Audi A4 Allroad: Avant sa chystá do terénu. Ukázal sa v Detroite

Podvozok zvýšený o 34 mm a plastová ochrana karosérie dávajú novému Audi A4 Allroad viac šancí mimo asfaltu. V ponuke je len jediný benzín. Zato dieselov je až päť.

Nový Allroad spoznáte nielen vďaka plastovej ochrane
podvozka, ale najmä špecifickým vertikálnym lamelám masky Singleframe. K
dispozícií sú adaptívne svetlá Matrix LED.
Nový Allroad spoznáte nielen vďaka plastovej ochrane podvozka, ale najmä špecifickým vertikálnym lamelám masky Singleframe. K dispozícií sú adaptívne svetlá Matrix LED.
Autor: Audi

Nová generácia Audi A4 sa predstavila vlani v lete ako sedan a kombi Avant. Premiéru má za sebou aj ostrá verzia S4 s výkonom 260 kW. Do počtu chýba už len top model RS4 a, samozrejme, off-roadovo ladený kombík Allroad. Jeho predchádzajúcej generácii z roku 2009 sa nadmieru darilo, a tak bolo zrejmé, že podobný osud čaká aj tú súčasnú. Karty vyložil Ingolstadt na autosalón v Detroite. Recept neprekvapí – zvýšený podvozok, pohon Quattro a plastová ochrana karosérie má dať Avantu viac šancí na nespevnených povrchoch. Novinkou je len adaptívne pruženie.

„Terénny“ Avant spoznáte na prvý pohľad. Najvýraznejšou zmenou sú vertikálne lamely masky Singleframe a agresívnejší tvar nárazníkov. Blatníky a prahy lemujú masívne plasty. Tie môžu mať matnú sivú farbu alebo niektorý z odtieňov karosérie – napríklad hnedý Argus, strieborný Floret, ľadovcový White alebo čierny Mythos. Celkovo je na výber až štrnásť lakov. Vzadu nechýba difúzor v nárazníku s jednou alebo dvoma koncovkami výfukov. Strešné nosiče sú v základe čierne, priplatiť si však môžete za hliníkové. Celková výška podvozku narástla o 34 mm, z čoho o 23 mm sa postaralo samotné zavesenie a o 11 väčší priemer kolies.

Agresívnejšie tvarovaný je aj zadný nárazník.
Podstatnejšie je zväčšenie svetlej výšky o 34 mm, ktorú ma na svedomí aj
väčší priemer kolies. Tie sú k dispozícii s diskami s rozmermi od 17 do 19
palcov.
Agresívnejšie tvarovaný je aj zadný nárazník. Podstatnejšie je zväčšenie svetlej výšky o 34 mm, ktorú ma na svedomí aj väčší priemer kolies. Tie sú k dispozícii s diskami s rozmermi od 17 do 19 palcov.
Autor: Audi

Na výber sú 17– až 19-palcové disky. Nechýbajú ani nápisy Allroad. K dispozícii sú adaptívne svetlá Matrix LED a zadné dynamické smerové svetlá. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa vďaka ľahšej platforme MLB Evo a mixu vysokopevnostnej ocele a hliníka podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť o 90 kg. Najľahšia verzia 2,0 TFSI má tak na váhe len 1 580 kg. Rozmery sú takmer zhodné s klasickým kombi Avant. Allroad meria na dĺžku 4 750, na šírku 1 842 a jeho strecha sa vznáša nad asfaltom vo výške 1 493 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 818 mm je identický.

Interiér sa prakticky nelíši od základného Audi A4 Avant.
Špecifickosť Allroadu pripomína len plaketa na palubnej doske. Za príplatok
dostanete virtuálny kokpit či aparatúru Bang & Olufsen.
Interiér sa prakticky nelíši od základného Audi A4 Avant. Špecifickosť Allroadu pripomína len plaketa na palubnej doske. Za príplatok dostanete virtuálny kokpit či aparatúru Bang & Olufsen.
Autor: Audi

Na to, že sedíte v Allroade, vás upozorňuje jedine plaketa na palubnej doske a vyššia poloha sedadiel. Inak je všetko pri starom. Centrom palubnej dosky je rozhranie MMi s 8,3-palcovou voľne stojacou obrazovkou. Za príplatok si môžete dopriať virtuálny kokpit s 12,3-palcovým monitorom namiesto klasických analógových prístrojov, aparatúru Bang & Olufsen, náladové osvetlenie s výberom tridsiatich farieb či tablet pre zadných cestujúcich. Batožinový priestor má v základe 505 litrov a po sklopení sedadiel 1 510. Elektrický kryt kufra a elektricky ovládané zadné veko sú v štandarde. Za senzor v nárazníku si ale treba priplatiť. Podobne ako za elektricky výsuvné ťažné zariadenie, ktoré zvládne 2 100 kg príves.

Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od 110 do 200 kW. Benzínovú alternatívu zastupuje jediný 4-valec 2,0 TFSI (185 kW) pracujúci pri nízkom zaťažení v Atkinsonovom cykle. Štart-stop systém vypína agregát už pri znížení rýchlosti pod 7 km/h. Aj vďaka tomu klesla priemerná spotreba benzínovej verzie na 6,4 litra paliva na 100 km. Pritom zvláda šprint na stovku v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou za 6,1 sekundy. Ponuka dieselov je podstatne širšia. Tvoria ju dva 4-valce 2,0 TDI ( 120, 140 kW) a dva 6-valce 3,0 TDI (160, 200 kW). Neskôr pribudne základný diesel 2,0 TDI (110 kW).

Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od
110 do 200 kW. Benzín však tankuje len jediný z nich – nový štvorvalec
2,0 FSI s výkonom 185 kW. Najsilnejšou verziou je diesel 3,0 TDI.
Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od 110 do 200 kW. Benzín však tankuje len jediný z nich – nový štvorvalec 2,0 FSI s výkonom 185 kW. Najsilnejšou verziou je diesel 3,0 TDI.
Autor: Audi

Čítajte viac

Najsilnejší diesel je tak zároveň najsilnejšou verziou Allroadu. Zrýchlenie na 100 km/h mu trvá len 5,5 sekundy pri priemernej spotrebe 5,3 litra nafty. Spojený je výlučne s novou 8-stupňovou automatikou Tiptronic. Pre ostatné agregáty sú určené buď 6-stupňové manuálne, alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky. Pohon oboch náprav Quattro je prirodzenou súčasťou všetkých motorizácií. Majitelia však budú ťažiť z rozšírenej ponuky jazdných režimov Audi drive select. Okrem známych módov Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual pridáva totiž Allroad režim Offroad, ktorý nastavuje motor, prevodovku aj trakčné systémy v záujme čo najlepšieho prenosu výkonu na nespevnené alebo klzké povrchy.

Vpredu aj vzadu sú kolesá uchytené na vyspelých 5-prvkových závesoch. O komfortné riadenie sa stará elektrický posilňovač, za príplatok so systémom variabilného prevodového pomeru Dynamic Steering. Audi A4 Allroad absolvuje európsku premiéru v marci v Ženeve. Do predaja sa dostane až začiatkom leta. Audi upozorňuje, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dostanú zákazníci v sérii navyše xenónové svetlá, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, Bluetooth, volič jazdných režimov a 7-palcový farebný displej MMI. Ceny ešte oznámené neboli.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 750
Šírka (mm) 1 842
Výška (mm) 1 493
Rázvor náprav (mm) 2 818
Objem kufra (l) 505 – 1 510

Technické údaje

Motor 2,0 TFSI 2,0 TDI 2,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1968 1 968 2 967 2 967
Valce/ventilov 4/16 4/16 4/16 V6/24 V6/24
Max. výkon (kW) 185 120 140 160 200
Krút. moment (Nm) 370 400 400 400 600
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Audi-Q2 - 2016

Audi Q2: Malý crossover prezradil technické údaje. Začína 3-valcom

23.05.2016 06:00

Najmenšie SUV z Ingolstadtu má svetovú premiéru dávno za sebou. Až teraz však automobilka so štyrmi kruhmi v znaku zverejnila definitívne technické parametre. Ponuka motorov štartuje trojvalcom 1,0 TFSI.

Audi A5 - 2017

Audi A5: Nové kupé dorazí ešte tento rok

18.05.2016 16:00

Po premiére novej generácie Audi A4 bolo len otázkou času, kedy príde na rad aj kupé A5 na jeho základoch. Stane sa tak ešte tento rok, pravdepodobne v Paríži. Automobilka zverejnila prvú oficiálnu snímku kamuflovaného sériového modelu.

Audi SQ7 TDI - 2016

Audi 4,0 TDI: Najsilnejší diesel sveta má elektrické turbo. Poráža aj BMW 50d

13.05.2016 16:00

Rebríček najsilnejších sériových naftových motorov má nové poradie. Prepísalo ho Audi SQ7 s 8-valcom 4,0 TDI. Na jeho 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu nebude stačiť ani pripravované 6-valcové quad-turbo z Mníchova.

macedónsko, protesty

Macedónsko: Prezident zrušil milosť politikom v kauze odpočúvania

27.05.2016 20:24

Macedónsky prezident Gjorge Ivanov zrušil v piatok udelenie milosti 22 politikom podozrivým z účasti na ilegálnom odpočúvaní.

armáda, vojaci, usa, kuchyňa

Do Prahy dorazila prvá časť amerického konvoja

27.05.2016 20:21

Do českej metropoly Praha prišla v piatok prvá časť amerického vojenského konvoja, ktorý mieri na cvičenie do Pobaltia.

EÚ, Európska únia, vlajka

EÚ predĺžila sankcie voči sýrskemu režimu

27.05.2016 20:18

Európska únia predĺžila o ďalší rok sankcie voči režimu sýrskeho prezidenta Bašára Asada.

mayrhofen, rakúsko, krajina, príroda,

Pri pátraní po nezvestných ide o čas

27.05.2016 20:00

Dvadsaťštyriročný Slovák Michal bol v piatok už takmer týždeň nezvestný. Minulú nedeľu sa vybral z dedinky Mayrhofen v rakúskom Tirolsku, kde pracuje, na výlet.