Nová generácia Renaultu Scénic je naozaj za rohom. Predstaví sa už v marci v Ženeve. Ako inak, spočívať bude opäť na platforme Mégane. Lenže v Paríži si dobre uvedomujú, že tradičné vany vychádzajú z módy. Čoraz viac zákazníkov uprednostňuje crossovery. A tomuto trendu neunikol ani Scénic. Kým jeho predošlé generácie dosahovali bežne viac ako 300 000 registrácií ročne, tá súčasná z roku 2009 si ani napriek dvom výrazným modernizáciám nepripísala na konto viac ako 200 000 zákazníkov za rok. Scénic tak čaká podobná transformácia, akú podstúpil nedávno väčší Espace.
Jednoducho, Scénic sa vzdiali triede MPV a vyrazí smerom ku crossoverom, ktoré prežívajú doslova boom. Zrejmé to má byť najmä na krátkom Scénicu, ktorý nebude tak silne akcentovať variabilitu a úžitkové vlastnosti. Podľa Renaultu má atraktívny dizajn opäť prilákať rodinne založených zákazníkov. Doslova chce, aby sa „rodičia zamilovali do tohto segmentu“. To povedal na tému Scénicu sám šéfdizajnér Renaultu – Laurens Van den Acker. V ponuke bude opäť 5-miestna a predĺžená 7-miestna verzia Grand Scénic.
Teraz sa však podľa Ackera majú líšiť viac. Grand Scénic dostane najmä kolmejšie čelné sklo, ktoré vytvorí viac priestoru v kabíne. O ten sa postará aj celkový nárast rozmerov. Nielen dĺžky a rázvoru, ale aj šírky. Palubnú dosku si Scénic požičia z Mégane, čo znamená, že sa konečne rozlúči s centrálne situovanými prístrojmi. Prednosť dostane klasický prístrojový panel pred vodičom a rozhranie R-Link 2 s dotykovým displejom. Drahšie verzie s budú mať obrazovku situovanú vertikálne. Pod kapotou môžeme očakávať motory z Mégane, teda benzínové 4-valce 1,2 TCe (74, 97 kW) a 1,6 TCe (151 kW) a tiež diesely 1,5 dCi (66, 81 kW) a 1,6 dCi (96, 118 kW). Nižšia hmotnosť a úspornejšie motory majú priniesť Scénicu nižšiu spotrebu paliva.