Kia K7: Nová Cadenza dostane 6-valcové bi-turbo z Genesisu

Vrcholom ponuky Kie v Európe je nový sedan Optima. V Kórei a za Atlantikom je však situácia iná. Nad Optimou stojí v hierarchii ešte Cadenza a prémiová limuzína K900. Kým K900 môžeme označiť ešte stále za novinku, súčasná Cadenza končí. Toto sú prvé snímky novej generácie, ktorá sa predstaví v Detroite.

02.12.2015 12:00
debata
Sedan vyššej strednej triedy bude konkurovať... Foto: Kia
Kia Cadenza - 2016 Sedan vyššej strednej triedy bude konkurovať napríklad BMW radu 5 alebo Audi A6. Na dĺžku má mať tesne pod päť metrov. Zaujímavosťou je nová interpretácia prednej masky a grafiky reflektorov.

Nedajte sa zmiasť nápisom K7 na mieste registračnej značky. Kórejské označovanie je odlišné od toho európskeho. Kia K5 je napríklad Optima a Kia K9 zas spomínanou limuzínou K900. A označenie K7 zas patrí modelu známemu z USA ako Cadenza. A práve ten sa stane najbližšou významnou premiérou Kie. Nová generácia sedanu, ktorý bude stáť opäť medzi Optimou a K900, prebehne na januárovej motoršou v Detroite. Informácií je ale zatiaľ pramálo.

Na prvých dvoch zverejnených fotografiách vidieť, že Kia pomerne zásadne „prekopala“ dizajn prednej masky. Tigrí nos síce ostáva, ale lamely sú vertikálne a preliačené dovnútra, podobne ako napríklad na Maserati Granturismo. A oveľa ostrejší je aj tvar reflektorov s dennými svetlami v tvare písmena Z. Jednoduchšie a užšie sú aj zadné svetlá, tentoraz spojené chrómovou lištou. Novinkou profilu je tretie bočné okienko zväčšujúce zasklenú plochu, podobne ako pri Optime.

Palubná doska má prísne horizontálne línie a... Foto: Kia
Kia Cadenza - 2016 Palubná doska má prísne horizontálne línie a centrálne dotykové rozhranie. Jej dizajn je podobný novej Optime a Sorentu.

Rozmery síce ostávajú tajomstvom, ale dĺžkou bude stáť Cadenza kdesi medzi 4 855 mm novej Optimy a 5 090 mm v prípade K900. Odhadujeme, že to bude tesne pod päť metrov. Málo informácií sa viaže aj k technike. Z nápisu na zadnej kapote možno ale dedukovať, že vo vrcholovej verzii dostane Cadenza nový benzínový 6-valec s objemom 3,3 litra s technológiou T-GDI, teda dvojitým preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva.

Vzadu pútajú pozornosť úzke svetlá prepojené... Foto: Kia
Kia Cadenza - 2016 Vzadu pútajú pozornosť úzke svetlá prepojené chrómovou lištou, ako aj efektné výfuky integrované v nárazníku.

Tento motor bude poháňať aj Genesis G90, teda očakávanú vlajkovú loď novej prémiovej značky Hyundaia. Kým v Genesise má až 272 kW, je pravdepodobné, že Cadenza si vystačí s menším výkonom. Osemstupňový automat by ale ostať mal, už vzhľadom na snahu o zníženie spotreby a emisií. Do interiéru nás Kia pustila zatiaľ len prostredníctvom jedinej skice. Z nej vidieť, že v ničom nevybočuje z trendu, z ktorého už ťaží napríklad nové Sorento alebo Optima. Očakávať tak môžeme dotykové rozhranie a množstvo luxusu.

Premiéra je už naozaj za rohom. Cadenza debutuje na januárovom autosalóne v Detroite ako modelový rok 2016, čo znamená, že jej predaj by mal odštartovať prakticky hneď po skončení výstavy. Stane sa tak ale najprv na domácom kórejskom trhu a následne v USA. Osud Cadenzy v Európe je zatiaľ nejasný. Pravdepodobne sa to skončí podobne ako s Kiou K900, na ktorú nemá Kia bez dieselových motorov v Európe zatiaľ odvahu. Jej vrcholovým sedanom tak ostane na starom kontinente Optima.

Kia Cadenza - 2016
Kia Cadenza - 2016
+4Kia Cadenza - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #autosalón Detroit 2016 #Kia Cadenza
Články podľa značiek