Renault Scénic 2016: Štvrtá generácia bude viac crossover

Nový Mégane neostane len pri hatchbacku, kombi, sedane Fluence či kabriolete. Na jeho základe vznikne aj štvrtá generácia Scénicu. Posunúť sa však má viac k triede crossoverov. Vany totiž vychádzajú z módy.

04.01.2016 06:00
debata
Predstavu o dizajne nového Scénicu si môžeme... Foto: Auto Express
Renault Scénic - 2016 Predstavu o dizajne nového Scénicu si môžeme spraviť zatiaľ len na základe počítačových ilustrácií. Táto pochádza z britského Auto Expressu.

Nová generácia Renaultu Scénic je naozaj za rohom. Predstaví sa už v marci v Ženeve. Ako inak, spočívať bude opäť na platforme Mégane. Lenže v Paríži si dobre uvedomujú, že tradičné vany vychádzajú z módy. Čoraz viac zákazníkov uprednostňuje crossovery. A tomuto trendu neunikol ani Scénic. Kým jeho predošlé generácie dosahovali bežne viac ako 300 000 registrácií ročne, tá súčasná z roku 2009 si ani napriek dvom výrazným modernizáciám nepripísala na konto viac ako 200 000 zákazníkov za rok. Scénic tak čaká podobná transformácia, akú podstúpil nedávno väčší Espace.

A takto si nový Scénic predstavuje známy... Foto: Theopilus Chin
Renault Scenic - 2016 A takto si nový Scénic predstavuje známy ilustrátor Theo Chin.

Jednoducho, Scénic sa vzdiali triede MPV a vyrazí smerom ku crossoverom, ktoré prežívajú doslova boom. Zrejmé to má byť najmä na krátkom Scénicu, ktorý nebude tak silne akcentovať variabilitu a úžitkové vlastnosti. Podľa Renaultu má atraktívny dizajn opäť prilákať rodinne založených zákazníkov. Doslova chce, aby sa „rodičia zamilovali do tohto segmentu“. To povedal na tému Scénicu sám šéfdizajnér Renaultu – Laurens Van den Acker. V ponuke bude opäť 5-miestna a predĺžená 7-miestna verzia Grand Scénic.

Teraz sa však podľa Ackera majú líšiť viac. Grand Scénic dostane najmä kolmejšie čelné sklo, ktoré vytvorí viac priestoru v kabíne. O ten sa postará aj celkový nárast rozmerov. Nielen dĺžky a rázvoru, ale aj šírky. Palubnú dosku si Scénic požičia z Mégane, čo znamená, že sa konečne rozlúči s centrálne situovanými prístrojmi. Prednosť dostane klasický prístrojový panel pred vodičom a rozhranie R-Link 2 s dotykovým displejom. Drahšie verzie s budú mať obrazovku situovanú vertikálne. Pod kapotou môžeme očakávať motory z Mégane, teda benzínové 4-valce 1,2 TCe (74, 97 kW) a 1,6 TCe (151 kW) a tiež diesely 1,5 dCi (66, 81 kW) a 1,6 dCi (96, 118 kW). Nižšia hmotnosť a úspornejšie motory majú priniesť Scénicu nižšiu spotrebu paliva.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Scénic #autosalón Ženeva 2016
Články podľa značiek