Zmeny exteriéru nie sú nijako dramatické. Pomerne konzervatívny dizajn z európskeho vývojového centra Kie je totiž aktuálny aj po troch rokoch kariéry. Predná „tigria“ maska dostala plastickejší výplet a máme tu tiež novú grafiku predných či zadných svetiel. Vzadu pribudli odrazky umiestnené vo falošných odvetrávacích otvoroch, čo pôsobí športovejšie. Facelift uzatvára vynovená paleta 16 a 17-palcových diskov kolies. Novinkou bude športová modifikácia GT Line, ktorá sa postaví medzi bežné Cee’dy a vrcholový Cee’d GT.
Ešte menej sa toho odohralo v dizajne interiéru, kde sa objavujú v podstate len nové chrómové rámčeky okolo prístrojového panelu a výduchov ventilácie. Platí, že úroveň dizajnu a kvalita spracovania sú aj po príchode novších konkurentov stále príkladné. Najzásadnejšou inováciou je tak 7-palcový dotykový displej rozhrania s navigáciou AVN. Cee’d si tiež polepšil v bezpečnosti. Dostal napríklad čítačku dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel či parkovací asistent, ktorý zvláda pozdĺžne aj priečne parkovanie. Takže sa opäť dotiahol k najlepším.
Verzie s naftovými motormi majú lepšiu hlukovú izoláciu, tichší ventilačný systém a až dvakrát toľko tlmiacich materiálov v palubnej doske. Lepšie utlmený je blok motora, olejová vaňa aj filter pevných častíc. Všetky tieto zmeny sa týkajú nielen 5-dverového hatchbacku, ale aj 3-dverovej verzie pro_Cee’d a kombi SW. Poďme však na to najdôležitejšie, čo Cee’d doteraz tajil. Pod kapotou máme totiž až tri zásadné novinky – preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI, vynovený atmosférický motor 1,4 CVVT a dvojspojkovú prevodovku 7DCT.
Hviezdou Cee’du je najmä nový 3-valec. Litrový motor 1,0 T-GDI má priame vstrekovanie paliva, integrované výfukové potrubie či dvojitý chladiaci okruh, ktorý dokáže udržiavať teplotu hlavy valcov v porovnaní s hliníkovým blokom až o 20 stupňov nižšiu. Teplotné okruhy pracujú s dvoma termostatmi. Turbodúchadlo Garrett je vybavené obtokovou klapkou ovládanou krokovým elektromotorom. O rozvod sa stará tichá reťaz. Vyváženie dostala na starosti „nevyvážená“ kľuka, dvojhmotový zotrvačník a tlmič torzných kmitov. Motor sa tak bez vyvažovacieho hriadeľa.
Nový ľahký 3-valec sa bude dodávať vo dvoch výkonových verziách – 74 alebo 88 kW. Maximálny krútiaci moment je však v oboch prípadoch zhodných 172 Nm a neklesá v rozmedzí od 1¤500 do 4¤000 otáčok za minútu. Už slabšia verzia dosahuje podobné prevádzkové parametre ako atmosférický 4-valec 1,4 CVVT, napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,8 s, spotrebuje však len 3,9 litra benzínu na 100 km, čo je o 0,8 litra menej. Mimochodom, atmosférické motory ostávajú v ponuke naďalej, čo je dobrá správa pre zarytých odporcov turba.
Ešte lepšou je, že slabší z dvojice 4-valcov je úplne nový. Názov 1,4 CVVT mu síce ostal, v skutočnosti však pochádza z aktuálnej generácie agregátov Kappa. Krútiaci moment síce klesol z pôvodných 137 Nm na 134,4, maximum je však dostupné už od 4¤000 otáčok, čo je o dvesto nižšie a znamená lepšiu pružnosť. Dosiahnutá bola aj zmenou zdvihu a vŕtania. Motor má zároveň nižšiu spotrebu paliva. Na 100 km si vypýta len normovaných 4,7 litra benzínu, čo je o zázračných 1,1 litra menej. Pritom sa zrýchlenie zlepšilo o jednu desatinu (12,7 s).
Väčší atmosférický 4-valec 1,6 GDI z radu Gama ostal bez zmien. Podobne ako najsilnejší agregát 1,6 T-GDi pre Cee’d GT a pro-Ceed GT. Jedinou zmenou je výmena turbodúchadla značky Borg Warner za kórejský produkt HWIT. Výsledné parametre to však príliš neovplyvnilo. Turbomotor má 150 kW (predtým 152 kW) a krútiaci moment identických 265 Nm. Tie však dosahuje už od 1¤500 otáčok, čo je o 250 nižšie. Na stovku šprintuje Ceed GT za 7,6 sekundy (-0,1 s) a dosiahne maximálku 230 km/h. Pochváliť sa tiež môže tlačidlom GT Mode na volante, ktoré aktivuje ostrejší plyn, a najmä generátor zvuku so športovou kulisou.
Aj dieselové motory podstúpili emisnú kúru. Kým slabší z nich, 1,4 CRDi, dosahuje pôvodných 66 kW, väčší diesel mierne posilnil. Z pôvodných 94 na 100 kW, pričom krútiaci moment vzrástol o 25 Nm na konečných 285. Spotreba je len 3,4, respektíve 3,7 litra nafty. Práve s týmto motorom budú mať zákazníci prvýkrát možnosť spárovať úplne novú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku 7DCT. Tá doplní pôvodnú "skriňu“ 6DCT, určenú výhradne pre benzínový motor 1,6 GDI. Prevodovka je stavaná na prenos maximálne 340 Nm. Neskôr sa má objaviť aj v kombinácii s niektorým z benzínových agregátov. V tomto prípade zvládne 220 Nm.
Zmenám sa nevyhol ani podvozok, ktorý sa môže pochváliť nezávislým zavesením zadných kolies. Nová je geometria predných kolies, duté stabilizátory a ich guľové čapy. Lepší pocit z riadenia má priniesť prepracovaný softvér elektrického posilňovača a redukcia nedotáčavosti pomocou trakčnej kontroly. Kia tiež sľubuje menej vibrácií a hluku od pneumatík. Modernizovaný Cee’d bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu Kie v Žiline. Na trh sa dostane začiatkom jesene. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom po boku novej Kie Sportage.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,4 CVVT | 1,0 T-GDI | 1,0 T-GDI | 1,6 GDI | 1,6 T-GDI |
---|---|---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 368 | 998 | 998 | 1 591 | 1 591 |
Max. výkon (kW/ot.) | 73/6 000 | 73/6 000 | 88/6 000 | 99/6 300 | 150/6 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 134/4 000 | 171/1 500 | 171/1 500 | 164/4 850 | 265/1 500 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6M | 6M/6DCT | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 183 | 185 | 190 | 195/195 | 230 |
0 – 100 km/h | 12,7 | 12,8 | 11,1 | 9,9/10,8 | 7,6 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7 | 3,9 | 4,2 | 4,4/4,9 | 5,9 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi |
---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 396 | 1 396 | 1 396 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/4 000 | 100/4 000 | 100/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 240/1 500 | 280/1 500 | 300/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M | 7DCT |
Max. rýchlosť (km/h) | 173 | 197 | 200 |
0 – 100 km/h | 13,5 | 10,2 | 10,6 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,7 | 3,4 | 3,9 |