Alfa Romeo Giulietta: Nový hatchback prejde na zadný náhon!

Nová generácia talianskeho hatchbacku strednej triedy má byť poriadne „žihadlo“. Požičia si techniku väčšej Giulie vrátane zadného náhonu. To by mohol byť veľký tromf, keďže od klasickej koncepcie upúšťa aj BMW.

11.01.2016 16:00
Alfa Romeo Giulietta - 2018 Foto:
Nová Giulietta má byť postavená na platforme sedanu Giulia. Očakáva sa teda športová koncepcia so zadným náhonom a nadupaný 6-valec pod kapotou, ktorý by mohol mať viac ako 400 koní.
debata

Hovoriť o novinkách Alfa Romeo, najmä tých vzdialenejších, je naozaj ťažké. Talianskej automobilke sa totiž stále nepodarilo uviesť na trh ani len dlho očakávaný sedan Giulia, ktorý ukázala už v júli vlaňajšieho roka pri príležitosti osláv storočnice značky. Na trh sa dostane až v polovici toho súčasného, ale len vo vrcholovej verziu Giulia Quadrifoglio Verde. Na klasické Giulie si budú musieť majitelia počkať až do jeho konca, čo znamená ročný sklz projektu. Napriek tomu chystá Alfa ďalšie modely. Tým kľúčovým sa má stať nová generácia Giulietty, ktorá je na trhu už od roku 2011.

Dobrou správou je, že novinka využije skrátenú platformu Giorgio, teda rovnaký základ ako väčšia Giulia. To znamená špičkový podvozok s nezávislým zavesením kolies, ale najmä zadný náhon, ktorý sa stáva čoraz väčšou vzácnosťou, najmä v nižšej strednej triede. V novej generácii BMW 1 a 2 od neho upúšťa dokonca aj BMW. Pre Giuliettu by to teda mohol byť jasný konkurenčný tromf, ktorý pritiahne športovo orientovanú klientelu. Alfa síce túto informáciu oficiálne nepotvrdila, ale slová Alberta Dillila z dizajnového centra automobilky, že „to technický možné je“, to naznačujú. Napokon, prečo by Alfa zbytočne investovala do ďalšej platformy.

Navyše by zadný náhon jasne demonštroval odlišnosť Alfy od Fiatov. A to je presne to, na čo v posledných rokoch značka doplácala. Zákazníkom nebola technická unifikácia s mainstreamovými a lacnými modelmi vôbec po chuti. Zadný náhon a verzie 4×4 by to nepochybne vyriešili. Podľa automobilky FCA má byť totiž Giulietta nielen dobrá, ale lepšia ako konkurencia. A pomôcť si môže aj novými motormi Giulie vrátane 2,9-litrového 6-valca, ktorý má vo verzii QV neskutočných 375 kW. V takejto podobe by dokázala rozmetať na prach aj BMW M2, Audi RS3 či Mercedes-Benz A45 AMG.

Viac by sme sa mali dozvedieť ešte tento mesiac z plánovaného prejavu šéfa koncernu Sergia Marchioneho. Ak sa Giulietta dostane na trh, určite to nebude skôr ako v roku 2017. Alfa má teraz dosť práce s rozbehom meškajúcej Giulie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Alfa Romeo Giulietta
Články podľa značiek