VW Tiguan 2016: Viac hrán, nová štvorkolka a apetít nižší o 24 %

Po ôsmich rokoch prichádza Volkswagen s novou generáciou menšieho SUV Tiguan. Zmenilo sa naozaj všetko. Tiguan je totiž prvým koncernovým SUV na platforme MQB.

18.09.2015 06:00
debata (1)
Nový Tiguan mierne priostril a zmenil... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Nový Tiguan mierne priostril a zmenil proporcie. Je o 60 mm dlhší, o 30 širší, ale zároveň o 33 milimetrov nižší. Prednú masku zdobia full-LED svetlá.

Súčasná generácia Tiguanu vydržala na výrobných linkách s jedinou väčšou modernizáciou neuveriteľných osem rokov. Príchod nástupcu preto neprekvapí. To napriek tomu, že s predajom nemal Tiguan nikdy problém, predalo sa z neho 2,64 milióna kusov. Zmenila sa však doba, a jeden z posledných mohykánov VW z minulého desaťročia už nemohol stačiť novým nárokom na bezpečnosť, konektivitu či emisie. So svojím predchodcom nemá preto prakticky nič spoločné. Za všetko hovorí fakt, že je prvým koncernovým SUV postaveným na modulárnej platforme MQB.

Rázvor náprav narástol o 77 mm na konečných 2... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Rázvor náprav narástol o 77 mm na konečných 2 681 mm. Svetlá výška bude v prípade verzií s pohonom 4x4 až 20 cm. Bez štvorkolky klesne Tiguan k asfaltu o 11 mm.

Tá mu pomohla zhodiť na váhe približne 50 kg a zároveň zmeniť proporcie. Na dĺžku má 4 486, na šírku 1 839 a na výšku 1 632 mm. To znamená, že je síce o 60 mm dlhší a o 30 širší, ale zároveň o 33 nižší. Rázvor sa natiahol na 2 681 mm, čo je o 77 mm viac. Výsledkom je podstatne modernejšie SUV nižšej strednej triedy, ktoré síce nijak nevybočuje z dizajnovej šablóny Volkswagenu, no fádnosť mu vyčítať určite nemožno. Šírku zvýrazňuje lamelová predná maska zrastená s LED reflektormi, podobne ako pri novom Passate. Prekvapením sú len zadné svetlá v tvare bumerangu, ktoré nekorešpondujú so žiadnym súčasným modelom.

Zadné svetlá nepripomínajú nič, čo poznáme z... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Zadné svetlá nepripomínajú nič, čo poznáme z dielne Volkswagenu. To je asi najväčšie prekvapenie v dizajne, ktorý inak rešpektuje súčasnú wolfsburskú šablónu.

Nový Tiguan je nielen ľahší, ale aj aerodynamickejší. Koeficient čelného odporu vzduchu klesol na Cx 0,31, čo je pre SUV akceptovateľná hodnota. Pomohol tomu napríklad aj nový tvar spätných zrkadiel, ktoré kladú prúdniciam vzduchu až o 40 % nižší odpor. Ak sa vám ale bude zdať Tiguan predsa len trochu mdlý, voliť môžete športový paket R-Line s 19– alebo 20-palcovými diskami kolies, alebo dokonca terénnu verziu Off-road. Tá je vyzbrojená nárazníkmi, ktoré zväčšujú predný nájazdový uhol zo štandardných 18,3 na 25,6 stupňa. Zadný je vždy 24,7. Svetlá výška je pomerne solídnych 200 mm. Zhodná je pre všetky verzie s pohonom 4×4. Predokolky budú o 11 milimetrov nižšie.

Interiér prináša nielen o 26 mm viac miesta,... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Interiér prináša nielen o 26 mm viac miesta, ale aj nové multimediálne systémy vrátane virtuálneho kokpitu s 12,3-palcovým displejom. Úplnou novinkou, aj v rámci Volkswagenu, je head-up displej.

Väčší formát znamená väčší interiér. Na dĺžku v ňom pribudlo 26 mm. Zaujímavé však je, že zadní cestujúci dostali na kolená až 29 plusových milimetrov. Do kufra naloží posádka už v základnom usporiadaní o 140 litrov viac. Celkový objem sa totiž vyšplhal na 615 litrov (bez rezervného kolesa). Možnosti variability zväčšuje zadná lavica, posuvná v rozsahu 18 cm. Aj to naznačuje veľkú zmenu, ktorá príde už v blízkej budúcnosti. Tiguan sa totiž predstaví, najmä vďaka čínskemu trhu, po prvýkrát v predĺženej 7-miestnej verzii. A bez posuvných sedadiel v druhom rade by to jednoducho nešlo. Pre poriadok uveďme, že maximálna prepravná kapacita je po sklopení sedadiel1 655 li­trov a že Tiguan si trúfa aj na 2,5 tonový príves.

Do kufra naložíte o 140 litrov viac batožiny.... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Do kufra naložíte o 140 litrov viac batožiny. Celkový objem narástol na 615 litrov. To je objem Octavie Combi. Zadné delené sedadlá sú posuvné v rozsahu 18 cm.

Dizajn interiéru opäť nevybočuje z wolfsburských trendov. To je však dobré znamenie pre ergonómiu. V elektronickej výzbroji sa toho však zmenilo požehnane. Tiguan bude môcť byť, podobne ako Passat, vybavený virtuálnym prístrojovým panelom Active Info Display s 12,3-palcovým displejom s piatimi grafickými profilmi. V tomto smere teda tromfne aj väčší a drahší Touareg. Podobne je to s head-up displejom, ktorý sa objavuje vôbec po prvýkrát. A nechýba ani centrálny dotykový displej pre ďalšie funkcie, najmä infotainmentu a internetových služieb. Rovnako prináša Tiguan nové asistenčné systémy od adaptívneho tempomatu cez autonómne brzdy a monitorovanie chodcov až po sledovanie jazdných prúdov a slepého uhla zrkadiel. Na päť hviezdičiek od Euro NCAP si trúfa aj vďaka aktívnej prednej kapote.

Nový systém 4x4 umožňuje nastaviť štyri jazdné... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Nový systém 4x4 umožňuje nastaviť štyri jazdné programy. Dva pre terén a dva pre asfalt.

Z nových komfortných prvkov spomeňme trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlá, panoramatické strešné okno (870 × 1 364 mm), elektrické ovládanie piatych dverí s nožným senzorom či progresívny posilňovač riadenia. Vyššie úrovne Comfortline a Highline sú vybavené 8-palcovým rozhraním (v sérii 5-palcov) a audiosústavou Composition Media, alebo príplatkovou Discover Pro s navigáciou. Systémy umožňujú prepojenie so smartfónmi s operačným systémom Android aj iOS a zároveň komunikovať s vozidlom na diaľku. Mimochodom, pre dobíjanie telefónov bude určená indukčná nabíjačka, teda bez káblov.

Neskôr sa Tiguan predstaví aj v plug-in... Foto: Volkswagen
VW Tiguan - 2016 Neskôr sa Tiguan predstaví aj v plug-in hybridnej verzii GTE. Výkon 160 kW a spotreba 1,6 litra benzínu na 100 km však nejdú príliš dokopy.

Kariéru odštartuje Tiguan s ôsmimi pohonnými jednotkami. Nafta a benzín si pritom rozdelili úlohy v spravodlivom pomere. Volkswagen tvrdí, že nová generácia ušetrí vďaka nim až 24 % paliva. Základným zážihovým motorom je 4-valec 1,4 TSI s výkonom buď 92 alebo 110 kW. Nasleduje silnejší agregát 1,8 TSI (132 kW) a vrcholový 2,0 TSI (162 kW). Vznetovú ponuku otvára motor 1,6 TDI (85 kW). Nad ním sú už len dvojlitre 2,0 TDI s výkonmi 110, 140 alebo 176 kW. Posledný z nich má dve turbodúchadlá a poznáme ho z nového Passatu. Najslabšie verzie sa budú musieť zaobísť s pohonom predných kolies. Tie silnejšie dostanú 4Motion buď za príplatok alebo sériovo.

Štvorkolka pritom prešla veľkou premenou. O rozdelenie hnacej sily sa síce stará dobre známa elektro-hydraulická spojka Haldex piatej generácie, no novinkou je systém riadenia Active Control, ktorý dáva vodičovi na výber štyri odlišné jazdné režimy – onroad, offroad, offroad individual a snow. Prepínač je na stredovej konzole. Presné dynamické, ani prevádzkové parametre Tiguanu zatiaľ Volkswagen nezverejnil, rovnako ako možnosti kombinácí motorov a pohonov s prevodovkami. Má na to ešte čas, prvé kusy by sa totiž mali dostať k zákazníkom až na jar budúceho roka. A nasledovať bude plug-in hybridná verzia GTE s celkovým výkonom 160 kW.

Tá skombinuje motor 1,4 TSI (115 kW) a elektromotor na zadnej náprave. Vďaka zásobe li-ion akumulátorov dokáže prejsť v čisto elektrickom režime 50 km. To znamená priemernú spotrebu len 1,5 litra benzínu na 100 km. S oboma pohonnými jednotkami akceleruje na stovku za 8,1 sekundy a dosiahne maximálku 200 km/h. Zatiaľ sa však Tiguan GTE ukázal len ako frankfurtský koncept. Považovať ho však môžeme za prototyp sériovej verzie.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 486
Šírka (mm) 1 839
Výška (mm) 1 632
Rázvor náprav (mm) 2 681
Objem kufra (l) 615 – 1 655
Nájazdový uhol vpredu/vzadu 18,3 – 25,6/24,7
Svetlá výška (mm) 189 – 200 (4Motion)

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,4 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI 2,0 TSI
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 92 110 132 162

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,6 TDI 2,0 TDI 2,0 TDI 2,0 bi-TDI
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 85 110 140 176
VW Tiguan - 2016
VW Tiguan - 2016
+14VW Tiguan - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #autosalón Frankfurt 2015 #VW Tiguan
Články podľa značiek