Porsche 911 Turbo: Vyšší výkon, našťastie bez downsizingu

Po modernizácii Porsche 911Carrera a Carrera S prišli na rad aj vrcholové verzie 911 Turbo a Turbo S. Dobrou správou je, že ostali pri poctivom 6-valci s objemom 3,8 litra. Ten dáva teraz 397 alebo v silnejšej verzii až neskutočných 427 kW. Viac adrenalínu zažijete aj vďaka tolerantnejšej trakčnej kontrole.

07.12.2015 06:00
debata
Najvýkonnejšie Porsche 911 prevzalo vizuálne... Foto: Porsche
Porsche 911 Turbo - 2016 Najvýkonnejšie Porsche 911 prevzalo vizuálne zmeny z Carrery, má však väčšie sacie otvory v nárazníku a zdvojené horizontálne denné LED svetlá.

Označenie Porsche 911 Turbo sa dnes dostáva do zvláštnej pozície. Na preplňované motory totiž prešli už aj základné verzie 911 Carrera a Carrera S. A pritom žiadne Turbo v ich názve nenájdeme. Lenže vrcholový model 911 Turbo má už 40 rokov, tak načo meniť zabehnutú tradíciu. A navyše od Carrery a Carrery S si zachováva stále bezpečný odstup. Teraz azda ešte výraznejší, pretože pod zadnou kapotou ostáva „veľký“ 3,8-litrový boxer, kým Carrery prešli na trojlitre. Obe novinky sa predstavia na januárovom autosalóne v Detroite, a to aj s otvorenou karosériou Cabrio.

To, že nové Porsche 911 Turbo a Turbo S musia byť silnejšie než predtým, je logické. Aj Carrery sa totiž po facelifte posilnili. Prepracovaný boxer dostal preto modifikované sacie otvory vo valcoch, nové vstrekovacie dýzy s vyšším tlakom vstreku paliva a tiež nové turbodúchadlá s vyšším plniacim tlakom. V oboch prípadoch sa tak výkon vyšplhal o 15 kW vyššie. Porsche 911 Turbo má výsledných 397 kW a Turbo S a 427 kW! Automobilka pritom zdôrazňuje, že ako jediná používa pri benzínových turbomotoroch variabilnú geometriu lopatiek turbodúchadla.

Nové 20-palcové disky kolies majú nielen nový... Foto: Porsche
Porsche 911 Turbo - 2016 Nové 20-palcové disky kolies majú nielen nový 7-lúčový dizajn, ale sú aj o pol palca širšie. V ponuke sú dve karosárske varianty. Kupé dopĺňa kabriolet.

Druhou vychytávkou je funkcia Dynamic Boost, ktorá dokáže krátkodobo udržať potrebný tlak v saní aj v prípade, ak dáte dole nohu z plynu. V praxi to znamená okamžitú reakciu na následnú požiadavku akcelerácie a to bez turbodiery. Účinok je zvlášť zreteľný v jazdných módoch Sport a Sport Plus. Ruka v ruke s rastom výkonu išla, pochopiteľne, aj dynamika. Porsche 911 Turbo zvládne šprint na stovku za rovné tri sekundy (- 0,4 s) a dosiahne maximálku 320 km/h, čo je o 5 km/h viac než predtým. Turbo S ušetrí v tej istej disciplíne ďalšiu desatinu sekundy (2,9 s) a ručička rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 330 km/h, čo je o 15 km viac.

Poriadnu dávku adrenalínu vám dopraje 911 Turbo aj vďaka paketu Sport Chrono, ktorý obsahuje miniatúrny volant s priemerom 360 mm prevzatý z hybridného hyperšportu 918 Spyder. To znamená aj tlačidlo prepínača jazdných režimov Mode Schwitch (Normal, Sport, Sport Plus) s centrálnym ovládačom funkcie Sport Response. Po jej aktivácii dokáže 911 Turbo „vyhnať“ svoje dynamické schopnosti po dobu 20 sekúnd na absolútny vrchol. Využiť je to možné napríklad pri predbiehaní. Zostávajúci čas sa graficky zobrazuje na prístrojovom paneli. Počet využití nie je limitovaný.

Interiér dostal športový volant inšpirovaný... Foto: Porsche
Porsche 911 Turbo - 2016 Interiér dostal športový volant inšpirovaný hyperšportom 918 Spyder aj s tlačidlom ovládania jazdných režimov Mode Schwitch. Nová je aj on-line navigácia či ľahšia konektivita infotainmentu so smartfónmi.

Menil sa aj algoritmus trakčného systému Porsche Stability Managment (PSM). Po krátkom stlačení tlačidla na stredovej konzole je aktivovaný mód PSM Sport, ktorý obmedzí trakčné zásahy na minimum a tým umožní dostať sa pri prejazde zákrut takmer na hranicu možností vrátane pretáčavých výjazdov. Pritom má však systém stabilitu stále pod kontrolou. Pri ostrej jazde je ale možné PSM celkom deaktivovať, čo znamená, že vodič preberie plnú kontrolu nad jazdou. O deceleráciu sa zas stará brzdový systém s keramickými kotúčmi.

Turbo S pridáva navyše aktívny podvozok PASM (Porsche Active Suspencion Managment), obmedzujúci náklony. Novinkami v ponuke je asistent zmeny jazdných prúdov a systém zväčšenia svetlej výšky prednej časti vozidla o 40 mm, čo je iste výhoda napríklad v mestskej premávke. Zákazníci by sa mali tešiť aj na nižšiu spotrebu, hoci toto určite nie kľúčové kritérium pre solventných majiteľov Porsche. No i tak im automobilka ušetrí nejaké tie centy. Konzumáciu paliva zredukovala efektívnejšou reguláciou motora o 0,6 litra na 100 km. Kupé si vypýta 9,1 a ťažší kabriolet 9,3 litra benzínu na 100 km.

Zadná mriežka kapoty má nový dizajn, pre lepšie... Foto: Porsche
Porsche 911 Turbo - 2016 Zadná mriežka kapoty má nový dizajn, pre lepšie chladenie výkonných motorov.

Vizuálne zmeny sú inšpirované faceliftom Carrery. To znamená nové svetlá a nárazníky. Otvory pre prívod vzduchu k predným kotúčom sú však väčšie a v hornej časti obsahujú dve horizontálne diódy denných svetiel. Nový je aj dizajn 20-palcových diskov kolies. Turbo S má navyše centrálny upínací systém. Kolesá sú o pol palca širšie. Vzadu púta pozornosť nová mriežka zadnej kapoty, nová 3D grafika svetiel aj prepracované otvory pre koncovky výfukov. Do interiéru sa zas dostal štandradne informačný systém PCM s on-line navigáciou či aparatúra Bose. Audio Burmester ostáva na zozname príplatkov.

Nové Porsche 911 Turbo absolvuje svetovú výstavnú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. A to tak kupé, ako aj kabriolet. Štart predaja je naplánovaný na koniec januára. Za Porsche 911 Turbo zaplatíte 174 669 eur, za Turbo S si automobilka vypýta až 202 872 eur. Kabriolety budú približne o 13 000 eur drahšie.

Porsche 911 Turbo - 2016
Porsche 911 Turbo - 2016
+5Porsche 911 Turbo - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #Carrera #Porsche 911 Turbo #autosalón Detroit 2016
Články podľa značiek