Volvo S90: Vlajková loď prezradila údaje. Motory má z XC90

Po úniku oficiálnych snímok novej luxusnej limuzíny S90 odkrylo Volvo definitívne karty. Poznáme kompletné technické a prevádzkové údaje. Motory s výkonom od 140 do 300 kW zdedilo z SUV XC90. No sú tu aj novinky, napríklad systém PowerPulse na „zahladenie“ turbodiery.

08.12.2015 05:00
debata (1)
Predná maska obsahuje podľa vzoru veľkého SUV... Foto: Volvo
Volvo S90 - 2016 Predná maska obsahuje podľa vzoru veľkého SUV XC90 reflektory s grafikou Thórovho kladiva. Pod ňou je na výber zo štyroch motorov.

S Volvom S90 sme vás zoznámili minulý týždeň, hneď po tom, čo švédska automobilka na základe úniku oficiálnych snímok zverejnila kompletnú fotogalériu. Vtedy však ešte neboli známe podrobnosti. Na povrch sa dostali až po slávnostnom odhalení vlajkovej lode v Göteborgu. Poznáme tak kompletné technické aj prevádzkové údaje. Tie v podstate nemajú čím prekvapiť, keďže S90 využije kompletnú techniku už známeho SUV XC90 vrátane platformy SPA (Scalable Product Architecture) a dvojlitrových 4-valcov Drive-E.

Pôsobivý dizajn, za ktorým stojí Thomas Ingenlath, je postavený na formáte s dĺžkou 4 963, šírkou 1 890 a výškou 1 443 mm. To znamená, že S90 je v porovnaní so svojím predchodcom S80 o 113 mm dlhšie, o 30 širšie a o 47 mm nižšie. Rázvor náprav s hodnotou 2 941 mm sa natiahol o 106 mm. Do kufra sa má zmestiť rovných 500 litrov batožín, čo je o 20 viac ako v minulosti. Hmotnosť novinky sa pohybuje od 1 800 až do 2 500 kg, to však hovoríme o plug-in hybride T8 Twin Engine s prídavným elektromotorom a zásobou li-ion akumulátorov.

Pod zadným vekom je priemerných 500 litrov pre... Foto: Volvo
Volvo S90 - 2016 Pod zadným vekom je priemerných 500 litrov pre batožiny.

Interiér vychádza z XC90, čo znamená, že tu nájdeme napríklad virtuálny prístrojový panel aj rozhranie Sensus Connect s vertikálne umiestneným dotykovým displejom a navigáciou HERE. Rozdiely sú napríklad v tvare prieduchov ventilácie a veľkorysejšom nasadení dekoračných drevín na palubnej doske. Očakávať môžeme vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá, 4-zónovú klimatizáciu, aparatúru Bowers & Wilkins s 19 reproduktormi vrátane integrovaného subwooferu a výkonom až 1 400 wattov. A je tu aj niekoľko premiér, súvisiacich s bezpečnosťou.

Luxusný interiér si zakladá na redukcii... Foto: Volvo
Volvo S90 - 2016 Luxusný interiér si zakladá na redukcii ovládacích prvkov. To aj vďaka dotykovému rozhraniu Sensus Connect.

Volvo S90 prichádza so systémom čiastočne autonómneho riadenia Pilot Assist, ktorý dokáže prevziať riadenie a udržiavať vozidlo v jazdnom prúde až do rýchlosti 130 km/h, a to bez nutnosti vodiaceho vozidla. Protinárazový kamerový systém City Assist bol navyše rozšírený o schopnosť rozoznávať nielen chodcov a autá, ale aj väčšie zvieratá vrátane losov a koňov. Pri hroziacom riziku zrážky je vodič najprv upozornený na nebezpečenstvo a ak nereaguje, do práce sa dajú autonómne brzdy.

Protinárazový kamerový systém City Assist bol... Foto: Volvo
Volvo S90 - 2016 Protinárazový kamerový systém City Assist bol rozšírený o schopnosť rozoznávať aj väčšie zvieratá vrátane losov a koňov.
Pod prednou kapotou bude na výber zo štyroch alternatív. Všetky poznáme z XC90. Ide teda výlučne o dvojlitrové dlhozdvihové 4-valce Drive-E. Základom je diesel D4 s výkonom 140 kW spojený so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom. Všetko ostatné verzie sú spárované s 8-stupňovým automatom Aisin a systémom pohonu AWD. Teda silnejší diesel D5 (173 kW) s dvoma turbami, benzínový motor T6 (235 kW) podporovaný turbodúchadlom aj kompresorom a plug-in hybrid 8 Twin Engine s celkovým výkonom až 300 kW. Všetky S90 zrýchľujú na stovku hlboko pod desať sekúnd.

Diesely spotrebujú priemerne 4,1, respektíve 5,1 litra nafty na 100 km. Benzínový motor T6 si vypýta 7,3 litra paliva. Plug-in hybrid je napriek najvyššiemu výkonu zároveň najúspornejšou verziou. Na prvých sto kilometrov má spotrebovať rozprávkových 1,9 litra paliva, to vďaka čisto elektrickému dojazdu, ktorý by mal predstavovať približne 40 až 50 km. Spomeňme ešte jednu technickú novinku. Diesel D5 dostal totiž podporu preplňovania PowerPulse, čo je dvojlitrový tlakový zásobník vzduchu plnený kompresorom. Pri požiadavke akcelerácie sa jeho energia využije na podporu menšieho z dvoch turbodúchadiel, čo má takmer úplne odstrániť turbodieru.

Posledné známe informácie sa týkajú podvozku s prednými dvojitými lichobežníkovými závesmi a zadným viacprvkovým zavesením Integral. Za príplatok bude možné voliť pneumatické odpruženie. Volvo predstaví svetu svoju novinku na januárovom autosalóne v Detroite. Zaujímavé je, že predaj spustia Švédi najprv v Číne, Európa bude nasledovať až v druhej vlne, každopádne však ešte budúci rok. A po sedane sa chystá aj luxusné kombi V90, ktoré by sa mohlo ukázať už na jar v Ženeve, najneskôr na jeseň v Paríži.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 963
Šírka (mm) 1 879
Výška (mm) 1 443
Rázvor náprav (mm) 2 941
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1 628/1 629
Objem kufra (l) 500
Hmotnosť (kg) 1 800 – 2 500

Technické údaje

Motor D4 D5 AWD T6 AWD T8 Twin Engine
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 969 1 969 1 96 1 969
Max. výkon (kW/ot.) 140/4 250 173/4 000 235/5 700 300/-
Krút. moment (Nm/ot.) 400/1 750 480/1 750 400/2 200 640/-
Prevodovka 6M 8A 8A 8A
0 – 100 km/h 8,2 7,3 5,8
Max. rýchlosť (km/h) 230 230
Priemerná spotreba na 100 km (l) 4,1 5,1 7,3 1,9
Volvo S90 - 2016
Volvo S90 - 2016
+22Volvo S90 - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #Volvo XC90
Články podľa značiek