Citroën pracuje na novom pružení. Má prísť miesto Hydractive

S ukončením výroby sedanu a kombi C5 odíde do minulosti aj legendárne hydro-pneumatické pruženie, ktoré používala francúzska automobilka od roku 1954. Teraz sa ale Citroën snaží upokojiť verejnosť informáciou, že chystá nový, revolučný systém. A má byť výsadou Citroënov.

01.12.2015 16:00
debata
Nové odpruženie má byť lacnejšie ako systém... Foto: Citroën
Citroën - Hydractive Nové odpruženie má byť lacnejšie ako systém Hydractive, no vo výsledku vraj prinesie rovnaký komfort.

Imidž Citroënu, ako predátora moderných technológií, bol spätý nielen s predným náhonom a aerodynamikou, ale aj legendárnym hydro-pneumatickým odpružením Hydractive. To používala francúzska automobilka od roku 1954. Prvým modelom bol 6-valcový Traction Avant Six H, ktorý dostal hydropneumatiku na zadnej náprave. Neskôr sa v ikonickom modeli DS rozšírila aj na predné kolesá. Postupom času sa stalo toto komfortné pruženie samozrejmosťou aj v modeloch GS, BX, CX, XM, C5 či C6.

Vysoké náklady, a to aj servisné, však automobilku prinútili prehodnotiť svoj postoj k tomuto drahému riešeniu. Po zastavení výroby vlajkovej lode C6 v roku 2012 tak ostalo výsadou dnes už obstarožného modelu C5 z roku 2008, aj to len vo verziách s vyššou výbavou. Jeho koniec sa ale nezadržateľne blíži a automobilka oznámila, že s hydro-pneumatickým odpružením do budúcnosti už nepočíta. To sa, samozrejme, stretlo s nevôľou priaznivcov Citroënu, ktorí pochopili koniec Hydractive ako zásah do DNA značky.

Masovo sa systém hydropneumatického pruženia... Foto: Citroën
Citroën DS Masovo sa systém hydropneumatického pruženia rozšíril s príchodom ikonického modelu DS.

A pochopili to pravdepodobne aj v samotnej automobilke. Šéfka Citroënu Linda Jackson sa totiž nedávno vyjadrila, že automobilka pracuje na niečom lepšom a že má ísť o úplne nový druh odpruženia, ktorý má vo výsledku ponúknuť minimálne rovnaký komfort ako Hydractive. Pôjde vraj o modernejšie a vhodnejšie riešenie. Aké, to ostáva tajomstvom, no možno predpokladať, že pod spojením „vhodnejšie riešenie“ sa skrýva nižšia cena. Núka sa myšlienka, že Citroën použije pneumatické odpruženie alebo adaptívne tlmiče.

Posledným modelom s hydropneumatickým... Foto: Citroën
Citroën C5 CrossTourer Posledným modelom s hydropneumatickým odpružením je v súčasnosti sedan a kombi C5. Ten sa ale do dvoch rokov chystá do dôchodku.

Proti tomu však stojí vyhlásenie, že nový systém bude exkluzívny a budú ho používať výhradne modely Citroënu. Otázne ale je, či Linda Jackson myslela na exkluzivitu v rámci koncernu PSA, alebo celej automobilovej výroby. Takže nie je vylúčené, že sa naozaj stretneme s čímsi novým. Nové odpruženie nedostane sesterský Peugeot a dokonca ani modely prémiovej divízie DS, pod ktorú bude patriť aj nástupca súčasného C5. Ten pod logom Citroënu zmizne do dvoch rokov z ponuky, napokon, na konte má už sedem rokov.

A škrtať sa bude aj inde. V budúcnosti má totiž v portfóliu Citroënu ostať len sedem modelov a k tomu malý Citroën C1, vyrábaný spolu s Toyotou v českom Kolíne. To je v porovnaní so súčasnosťou redukcia takmer o polovicu. Najbližšou novinkou značky sa má stať nová generácia Citroënu C3, ktorý sa predstaví na jeseň v Paríži. Tam sa ale s novým pružením pravdepodobne nestretneme, už aj preto, že nové C3 bude stáť na súčasnej platforme PF1 prevzatej z Peugeotu 208.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #hydropneumatické pruženie #Hydractive
Články podľa značiek