dotvorí modrý lak Iron blue a tmavé doplnky Dark metal. Šepká sa aj o riadenej zadnej náprave 4Control, ktorá by Mégane posunula technologicky na celkom novú úroveň, a to aj z pohľadu konkurencie. Viac o Mégane nevieme. Tajomstvom zostáva interiér aj paleta motorov.

Predpokladá sa však, že pod kapotou sa objavia agregáty s objemom od 0,9 do 1,6 litra. Základný 3-valec by mal mať 66 kW a najsilnejší benzínový motor 147 kilowattov. Naftu zastúpia dieselové motory 1,5 dCi a 1,6 dCi s výkonom od 70 do maximálne 118 kW. Počítať môžeme aj so 6– a 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami EDC. Výnimku bude tvoriť očakávaná ostrá verzia RS, ktorá dostane preplňovaný motor s objemom až 1,8 litra a výkonom pravdepodobne 206 kW, ktorý využije aj očakávané kupé Alpine. Neskôr sa Mégane predstaví aj ako kombi, 3-dverový hatchback a kabriolet. Viac sa naozaj dozvieme vo Frankfurte nad Mohanom.

Renault Mégane - 2016
Renault Mégane - 2016
+4Renault Mégane - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane #autosalón Frankfurt 2015
Články podľa značiek