Talisman absolvoval setovú premiéru vo Frankfurte nad Mohanom, a to v oboch karosárskych variantoch – ako sedan aj ako kombi Grandtour. Nová vlajková loď nahradí hneď dva modely – neúspešnú Lagunu aj prepadák Latitude s kórejskými koreňmi. Nemá s nimi nič spoločné. Talisman postavili na modulárnej platforme CMF (Common Module Family), ktorú už používa nový luxusný Espace. Z neho preberá aj množstvo technológií vrátane motorov, adaptívneho podvozku či riadenej zadnej nápravy 4Control.
V porovnaní s Lagunou riadne podrástol. Na dĺžku má 4 850, na šírku 1 870 a na výšku 1 460 mm. Je teda približne o 15 cm dlhší a o päť širší. Rázvor náprav sa natiahol o ďalších päť centimetrov na konečných 2 810 mm. To klasifikuje Talisman jednoznačne do strednej triedy. Rozpor s tradíciou spočíva v tom, že po Lagune, Safrane, Velsatise či Renaulte 25 pôjde o klasický sedan s trojpriestorovou karosériou.
Vnútri má Talisman ponúknuť štedrý priestor. Výška nad prednými sedadlami je 902 a vzadu 855 mm. K tomu pridáva objemný kufor s 608 litrami pre batožinu a ďalších 25 litrov odkladacích priestorov v interiéri. Kombi Grandtour bude ešte štedrejšie. Pri rovnakých vonkajších rozmeroch ponúkne v základnom usporiadaní 572 litrov a po sklopení sedadiel 1 700. Hlavný má byť však pocit komfortu. A s tým súvisia štyri úrovne vybavenia.
Základná verzia Life dostane 16-palcové disky, tempomat, denné LED svetlá, dvojzónovú klimatizáciu či elektrické ovládanie okien. Úroveň Zen bude bohatšia o 17-palcové hliníkové disky, predné hmlové svetlá, systém jazdných režimov Multi-Sense, parkovacie senzory, multimediálny systém so 7-palcovým monitorom. Intense pridá full-LED svetlá, monitorovanie jazdných prúdov, automatické diaľkové svetlá, čítačku značiek a kombinované čalúnenie z látky a kože.
Na vrchol hierarchie sa postaví Talisman Initiale Paris s 19-palcovými diskami, natáčaním zadných kolies 4Control, head-up displejom, aparatúrou Bose, masážnymi koženými sedadlami, panoramatickou strechou, bezdotykovým otváraním zadného veka a multimediálnym rozhraním R-Link 2 s 8,7-palcovou obrazovkou. S pohonom oboch náprav 4×4 však Renault v Talismane nepočíta ani do budúcnosti. Zatiaľ bude na výber päť motorov, všetky s objemom 1,6 litra.
Benzínový agregát 1,6 TCe bude naladený na 110 alebo 147 kW. Dieselový základ tvorí motor 1,5 dCi (81 kW). Silnejší 1,6 dCi bude mať dve výkonové verzie (81, 96, 118). Tá najsilnejšia sa môže pochváliť dvojicou turbodúchadiel. Motory budú spojené buď so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami, alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-EDC. Prísny downsizing má Talismanu priniesť ukážkovo nízku spotrebu paliva. Zážihové verzie si vypýtajú priemerne 5,9 a naftové 3,7 až 4,5 litra.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 850 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 870 |
Výška (mm) | 1 461 |
Rázvor náprav (mm) | 2 810 |
Objem kufra (mm) | 608 (572 – 1 700 pre Grandtour) |
Technické údaje
Motor | 1,6 TCe | 1,6 TCe | 1,5 dCi | 1,6 dCi | 1,6 dCi |
---|---|---|---|---|---|
Valce/ventil | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 618 | 1 618 | 1 461 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/5 300 | 147/6 000 | 81/4 000 | 96/4 000 | 118/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 220/2 000 | 260/2 000 | 260/1 750 | 320/1 750 | 380/1 750 |
Prevodovka | 7DS | 7DS | 6M | 6M | 6DS |
0 – 100 km/h | 9,6 | 7,6 | 11,9 | 10,4 | 9,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 215 | 237 | 190 | 205 | 215 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 5,9 | 5,9 | 3,7 | 4,0 | 4,5 |