Outlander 2016: Dynamický štít, menej hluku a 4x4 z Lanceru Evo

Už po troch rokoch výroby predstavuje Mitsubishi modernizované SUV Outlander tretej generácie. Prináša prekvapujúco veľa zmien. A nielen dizajnových. Pohon 4x4 S-AWC dostal napríklad aktívny predný diferenciál. A to sa len tak ľahko nevidí.

02.10.2015 04:00
debata
Outlander má za sebou neprehliadnuteľný... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Outlander má za sebou neprehliadnuteľný facelift. Nová predná maska Dynamic Shield si vyžiadala kompletné prepracovanie nárazníka, svetiel či blatníkov.

Outlander tretej generácie predstavilo Mitsubishi v roku 2012. Jeho fádny dizajn však vyvolal hneď od počiatku mierne rozpaky. Aerodynamika ho pripravila o svalnaté blatníky a civilné proporcie zas o robustnosť predchádzajúcej generácie. Zmizla dokonca aj typická predná maska „jet-fighter“. Technicky však išlo o výrazne modernejší, ľahší, úspornejší a komfortnejší model, a tak sa Outlanderu podarilo v priebehu rokov nakoniec v predajoch poraziť aj dovtedajšieho lídra – menšie Mitsubishi ASX. Vlani sa z neho predalo 38 617 kusov a celkovo už viac ako 95 000 exemplárov.

Z profilu má nový Outlander pôsobiť ako nižší.... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Z profilu má nový Outlander pôsobiť ako nižší. To aj vďaka úprave bočných ochranných líšt. Pribudli tiež nové dvojfarebné disky kolies.

Mitsubishi, ktoré v Európe hrá medzi japonskými značkami takpovediac druhé husle, nechce stratiť zákazníkov. Prichádza preto s prekvapujúco pohotovou a tiež rozsiahlou modernizáciou. Tá obsahuje viac ako sto zmien a mení práve to, čo Outlanderu mnohí najviac vyčítali. Vidieť to na prvý pohľad. Outlander je prvým Mitsubishi s tvárou Dynamic Shield, teda novou prednou maskou inšpirovanou vlaňajším konceptom Outlander PHEV Concept-S, ale aj ďalšími nedávnymi štúdiami Mitsubishi. Neskôr sa má výrazný horizontálny chrómový lem spájajúci svetlá a nárazníky objaviť na ďalších modeloch značky.

Vzadu nájdeme pozmenenú grafiku reflektorov a... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Vzadu nájdeme pozmenenú grafiku reflektorov a mohutnú chrómovú lištu.

Dynamic Shield si vyžiadal aj ďalšie zmeny. Outlander tak prináša nové LED svetlá, nové nárazníky aj nové blatníky. Vzadu je opäť nový nárazník a nová grafika svetiel prepojených výraznou chrómovou lištou. Facelift uzatvára prepracovaný dizajn diskov kolies, nový tvar bočných ochranných líšt a tiež modernizovaná paleta farieb vrátane novej rubínovočiernej Ruby Black Pearl. Na celkovej dĺžke Outlanderu pribudlo po zmenách 40 mm. Natiahol sa tak takmer na 4,7 metra. To, čo však nevidieť, je vyššia tuhosť karosérie. Outlander používa totiž viac vysokopevnostnej ocele a nové výstuhy, čo má vplyv na bezpečnosť, ale aj jazdné vlastnosti.

Interiér dostal nový volant a sedadlá. Za... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Interiér dostal nový volant a sedadlá. Za zmienku však stojí aj nové čalúnenie stropu a predných stĺpikov.

V interiéri sa Mitsubishi zameralo na posilnenie vizuálnej kvality. Nové je čalúnenie strechy a predných stĺpikov či dekory z klavírnej černe. Podstatnejšie sú však nové sedadlá s lepším bočným vedením a nový volant. Posádka si má tiež užívať vyšší akustický komfort. Outlander prešiel až 30 úpravami na zníženie hluku a vibrácií. Od lepšej izolácie podvozku a motorového priestoru cez vrstvené sklá a účinnejšie tesnenia dverí až po aktívne tlmiče nežiadúcich frekvencií umiestnené na rôznych miestach vozidla vrátane motora a náprav. Polepšil si tiež v asistenčných systémoch. Novinkou sú napríklad ultrazvukové snímače proti nechcenému zrýchleniu a zobrazenie blízkeho okolia vozidla.

Vyššie úrovne vybavenia Intense+ a Instyle... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2016 Vyššie úrovne vybavenia Intense+ a Instyle ponúkajú štandardne tretí sklopný rad sedadiel.
Paleta motorov ostáva nezmenená. Outlander ponúka naďalej atmosférický zážihový dvojliter 2,0 MiVEC (110 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a predným náhonom alebo diesel 2,2 DI-D (110 kW) so 6-stupňovým manuálom alebo automatickou prevodovkou s tým istým počtom prevodov. Ten je vždy vybavený pohonom 4×4. A práve so štvorkolkou sa spája jedna z najnovších inovácií Outlanderu. Vyššie úrovne vybavenia Intese+ a Instyle dostali totiž nový systém Super-All Wheel Control (S-AWC) s predným aktívnym diferenciálom AFD.

Aj vďaka nemu dokáže Outlander rozdeľovať hnací moment medzi pravé a ľavé kolesá. To znamená vyššiu stabilitu v zákrutách a lepšie schopnosti v teréne. Celkovo môže vodič využívať štyri jazdné programy – ECO, Normal, Snow a Lock. Zaujímavosťou módu Lock je, že nejde o režim s obmedzenou rýchlosťou. V prípade Outlanderu ide o permanentný pohon oboch náprav zameraný na čo najlepšiu trakciu. Jazdné vlastnosti ťažia aj z prepracovaného podvozku. Upravené bolo naladenie tlmičov a pružín, posilňovač riadenia, predná náprava dostala tuhší nosník, zadná zas robustnejšie tlmiče.

Nový Outlander bol uvedený na trh len pred pár dňami. Za základnú verziu 2,0 MiVEC 2WD Intense zaplatíte 21 500 eur. Dieselová štvorkolka s manuálnou prevodovkou a pohonom S-AWC štartuje na 29 900 eurách. V ponuke ostáva aj plug-in hybridný Outlander PHEV, ktorý absolvoval podobný rozsah zmien.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 695
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 680
Rázvor náprav (mm) 2 670
Objem kufra (l) 477 – 591/1 608
Nájazdový uhol vpredu/vzadu 21,0/22,5
Svetlá výška (mm) 190

Technické údaje

Verzia 2,0 MiVEC 2WD 2,2 DI-D AWD 2,2 DI-D AWD 6AT
Valce/ventil 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Zdvihový objem (ccm) 1 998 2 268 2 268
Max. výkon (kW/ot.) 110/6 000 110/3 500 110/3 500
Krút. moment (Nm/ot.) 195/4 100 380/1 750 360/1 500
Prevodovka 5M 6M 6AT
0 – 100 km/h 10,6 10,2 11,6
Max. rýchlosť (km/h) 190 200 190
Spotreba na 100 km (l) 6,7 5,3 5,8
Mitsubishi Outlander - 2016
Mitsubishi Outlander - 2016
+17Mitsubishi Outlander - 2016
Mitsubishi Outlander - 2016
Mitsubishi Outlander - 2016
+24Mitsubishi Outlander - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mitsubishi #Mitsubishi Outlander #autosalón Frankfurt 2015
Články podľa značiek