Mercedes-Benz E 2016: Unikli prvé oficiálne snímky!

Stuttgart pripravuje verejnosť na detroitskú premiéru nového éčka už približne pol roka. Niet sa čomu čudovať. Trieda E je kľúčovým modelom a tá nová má demonštrovať ďalší technologický pokrok. Dokonca nad rámec vlajkovej lode triedy S. Dizajn bol však doteraz tajomstvom.

Dizajn novej triedy E nie je prekvapením. Kráča v stopách
vlajkovej lode triedy S a menšieho céčka.
Dizajn novej triedy E nie je prekvapením. Kráča v stopách vlajkovej lode triedy S a menšieho céčka.
Autor: Mercedes-Benz E

Mercedes-Benz uvoľnil prvé informácie o triede E už v júli na technologickom sympóziu TecDay, v novembri ukázal skelet karosérie a v polovici decembra fotografie interiéru. Dizajn novinky však doteraz ostal zahalený tajomstvom. Špionážne snímky však aj napriek maskovaniu prezrádzali, že nová trieda E pôjde v stopách vlajkovej lode S a menšieho céčka a že ten istý štylistický recept uplatní nemecká automobilka na formáte vyššej strednej triedy. To potvrdzuje aj oficiálna fotogaléria, ktorú sa Mercedesu-Benz nepodarilo ustrážiť do plánovanej premiéry v Detroite, ktorá sa bude konať už na budúci týždeň.

Nové éčko si tak budete pravdepodobne mýliť s jeho súrodencami, nie je to však na škodu veci. V oblasti klasických sedanov vykročil totiž Stuttgart správnym smerom. Trieda E bude pôsobivým autom, ktoré opäť ponúkne dva dizajny prednej masky. Klasickú s troma lamelami a trojcípou hviezdou na kapote, a športovú s centrálne situovaným logom a dvoma horizontálnymi lamelami. Dĺžka karosérie narástla o 43 mm na konečných 4 923 a má byť tiež širšia. Rázvor náprav sa zväčší na 2 932 mm, čo je o 65 mm viac. Pritom sa podarilo konštruktérom ušetriť na váhe rovných 100 kg, čo je výsledkom nasadenia väčšieho podielu hliníka, vysokopevnostnej ocele a tiež novej platformy MRA.

V ponuke budú dve predné masky. Klasická s hviezdou na
kapote alebo športová s centrálne situovaným logom.
V ponuke budú dve predné masky. Klasická s hviezdou na kapote alebo športová s centrálne situovaným logom.
Autor: Mercedes-Benz E

Na efektivite prevádzky sa bude podieľať aj špičková aerodynamika s koeficientom odporu vzduchu len Cx 0,23. Éčko tiež zaútočí silnými technologickými zbraňami. Dokonca takými, ktorými sa zatiaľ nemôže pochváliť ani vlajková loď triedy S. Predstavené už boli matricové svetlá Multibeam LED, z ktorých každé bude obsahovať 84 individuálne riadených diód, nafukovacie zadné bezpečnostné pásy, diaľkové parkovanie pomocou smartfónu či systém vyhýbania sa prekážke. Autopilot využívajúci funkcie Drive Pilot a Distronic by mal na diaľnici zvládať samostatné preraďovanie z prúdu do prúdu. Svetovou premiérou bude nasadenie technológie komunikácie Car-to-X, teda výmeny informácií medzi vozidlami.

Do dĺžky narastie trieda E o 43 mm na konečných 4 923 a
má byť tiež širšia. Rázvor náprav sa zväčší na 2 932 mm (+65 mm).
Koeficient odporu vzduchu má špičkovú hodnotu Cx 0,23!
Do dĺžky narastie trieda E o 43 mm na konečných 4 923 a má byť tiež širšia. Rázvor náprav sa zväčší na 2 932 mm (+65 mm). Koeficient odporu vzduchu má špičkovú hodnotu Cx 0,23!
Autor: Mercedes-Benz E

Aj interiér ide v stopách triedy S a C. Éčko dostane stredovú konzolu z céčka a palubnú dosku z vlajkovej lode S. Samozrejme, nehovoríme o identických moduloch, ale štylistickej príbuznosti. Pre zákazníkov to bude znamenať obrovský pokrok. Základná verzia bude vybavená dvoma klasickými analógovými prístrojmi a medzi nimi umiestneným 17,8-centimetrovým displejom. V centre sa zas bude nachádzať obrazovka s uhlopriečkou 21,3 palca. To však nie je všetko. Vyššie verzie sa môžu pochváliť dvoma displejmi s uhlopriečkou až 31,2 cm, ktoré budú spojené do jedného celku. Ľavým vo funkcii virtuálneho kokpitu a pravým vo funkcii multimediálneho rozhrania.

Dizajn palubnej dosky veľmi pripomína vlajkovú loď triedy
S vrátane veľkých displejov aj kruhových prieduchov ventilácie. Drahšie
verzie budú vybavené dvoma obrazovkami s uhlopriečkou 31,2 cm.
Dizajn palubnej dosky veľmi pripomína vlajkovú loď triedy S vrátane veľkých displejov aj kruhových prieduchov ventilácie. Drahšie verzie budú vybavené dvoma obrazovkami s uhlopriečkou 31,2 cm.
Autor: Mercedes-Benz E

Grafiku displejov je možné nastaviť v režimoch Classic, Sport a Progressive. Kým Sport stavia na čiernom podklad so žltými údajmi, v Progressive je grafika viac futuristická. Sympatické je, že grafické módy displejov budú nezávislé od zvoleného jazdného režimu. Atmosféru v interiéri bude možné meniť aj vďaka ambientnému podsvieteniu. K dispozícii je pritom až 64 farebných odtieňov. S dotykovým ovládaním nepočítajte. Mercedes-Benz zostáva verný klasickému konceptu pohybu v systéme, teda najmä centrálnym ovládačom na stredovom tuneli s touchpadom a ovládačmi na volante kombinovanými s dotykovými plochami. O perfektnú akustiku sa postarajú tri audiosystémy. Ten vrcholový od Burmester s výkonom 1 450 W dostane 23 reproduktorov.

Ambientné podsvietenie interiéru umožňuje voliť až 64
farebných odtieňov.
Ambientné podsvietenie interiéru umožňuje voliť až 64 farebných odtieňov.
Autor: Mercedes-Benz E

Čítajte viac

Pod kapotou by sa mala objaviť nová generácia motorov. Spočiatku si však budete môcť vybrať len z dvoch pohonných jednotiek. Éčko sa predstaví vo verziách E 200 (135 kW) – s preplňovaným 4-valcom a úplne novej dieselovej E 220d (143 kW). Tá má spotrebovať len neuveriteľných 3,9 litra nafty. Neskôr pribudne plug-in hybridná verzia E 350e (205 kW) s elektrickým dojazdom 30 km, slabší diesel E 200d (110 kW) a úplne nový radový 6-valcový naftový motor E350d (190 kW). Benzínovú ponuku rozšíri trojlitrový 6-valec pre E 400 (245 kW), ale aj silnejšie 4-valce s výkonom do 180 kW. Motory majú spolupracovať s 9-stupňovým automatom 9G-Tronic.

Podvozok bude buď klasický, alebo športový so zníženou svetlou výškou o 15 mm pre verziu Avantgarde. Za príplatok dostanete pneumatické pruženie Airmatic, ktoré dovolí voliť niekoľko jazdných režimov – Eco, Comfort, Sport alebo Sport+. S nimi budú spriahnuté aj odlišné nastavenia motora či prevodovky. Chýbať nebude ani mód Individual, ktorý dovolí majiteľom personalizáciu jednotlivých nastavení. Viac sa o novom éčku dozvieme už na budúci týždeň v Detroite. A možno ešte skôr. Žiadna automobilka nemá totiž rada špekulácie, takže je vysoko pravdepodobné, že kompletnú tlačovú správu uvoľní Stuttgart v najbližších dňoch či dokonca hodinách.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

IMG 20160628 183119

Mercedes-Benz: S kabrioletmi po Rakúsku

12.07.2016 16:00

Leto je už v plnom prúde, a preto sa importér značiek Mercedes-Benz a Smart rozhodol usporiadať dvojdňovú prezentáciu kabrioletov. Pre novinárov pripravili päť vozidiel a zaujímavú trasu plnú zákrut v Burgenlande.

Mercedes-Benz -  chladenie pneumatík

Mercedes si patentoval chladenie pneumatík. Ako? Dažďovou vodou

07.07.2016 12:00

Chladenie pneumatík má prispieť k vyššej bezpečnosti. V lete aj v zime. Pomôže voda z dažďa či snehu.

Mercedes-AMG GT R - 2016

Mercedes-AMG GT R: Zo 'zeleného pekla' priamo na cestu

04.07.2016 06:00

Top verzia stuttgartského superšportu nemá už naozaj ďaleko od okruhového špeciálu AMG GT3. Na rozdiel od neho však môže na bežné cesty. Stovku zvládne za 3,6 sekundy a dosiahne 318 km/h.

sýria, bombardovanie, islamský štát, rusko

Pri náletoch v Sýrii zasiahli štyri nemocnice, zrejme vládne stroje

24.07.2016 16:10

Nálety sýrskeho vládneho letectva zasiahli v provincii Aleppo štyri nemocnice. Informuje Sýrske pozorovateľské centrum pre ľudské práva so sídlom v Británii.

stopar, polícia

Zadržali stopára, ktorý pri Galante prepadol matku s dieťaťom

24.07.2016 15:38

V rukách polície skončil 24-ročný Michal B. z Novej Viesky, po ktorom pátrali pre lúpežné prepadnutie ženy s dieťaťom.

žatva, Gabriela Matečná

O žatve je najlepšie hovoriť po žatve

24.07.2016 15:00

Slovensko zrejme zoberie najvyššiu úrodu obilia od roku 1994, ale poľnohospodári nemajú veľa dôvodov na radosť.

hrnčiar, procházka

Procházka vyčkáva, s čím prídu rebelanti

24.07.2016 15:00

Tri týždne pred mimoriadnym snemom Siete v strane rastie napätie a neistota. Stále nie je zrejmé, kto sa vlastne postaví na jej čelo.