Mazda Koeru: Nová CX-7 je už na ceste. Zatiaľ má tvar štúdie

Atraktívny koncept SUV stojí rozmermi presne medzi Mazdou CX-5 a Mazdou CX-9. Čo iné by sa z neho malo vykľuť ako druhá generácia CX-7?

02.10.2015 16:00
debata
Koncept Koeru zaujme najmä nízkou stavbou. V... Foto: Mazda
Mazda Koeru Concept - 2015 Koncept Koeru zaujme najmä nízkou stavbou. V porovnaní s predošlým modelom CX-7 tak mieri skôr do triedy crossoverov. Na výšku má len 1 500 mm, čo nie je oveľa viac, ako majú bežné kombi.

Mazda rozširuje ponuku svojich SUV a crossoverov. Je to logické. Tento segment trhu neustále rastie a zenit ešte nedosiahol. V Hirošime to začalo práve Mazdou CX-7, ktorú neskôr doplnil väčší americký model CX-9. Kým ten sa do Európy dostával trochu váhavo, menšia CX-7 sekla po príchode dieselovej verzie celkom slušnú kariéru. V posledných troch rokoch sa ponuka rozrástla aj smerom nadol. Pribudla veľmi úspešná Mazda CX-5 a najnovšie aj crossover CX-3.

Športové línie umocňujú zatmavené predné... Foto: Mazda
Mazda Koeru Concept - 2015 Športové línie umocňujú zatmavené predné stĺpiky a 21-palcové disky kolies.

Paradoxne, SUV CX-7 sa z ponuky Mazdy celkom vytratilo. Nedokázalo už totiž zatajiť svoj vek. V rodnom liste malo zapísaný rok 2007, čo mu v rastúcej konkurencii nedávalo veľa šancí na úspech. To sa však môže zmeniť. Voľné miesto pravdepodobne Mazda vyplní úplne novým modelom. Jeho predskokanom môže byť frankfurtský koncept Koeru. Atraktívny crossover má na dĺžku 4 600 mm. Stojí teda presne medzi CX-5 a CX-9. Rázvorom náprav 2 700 mm zároveň prezrádza, že ako základ použije model CX-5.

Interiér prezentuje novú generáciu rozhrania... Foto: Mazda
Mazda Koeru Concept - 2015 Interiér prezentuje novú generáciu rozhrania MZD Connect. Napriek nízkej streche by v ňom malo byť aj dosť miesta.

Štúdia zaujme mimoriadne športovými líniami a tiež nízkou stavbou. Na výšku meria Koeru len 1 500 mm. Mohlo by sa z neho teda vykľuť aj čosi ako CX-5 Coupé. Každopádne bude novinka viac crossoverom ako SUV. A to by nebol zlý marketingový ťah. Štúdii s výraznou prednou maskou v štýle „kodó“, úzkymi LED reflektormi a zatmavenými prednými stĺpikmi to naozaj svedčí. Obrovských 21-palcových diskov kolies sa však bude musieť po prerode na sériový pravdepodobne vzdať.

Aj zozadu je to jasná Mazda. O technike však... Foto: Mazda
Mazda Koeru Concept - 2015 Aj zozadu je to jasná Mazda. O technike však japonská automobilka nič neprezradila.

To však iste neplatí o novom rozhraní MZD Connect, ktoré má ponúknuť dostatok informácií, ale zároveň vodiča príliš nerozptyľovať, a tiež o balíku asistenčných bezpečnostných systémov i-Activesense, pod ktorým si môžeme predstaviť autonómne brzdy či sledovanie okolia vozidla. To je však asi tak všetko, čo Mazda o svojom koncepte vo Frankfurte nad Mohanom prezradila. Aj o technike vieme len toľko, že pod kapotou je technika Skyactiv, čo naozaj neprekvapí. Sériový model by sme mohli očakávať približne za dva roky.

Mazda Koeru Concept - 2015
Mazda Koeru Concept - 2015
+6Mazda Koeru Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Mazda #autosalón Frankfurt 2015 #Mazda Koeru
Články podľa značiek