Infiniti Q30: Utajené 'áčko' je tu. Má motory Renault aj Mercedes

Luxusná odnož Nissanu vstupuje do prémiového rybníka nižšej strednej triedy. Jej hatchback Q30 bol vyvíjaný prevažne v Európe a Európa bude aj jeho jediným produkčným miestom. Namierené to má proti Audi A3, BMW 1, ale aj Mercedesu-Benz triedy A, s ktorým zdieľa platformu aj motory.

28.09.2015 12:00
debata (1)
Infiniti Q30 sa podarilo zachovať väčšinu... Foto: Infiniti
Infiniti Q30 - 2016 Infiniti Q30 sa podarilo zachovať väčšinu prvkov rovnomennej štúdie spred dvoch rokov. Ostali jej plavné línie aj konvexný tvar zadného stĺpika.

Príchod Q30 nie je žiadnym prekvapením. Už pred dvoma rokmi sa nový hatchback nižšej strednej triedy predstavil v podobe rovnomenného konceptu. Zhodou okolností tiež vo Frankfurte nad Mohanom, kam sa teraz Infiniti vrátilo so sériovým modelom. Dobrou správou je, že zo štúdie si finálny produkt vzal naozaj veľa. Ostali mu plavné línie aj konvexný zadný stĺpik. Spolu s mohutnou prednou maskou, ktorá si to môže rozdať s väčším sedanom Q50 niet pochýb o tom, že ide o Infiniti. Aj keď prvýkrát s päťdverovou karosériou. A o to tu vlastne išlo. Luxusná divízia Nissanu chce totiž do svojho košiara prilákať nových zákazníkov.

Infiniti dobre vie, že prémiový segment kompaktov patrí k najrýchlejšie rastúcim trhom. Modely ako Mercedes-Benz A, BMW 1 či Audi A3 patria k vôbec najúspešnejším v rámci prémiových značiek. Nissan pritom využil synergiu s koncernom Daimler a svoju novinku postavil na základe stuttgartského áčka. Po Mercedese-Benz Citan a dodávkach nemeckých dieslov pre limuzínu Q50 je práve Q30 ďalším výsledkom kooperácie japonsko-nemeckej aliancie. Prekážať by si nemali. Infiniti má vskutku autentický dizajn aj odlišné rozmery.

V porovnaní s Mercedesom-Benz triedy A, ktorý... Foto: Infiniti
Infiniti Q30 - 2016 V porovnaní s Mercedesom-Benz triedy A, ktorý je základom Q30, je japonská novinka o 125 mm dlhšia a až o 60 vyššia. Verzia Sport bude mať podvozok znížený o 15 mm.

Q30 vyvíjal tím 750 inžinierov prevažne v Európe, hoci počiatočné štádium prebiehalo v Japonsku. Na dĺžku meria 4 425, čo je o 125 viac ako Mercedes-Benz A, a prekonáva ho aj výškou 1 495 mm (+ 60 mm), ktorou mieri takmer do segmentu crossoverov. Verzia Sport bude o 20 mm nižšia, čo je aj výsledkom zníženia podvozku o 15 mm. Sport sa bude od Q30 Premium líšiť aj lesklou čiernou maskou, športovým nárazníkom, špecifickými prahmi, dvojicou koncoviek výfukov, ale tiež 19-palcovými diskami kolies. Premium zas dostane distingvovanejší dizajn a sériové full-LED svetlá.

Interiér nezaprie príbuznosť s Mercedesom A. Má... Foto: Infiniti
Infiniti Q30 - 2016 Interiér nezaprie príbuznosť s Mercedesom A. Má síce úplne odlišnú palubnú dosku, ale množstvo ovládačov či multimediálne rozhranie pochádza práve zo stuttgartského modelu.

Väčšie rozmery sú prísľubom väčšieho priestoru v interiéri v porovnaní s triedou A. Príbuznosť so stuttgartským modelom Q30 neutají. Z áčka preberá množstvo prvkov vrátane modulu klimatizácie, tlačidiel na volante, stredovej konzole či tlačidiel elektrického ovládania okien. Paralely sú zjavné aj pri pohľade na prístrojový panel. Samotný dizajn asymetrickej palubnej dosky je autonómny. Infiniti vytvorilo solídnu a zároveň športovú atmosféru. Kabína používa kvalitné plasty, ale aj módne semišové čalúnenie strechy, výplní dverí či dokonca palubnej dosky.

Infiniti Q30 obúva 17- až 19-placové disky... Foto: Infiniti
Infiniti Q30 - 2016 Infiniti Q30 obúva 17- až 19-placové disky kolies. Verzia Sport je obdarená čiernym „difúzorom“ a dvojitou koncovkou výfuku.

Na výber sú farebné koncepty City Black (čierny), Cafe Teak (čierno-hnedý) a Gallery White (bielo-červený). Verzia Sport dostane športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv, sploštený volant či neodmysliteľné hliníkové pedále. Nechýba moderné rozhranie, ovládané, podobne ako pri Mercedesoch, otočným ovládačom a množstvo bezpečnostných asistentov, ktoré preberá Q30 spolu so stuttgartskou platformou. Máme tu núdzové brzdy, adaptívny tempomat, monitorovanie jazdných pruhov, zobrazenie okolia vozidla, čítačku dopravných značiek alebo samočinné prepínanie diaľkových svetiel.

Pod kapotou budú pracovať naftové a benzínové... Foto: Infiniti
Infiniti Q30 - 2016 Pod kapotou budú pracovať naftové a benzínové motory Renaultu a Mercedesu.

Pod kapotou je to jasné áčko, aj keď paleta motorov je skromnejšia. Základnou benzínovou alternatívou je 4-valec 1,6 Turbo s výkonom vyladeným na 90 alebo 115 kW. Nad ním bude stáť silnejší dvojliter (155 kW). Diesle sú tiež dva – menší 1,5 d (80 kW) od Renaultu a silnejší stuttgartský agregát 2,2d (125 kW), ktorý je štandardne spojený s pohonom oboch náprav AWD a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Pre ostané verzie je štandardom 6-stupňový manuál a predný náhon. Aj najsilnejší benzínový motor bude pravdepodobne kombinovaný s automatom a so štvorkolkou. Ten však príde o čosi neskôr.

Podvozok Q30 spolieha na predné tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové zavesenie, ktoré mu dáva punc prémiovosti. Tú má podporiť aj vysoký akustický komfort, ktorý je nielen výsledkom izolácie motora, náprav či nízkeho aerodynamického hluku, ale aj aktívneho potláčania pomocou audiosústavy. Nové kompaktné Infiniti dorazí na náš trh najskôr začiatkom budúceho roka. Ceny by mali byť v porovnaní s triedou A o čosi nižšie. Aj preto si Japonci veria a Q30 predpovedajú skvelú kariéru, ktorá má podporiť rastúce predaje značky. Za posledných osem mesiacov vzrástol odbyt Infiniti o 19 %.

Q30 bude schádzať z výrobných liniek závodu v britskom Sunderlande, do ktorého investovala automobilka v posledných dvoch rokoch 250 miliónov eur práve v súvislosti s výrobou prvého kompaktu. Neskôr bude nasledovať aj crossover XQ30 na báze Mercedesu GLA.

Technické údaje

Motor 1,6t 1,6t 2,0t 1,5d 2,2d AWD
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/8 4/16
Objem motora (cm) 1 55 1 559 1991 1 461 2 143
Max. výkon (kW/ot.) 90/5 000 115/5 300 155/5 500 80/4 000 125/3 400
Krút. moment (Nm/ot.) 200/1 250 250/1 250 350/1 200 260/1 750 350/1 400
Prevodovka 6M 6M 7A (DCT)
Spotreba na 100 km (l) 5,8 3,9 5,1
Infiniti Q30 - 2016
Infiniti Q30 - 2016
+16Infiniti Q30 - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Infiniti #Infiniti Q30
Články podľa značiek