Honda Civic Coupé 2016: Výkon sedanu, ale menej dverí

Honda predstavuje už druhý karosársky variant Civicu desiatej generácie. Nové kupé debutuje v Los Angeles. Viac výkonu však nečakajte. Motory totiž zdedilo zo sedanu.

26.11.2015 06:00
debata
Sériový Civic Coupé nie je ďaleko od... Foto: Honda
Honda Civic Coupe - 2016 Sériový Civic Coupé nie je ďaleko od rovnomenného konceptu z aprílového autosalónu v New Yorku. Splývavá silueta kabíny je prakticky identická.

Civic desiatej generácie je realitou. Zatiaľ však len v USA, kde Honda už ukázala verziu sedan a teraz k nej pridáva aj nové kupé. Za miesto premiéry zvolila autosalón v Los Angeles. Napokon USA sú pre Hondu kľúčovým trhom. Európa príde na rad až v roku 2017. A hoci sa bude európsky Civic od toho amerického líšiť, isté spojitosti tu sú. Minimálne čo sa týka novej generácie motorov. Ale ktovie, možno nám plánovaná ofenzíva Hondy na starom kontinente nakoniec prinesie aj nové kupé, tak ako za starých dobrých čias.

Novinka vychádza zo sedanu, ale Honda hovorí o ešte dynamickejšom vzhľade. A nie je ďaleko od pravdy. Sériovému Civicu Coupé stál totiž modelom rovnomenný koncept predstavený na aprílovej motoršou v New Yorku. Samozrejme, chýbajú výstrelky v podobe veľkého zadného krídla, 20-palcových kolies či agresívnych nárazníkov akoby navrhnutých pre ostrý Type-R. Ale inak všetko sedí. Zachované sú rozmery aj silueta splývavej zadnej časti končiacej decentným spojlerom a oblúkom svetiel, ktoré lemujú zadné čelo.

V porovnaní so novým sedanom je kupé o 14 cm... Foto: Honda
Honda Civic Coupe - 2016 V porovnaní so novým sedanom je kupé o 14 cm kratšie a o 25 mm nižšie. Rázvor sa medzigeneračne natiahol o 74 mm.

Karoséria je v porovnaní so sedanom nová prakticky od predných stĺpikov. A potvrdzuje to aj zmena formátu. Na dĺžke ubudlo až 140 mm a zredukovaná je aj výška. Línia strechy sa teraz vznáša nad asfaltom o 25 mm nižšie. Naopak, rázvor narástol medzigeneračne o 74 mm a šírka karosérie o ďalších 48 mm. Väčší rázvor znamená zároveň kratšie previsy. Ten predný sa napríklad „scvrkol“ o 36 mm. Celkovo tak pôsobí nové kupé oveľa sebavedomejšie. A to sa ešte chystá športovo ladená verzia Si,ktorá bude mať asi veľa spoločného so spomínaným new yorským konceptom.

Dynamický zjav nemá ísť na úkor komfortu. V porovnaní s deviatou generáciu pribudlo v zadnej časti interiéru takmer 130 mm. Takže je tu toľko miesta ako nikdy predtým. Palubnú dosku preberá kupé zo sedanu, čo znamená menej futuristický vzhľad a menej displejov. Športový akcent mu však uprieť rozhodne nemožno. V centre palubovky nájdeme 7-palcovú dotykovú obrazovku rozhrania DII (Driver Information Interface), kompatibilnú so smartfónmi cez Apple Car Play aj Android Auto. Satelitná navigácia bola vyvinutá v spolupráci s firmou Garmin.

Interiér prevzal palubnú dosku zo sedanu.... Foto: Honda
Honda Civic Coupe - 2016 Interiér prevzal palubnú dosku zo sedanu. Športový imidž mu však uprieť nemožno. V centre nájdeme 7-palcový dotykový displej rozhrania Honda DII.

Výbava má byť relatívne bohatá. V štandarde je napríklad automatická dvojzónová klimatizácia, elektrická parkovacia brzda, akustické čelné okno, svetelný a dažďový senzor či denné LED diódy. Vyššie úrovne sa môžu pochváliť vyhrievanými sedadlami, bezkľúčovým prístupom, diaľkovým štartovaním alebo full-Led reflektormi. A máme tu aj balík bezpečnostných asistentov Honda Sensing, teda varovanie pred kolíziou, autonómne brzdy, monitorovanie prúdov a slepého uhla zrkadiel, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Motory preberá Civic Coupé zo sedanu. Zatiaľ to teda znamená dva 4-valce – atmosférický dvojliter 2,0 i-VTEC s výkonom 116 kW a krútiacim momentom 187 Nm alebo úplne nový preplňovaný agregát 1,5 i-VTEC Turbo s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Ten odvodila Honda z ostrého dvojlitra pre Civic Type-R. V „civilnej“ podobe má výkon znížený na 128 kW a krútiaci moment 220 Nm, takže bude stáť jednoznačne nad objemnejšou pohonnou jednotkou. Oba motory budú mať v spojení so 6-stupňovým manuálom spotrebu 6,7 litra benzínu na 100 km.

Vzadu púta pozornosť decentný spojler, dvojica... Foto: Honda
Honda Civic Coupe - 2016 Vzadu púta pozornosť decentný spojler, dvojica výfukov aj LED svetlá, ktoré lemujú zadné čelo.

V ponuke bude aj kontinuálna automatická prevodovka CVT. Viac Honda o technike ale neprezradila. Po vzore sedanu však môžeme počítať s novým riadením s premenlivým prevodom, tuhším podvozkom, ale aj viacprvkovým zavesením zadných kolies, ktoré je pre európsky Civic zatiaľ tabu. Civic Coupé by mal obúvať minimálne 17-palcové disky kolies. Jazdné vlastnosti podporí aj vyššia torzná tuhosť karosérie. Pri sedane vzrástla vďaka veľkorysému nasadeniu vysokopevnostnej ocele až o 31 %, takže pri 2-dverovom kupé to bude nepochybne ešte viac.

Civic Coupé je zatiaľ len druhý karosársky variant desiatej generácie. Rodina sa však do 18 mesiacov rozrastie aj o hatchback, ktorý sa po prvý raz dostane aj do USA, športovú verziu Si a tiež o ostrý Type-R. Predaj kupé odštartuje Honda najprv v USA v marci budúceho roka. Ako sme spomínali, do Európy dorazí v priebehu dvoch rokov.

Honda Civic Coupe - 2016
Honda Civic Coupe - 2016
+7Honda Civic Coupe - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic #autosalón Los Angeles 2015 #Honda Civic Coupé
Články podľa značiek