Mercedes-Benz E 2016: Je tu prvá snímka skeletu

Premiéra novej generácie triedy E je už za rohom. Predstaví sa na januárovom autosalóne v Detroite. A keďže posledné informácie o chystanej novinke sú z júna, Stuttgart opäť priťahuje pozornosť. Tentoraz prvými fotografiami skeletu karosérie.

20.10.2015 12:00
debata
Použitie platformy MRA a nasadenie väčšieho... Foto: Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz E - 2016 Použitie platformy MRA a nasadenie väčšieho podielu vysokopevnostnej ocele s hliníkom prinesie novej triede¤E úsporu hmotnosti približne 100 kg.

Optimisti očakávali premiéru nového Mercedesu-Benz triedy E (W213) už na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Nestalo sa tak. Prednosť dostane Detroit. Tam, mimochodom, debutovalo pred dvoma jeho facelift. A v januári sa na americkej pôde odohrá aj svetová prezentácia ďalšej generácie. Mercedes už o nej informoval v júli, keď počas konferencie Mercedes-Benz TecDay vyrukoval s najväčšími technologickými inováciami.

Teraz je tu zopár informácií o jeho karosérii. Na svet sa totiž dostávajú prvé snímky skeletu. Niet pochýb o tom, že v Stuttgarte opäť popracovali na hmotnosti, teda na jej redukcii. Viac vysokopevnostnej ocele a hliníka, ale tiež nová platforma MRA, ktorú bude mať éčko spoločnú s menšou triedou C, mu prinesie úsporu približne 100 kg. Pritom má byť novinka o 75 mm dlhšia a tiež širšia. Základný sedan sa tak natiahne na 4 950 mm. A očakávať môžeme aj väčší rázvor.

Trieda E zaútočí naozaj silnými zbraňami.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2016 Trieda E zaútočí naozaj silnými zbraňami. Dokonca takými, ktorými sa zatiaľ nemôže pochváliť ani vlajková loď triedy S.

Ako je známe, trieda E zaútočí naozaj silnými zbraňami. Dokonca takými, ktorými sa zatiaľ nemôže pochváliť ani vlajková loď triedy S. Predstavené už boli matricové svetlá Multibeam LED, z ktorých každé bude obsahovať 84 individuálne riadených diód, nafukovacie zadné bezpečnostné pásy, diaľkové parkovanie pomocou smartfónu či systém vyhýbania sa prekážke. Svetovou premiérou bude nasadenie technológie komunikácie Car-to-X, teda výmeny informácií medzi vozidlami.

Ako prvý sa predstaví sedan. O rok neskôr bude nasledovať kombi, kupé a kabriolet. A k tomu pribudnú dve úplne nové verzie. Aj do Európy totiž zavíta predĺžený variant LWB, vyhradený zatiaľ len pre Čínu. Druhou novinkou bude stuttgartský „allroad“, teda zvýšené kombi s plastovou ochranou podvozka. Zatiaľ má kódové označenie X213 a pustí sa do súboja s ingolstadtskou konkurenciou, najmä Audi A6 Allroad.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz E
Články podľa značiek