Ford Fusion: Americké Mondeo je po facelifte. A dostalo 6-valec

V Európe je Mondeo stále tak trochu novinkou. Na trh sa totiž dostalo s trojročným sklzom v porovnaní s jeho americkým súrodencom Fordom Fusion. Dokladuje to aj facelift Fusionu, ktorý má práve premiéru v Detroite. Čerešničkou na torte je ostrá verzia Sport s motorom 2,7 V6 EcoBoost. Kedy sa zmien dočkáme v Európe, nie je známe.

Ford Fusion V6 Sport - 2016
Nový Fusion zažiaril v Detroite vo verzii Sport. Tá má výrazný červený lak karosérie, agresívnejšie nárazníky, 19-palcové disky kolies. Nová je aj predná maska a užšie svetlá. Tieto prvky by sa mali dostať aj do bežných verzií.
Autor:

Príchod nového Mondea do Európy bol tŕnistý. Trval takmer tri roky. Oneskorenie súviselo okrem iného s premiestnením produkcie európskej verzie z Veľkej Británie do Španielska. Kým v USA ho teda zákazníci pod názvom Fusion dostali do rúk už v roku 2012, tí európski len začiatkom toho minulého. Takže nie div, že na rade je facelift. Lenže opäť v USA. Modernizovať Mondeo len rok od spustenia predaja v Európe, by bolo voči zákazníkom, ktorí sa preň už rozhodli, dosť neseriózne. Z faceliftu a najmä novej verzie Sport, ktorá by mohla niekedy v budúcnosti doraziť s označením ST aj na starý kontinent, sa budú teda tešiť zatiaľ len za Atlantikom.

Vzadu zaujme Fusion Sport  štyrmi koncovkami výfukov a
spojlerom na kapote kufra.
Vzadu zaujme Fusion Sport štyrmi koncovkami výfukov a spojlerom na kapote kufra.
Autor: Ford

A Ford sa v Detroite pochválil hneď novou výkonovo orientovanou verziou Sport s 19-palcovými diskami kolies a štvoricou koncoviek výfukov. Práve tie naznačujú najväčšiu novinku, ktorá sa spája s Fusionom označeným ako modelový rok 2017. Ford sa totiž v dnešných časoch honby na emisie, rozhodol ponúknuť nefalšovaný preplňovaný benzínový 6-valec, ktorý dnes už v Európe nenájdete v Passate, Insignii a už vôbec nie vo francúzskych či japonských mainstreamových modeloch. Fusion Sport sa tak snaží zaradiť medzi nemeckú „prémiu“. A veru, nemá sa za čo hanbiť. Jeho agregát 2,7 V6 EcoBoost má 242 kW a krútiaci moment 475 Nm! To je viac, ako ponúka napríklad nové BMW 340i, ale aj americké 6-valcové verzie Hondy Accord či Toyoty Camry.

Interiér sa môže pochváliť novou generáciou rozhrania
Sync 3, ktorá umožňuje napríklad diaľkové ovládanie klimatizácie či
odomykanie prostredníctvom smartfónov.
Interiér sa môže pochváliť novou generáciou rozhrania Sync 3, ktorá umožňuje napríklad diaľkové ovládanie klimatizácie či odomykanie prostredníctvom smartfónov.
Autor: Ford

Dynamické parametre zatiaľ chýbajú, no už dnes je zrejmé, že modelový rad Fusion/Mondeo ponúka obrovskú škálu motorov. Od trojvalca 1,0 EcoBoost až po ekologické verzie Fusion Hybrid a plug-in hybrid Fusion Energi. Aj s nimi sa spája pár noviniek. Obe dostali nový softvér, ktorý znižuje spotrebu a v prípade dobíjateľného Fusionu zvyšuje dojazd v režime EV na približne 30 km. Vráťme sa ale ku klasickému Fusionu, ktorý prostredníctvom verzie Sport ukazuje aj očakávané dizajnové retuše. Evidentná je najmä užšia predná maska a nové reflektory. Prepracované sú aj tie zadné, pričom ich spája elegantná chrómová lišta. Nárazníky civilných modifikácií budú pravdepodobne o čosi menej vyzývavé.

A máme tu tiež nový kruhový ovládač automatickej
prevodovky, podobný tomu v Jaguaroch.
A máme tu tiež nový kruhový ovládač automatickej prevodovky, podobný tomu v Jaguaroch.
Autor: Ford

Čítajte viac

Pre tých, ktorí dávajú prednosť luxusu pred dynamikou, má zas Ford v rukáve novú verziu Platinum vybavenú motorom 2,0 EcoBoost a pohonom oboch náprav AWD. Nad ostatnými vytŕča aj mriežkou chladiča v matnom prevedení Magnetic, 19-palcovými diskami a luxusne vybaveným interiérom vrátane koženého čalúnenia kaplnky prístrojov a dverí Cocoa či ručne šitým volantom z kože Venetian. Okrem toho dostane americký Fusion do vienka aj novú generáciou rozhrania Sync 3, ktoré umožňuje nové funkcie, ako napríklad diaľkové ovládanie klimatizácie či odomykanie cez smartfón.

Vylepšený je tiež dotykový displej a hlasové ovládanie. Okrem toho sa vo Fusione objavujú nové asistenčné systémy. Napríklad udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, parkovací asistent pre pozdĺžne aj priečne manévre či výstraha pri cúvaní. V USA sa dostane modernizované „Mondeo“ na trh približne v polovici roka. O jeho budúcnosti v Európe nie je zatiaľ nič známe. V najlepšom prípade by mohlo prísť v roku 2017.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Ford Fusion Hybrid autonomni rizeni 03 800 600

Ford: Plne autonómnych áut sa dočkáme už v roku 2021

23.08.2016 06:00

Riaditeľ značky Mark Fields na tlačovej konferencii v Spojených štátoch amerických vyhlásil, že o päť rokov Ford uvedie na trh plne autonómne vozidlo bez volantu a pedálov.

Ford Transit - Pre-Collision Assist

Ford: Chrániť chodcov budú aj Transit a Transit Custom

18.08.2016 12:00

Ochrana chodcov v podobe predkolízneho brzdenia je bežná v osobných autách. Ford ju však teraz zavádza aj vo svojich úžitkových modeloch Transit a Transit Custom. Systém využíva radar a kameru.

Ford - motor 2,0 TDCi

Ford vylepšil diesel 2,0 TDCi. Výkon ostal, spotreba klesla

21.07.2016 12:00

Modernizovaný naftový dvojliter má o sedem percent nižšie emisie. Dostane ho Mondeo, S-Max aj Galaxy.

zostrelenie, lietadlo, boeing, ukrajina, MH17

Rusko si predvolá holandského veľvyslanca pre haváriu MH17

01.10.2016 17:06

Ruské ministerstvo zahraničných vecí si predvolá holandského veľvyslanca v Moskve, aby mu vyjadrilo nespokojnosť s výsledkami vyšetrovania havárie MH17.

Peter Kažimír

V roku 2020 by sme podľa Kažimíra mali mať v rozpočte prebytok

01.10.2016 17:02

Cieľom koalície je vyrovnané hospodárstvo štátu. V roku 2019 vláda počíta s prebytkom 0,2 percenta v štátnom rozpočte. Povedal to minister financií Kažimír.

Britain Wikileaks Assange

Zakladateľ WikiLeaks Assange: Nerobíme autocenzúru

01.10.2016 16:26

Zakladateľ WikiLeaks Assange odmieta kritiku americkej Demokratickej strany a iných na adresu platformy zameranej na odhaľovanie tajných dokumentov.

Richard Sulík

Sulík: V europarlamente som toľko, koľko treba

01.10.2016 13:35

Líder strany Sloboda a Solidarita (SaS) a europoslanec Richard Sulík trávi v europarlamente toľko času, koľko treba.