O pohon 4×4 sa v novom Focuse RS, ktorý sa však dostane na trh až na jar budúceho roka, postarala spoločnosť GKN Automotive. Pre Focus RS vyvinula nový systém GKN Twister. Ten dokáže rozdeľovať krútiaci moment nielen medzi prednými a zadnými kolesami, ale aj medzi kolesami zadnej nápravy. Znalci dobre vedia, že takzvané vektorovanie krútiaceho momentu je obrovskou výhodou pri prejazde zákrut. To má síce dnes už kdekto, ale väčšinou pracuje len na princípe pribrzďovania, teda cez funkciu ESP. Pri Focuse RS však pôjde o sofistikovanejšie riadenie stability.
Dvojspojkovú techniku Twisteru tvoria tri hlavné komponenty – modul RDN pre vektorovanie, prenosová jednotka PTU a hriadele CVJ. Tie umožňujú deliť krútiaci moment nezávisle medzi kolesami zadnej nápravy. Vďaka novému pomeru ozubených kolies navyše systém prenáša viac sily na zadné kolesá, čo umožňuje využívať výhody zadného náhonu, napríklad jazdu riadeným šmykom. Celkovo bude systém pracovať v štyroch módoch. Výrobca vyzdvihuje „dynamickú filozofiu“, teda vektorovanie bez zásahov bŕzd, čo zároveň znamená zároveň aj ďalšiu výhodu – menšie opotrebenie brzdových platničiek. A hovorí aj o veľmi rýchlych reakciách.