Suzuki Ignis 2016: Návrat po siedmich rokoch. Už v Tokiu!

Suzuki šliape na plné obrátky. Po Vitare a novom Balene je na rade za posledný rok už tretia premiéra. Tá oživí spomienky na model Ignis, ktorý odišiel do dôchodku takmer pred siedmimi rokmi. Zdá sa však, že nie definitívne.

01.10.2015 16:00
debata
Ignis vychádza zo ženevskej štúdie iM-4. V... Foto: Suzuki
Suzuki Ignis - 2016 Ignis vychádza zo ženevskej štúdie iM-4. V porovnaní s ňou však prišiel o veľké kolesá a žiabre na zadnom stĺpiku. Nahradili ich len jemné prelisy.

Dvojica ženevských štúdií Suzuki s názvami iK-2 a iM-4 bola síce jasným prísľubom príchodu dvoch nových modelov, len nik netušil, kam nimi japonská značka mieri. Z väčšieho z nich sa nakoniec vykľul kompaktný hatchback Baleno s dĺžkou štyri metre, ktorý vyplní medzeru medzi Swiftom a Vitarou. A čo iM-4? Predpokladalo sa, že vzhľadom na pohon oboch náprav je predobrazom nástupcu terénneho Jimny. Potenciálnou možnosťou bol však aj návrat Ignisu, ktorý odišiel z európskeho trhu už takmer pred siedmimi rokmi.

Dĺžkou len 3,7 metra bude stáť nový Ignis pod... Foto: Suzuki
Suzuki Ignis - 2016 Dĺžkou len 3,7 metra bude stáť nový Ignis pod Balenom. Využije však jeho platformu.

Dnes je všetko jasné. Z iM-4 sa naozaj stane reinkarnovaný Ignis. Predstaví sa už o necelý mesiac na autosalóne v Tokiu. A vyzerá veľmi príťažlivo. V podstate sa veľmi nelíši od pôvodnej štúdie, až na menšie kolesá a zadný stĺpik, z ktorého zmizli žiabre v štýle starších modelov automobilky (Cervo), navrhnutých v sedemdesiatych rokoch Giorgettom Giugiarom. Ignis bude stáť nižšie než Baleno aj Swift. Na dĺžku má totiž len skromných 3,7 metra a jeho nápravy sú od seba vzdialené iba 2 470 mm. Napriek tomu bude mať s Balenom spoločnú platformu.

Interiér je zariadený veľmi triezvo, ale zato... Foto: Suzuki
Suzuki Ignis - 2016 Interiér je zariadený veľmi triezvo, ale zato prakticky. Prekvapí napríklad multimediálnym dotykovým rozhraním.

Tá naznačuje, že pod jeho kapotou by sme mohli nájsť identickú techniku. Teda atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW) aj preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW). Rovnako pravdepodobný je príchod mikrohybridu SHVS s reverzibilným alternátorom a malou li-ion batériou. Napokon, mal ho aj ženevský koncept iM-4. V každom prípade pri Ignise počíta Suzuki s pohonom oboch náprav. Dostane ho však výlučne off-roadovo ladená verzia Ignis Trail so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou karosérie.

Suzuki nás nechalo nahliadnuť aj do interiéru. Ten je zariadený veľmi triezvo, ale zato prakticky. Nájdeme tu multifunkčný volant z Balena aj moderné multimediálne rozhranie s dotykovým displejom, známym z Vitary. Prístrojový panel je ukrytý pod malým šiltom. Tvrdé plasty oživuje dvojfarebný koncept palubnej dosky a svieže farebné kontrasty ladiace s farbou karosérie. Napríklad na kľučkách dverí a stredovom tuneli. Päťdverová karoséria zabezpečí pohodlný prístup k zadným sedadlám aj k batožine. O veľkosti kufra však nič nevieme. Viac sa dozvieme v Tokiu.

Suzuki Ignis - 2016
Suzuki Ignis - 2016
+3Suzuki Ignis - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki iM-4 #Suzuki Ignis #Autosalón Tokio 2015
Články podľa značiek