Yamaha Sports Ride: Kupé od Gordona Murraya pôjde do výroby

Zatiaľ ide len o koncept, no Yamaha si na športové auto brúsi zuby už poriadne dlho. Tentoraz by to malo vyjsť. Za návrhom stojí sám veľký Gordon Murray, konštruktér F1 a geniálneho McLarenu F1.

04.11.2015 16:00
debata
Napriek priemernému výkonu má Sports Drive... Foto: Yamaha
Yamaha Sports Drive Concept - 2015 Napriek priemernému výkonu má Sports Drive čistokrvnú športovú koncepciu.

Tak ako Yamaha sľúbila, do Tokia priviezla koncept ultraľahkého kupé. Sports Ride Concept. A nejde len o nejaký „vytunený“ hothatch, ale o skutočné športové náradie. Nie div. Za jeho návrhom stojí sám veľký Gordon Murray, známy konštruktér monopostov F1, ktorý spolupracuje s Yamahou už niekoľko rokov. Napríklad na koncepte miniatúrneho mestského elektromobilu Motiv.e, ktorý má chuť vstúpiť do súboja so Smartom.

Pri pohľade do interiéru by ste asi neverili,... Foto: Yamaha
Yamaha Sports Drive Concept - 2015 Pri pohľade do interiéru by ste asi neverili, že toto auto má len približne 100 koní.

Orientácia na športový model od výrobcu motocyklov, skútrov či pián nie je zas až takým veľkým prekvapením. Yamaha si vyskúšala kolotoč F1 a v roku 1992 postavila dokonca 12-valcový superšport OX 99–11. Vznikli však len tri vzácne exempláre. Teraz na to ide z opačného konca. Pred gigantickým výkonom a cieľom podkúriť Ferrari LaFerrari či McLarenu P1 dostala prednosť ľahká konštrukcia, konkrétne množstvo kompozitov a pôsobivý dizajn.

Celá platforma je vyrobená z karbónu. Vzadu... Foto: Yamaha
Yamaha Sports Drive Concept - 2015 Celá platforma je vyrobená z karbónu. Vzadu ukrýva centrálne umiestnený motor. Dvojica výfukov evokuje adrenalínové zážitky za volantom.

Tak ako pri koncepte Motiv.E použil Gordon Murray stavebný princíp iStream, teraz s použitím karbónových vlákien. Celé šasi je vyrobené z dvoch vrstiev kevlaru a zo sendvičovej vnútornej štruktúry. Podvozok pritom prerastá do ochrannej klietky. Aj preto váži Sports Drive s dĺžkou 3,9 metra iba 750 kg. O jeho dizajn sa postaral Dezi Nagaya, bývalý štylista Toyoty. A nevyzerá zle. Sparťansky zariadená kabína ponúka miesto vodičovi a jednému spolujazdcovi.

O technike Yamaha nič neprezradila, no šušká sa, že za zadnými sedadlami by sa mohol skrývať upravený litrový 3-valec pripravený pre mestské Motiv.e. Má síce len 100 koní, lenže na túto motokáru by to stačiť mohlo. A iste má Yamaha v zálohe aj nejaký ten 4-valec zo superbajku s dvojnásobnou porciou koní. O adrenalín by teda mohlo byť postarané. Autori projektu tvrdia, že napriek drahým výrobným postupom by nemusela táto formula 1 pre amatérov stáť viac ako 30 000 libier.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Yamaha #Autosalón Tokio 2015 #Yamaha Sports Drive
Články podľa značiek