Audi A4 Allroad: Avant sa chystá do terénu. Ukázal sa v Detroite

Podvozok zvýšený o 34 mm a plastová ochrana karosérie dávajú novému Audi A4 Allroad viac šancí mimo asfaltu. V ponuke je len jediný benzín. Zato dieselov je až päť.

Nový Allroad spoznáte nielen vďaka plastovej ochrane
podvozka, ale najmä špecifickým vertikálnym lamelám masky Singleframe. K
dispozícií sú adaptívne svetlá Matrix LED.
Nový Allroad spoznáte nielen vďaka plastovej ochrane podvozka, ale najmä špecifickým vertikálnym lamelám masky Singleframe. K dispozícií sú adaptívne svetlá Matrix LED.
Autor: Audi

Nová generácia Audi A4 sa predstavila vlani v lete ako sedan a kombi Avant. Premiéru má za sebou aj ostrá verzia S4 s výkonom 260 kW. Do počtu chýba už len top model RS4 a, samozrejme, off-roadovo ladený kombík Allroad. Jeho predchádzajúcej generácii z roku 2009 sa nadmieru darilo, a tak bolo zrejmé, že podobný osud čaká aj tú súčasnú. Karty vyložil Ingolstadt na autosalón v Detroite. Recept neprekvapí – zvýšený podvozok, pohon Quattro a plastová ochrana karosérie má dať Avantu viac šancí na nespevnených povrchoch. Novinkou je len adaptívne pruženie.

„Terénny“ Avant spoznáte na prvý pohľad. Najvýraznejšou zmenou sú vertikálne lamely masky Singleframe a agresívnejší tvar nárazníkov. Blatníky a prahy lemujú masívne plasty. Tie môžu mať matnú sivú farbu alebo niektorý z odtieňov karosérie – napríklad hnedý Argus, strieborný Floret, ľadovcový White alebo čierny Mythos. Celkovo je na výber až štrnásť lakov. Vzadu nechýba difúzor v nárazníku s jednou alebo dvoma koncovkami výfukov. Strešné nosiče sú v základe čierne, priplatiť si však môžete za hliníkové. Celková výška podvozku narástla o 34 mm, z čoho o 23 mm sa postaralo samotné zavesenie a o 11 väčší priemer kolies.

Agresívnejšie tvarovaný je aj zadný nárazník.
Podstatnejšie je zväčšenie svetlej výšky o 34 mm, ktorú ma na svedomí aj
väčší priemer kolies. Tie sú k dispozícii s diskami s rozmermi od 17 do 19
palcov.
Agresívnejšie tvarovaný je aj zadný nárazník. Podstatnejšie je zväčšenie svetlej výšky o 34 mm, ktorú ma na svedomí aj väčší priemer kolies. Tie sú k dispozícii s diskami s rozmermi od 17 do 19 palcov.
Autor: Audi

Na výber sú 17– až 19-palcové disky. Nechýbajú ani nápisy Allroad. K dispozícii sú adaptívne svetlá Matrix LED a zadné dynamické smerové svetlá. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa vďaka ľahšej platforme MLB Evo a mixu vysokopevnostnej ocele a hliníka podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť o 90 kg. Najľahšia verzia 2,0 TFSI má tak na váhe len 1 580 kg. Rozmery sú takmer zhodné s klasickým kombi Avant. Allroad meria na dĺžku 4 750, na šírku 1 842 a jeho strecha sa vznáša nad asfaltom vo výške 1 493 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 818 mm je identický.

Interiér sa prakticky nelíši od základného Audi A4 Avant.
Špecifickosť Allroadu pripomína len plaketa na palubnej doske. Za príplatok
dostanete virtuálny kokpit či aparatúru Bang & Olufsen.
Interiér sa prakticky nelíši od základného Audi A4 Avant. Špecifickosť Allroadu pripomína len plaketa na palubnej doske. Za príplatok dostanete virtuálny kokpit či aparatúru Bang & Olufsen.
Autor: Audi

Na to, že sedíte v Allroade, vás upozorňuje jedine plaketa na palubnej doske a vyššia poloha sedadiel. Inak je všetko pri starom. Centrom palubnej dosky je rozhranie MMi s 8,3-palcovou voľne stojacou obrazovkou. Za príplatok si môžete dopriať virtuálny kokpit s 12,3-palcovým monitorom namiesto klasických analógových prístrojov, aparatúru Bang & Olufsen, náladové osvetlenie s výberom tridsiatich farieb či tablet pre zadných cestujúcich. Batožinový priestor má v základe 505 litrov a po sklopení sedadiel 1 510. Elektrický kryt kufra a elektricky ovládané zadné veko sú v štandarde. Za senzor v nárazníku si ale treba priplatiť. Podobne ako za elektricky výsuvné ťažné zariadenie, ktoré zvládne 2 100 kg príves.

Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od 110 do 200 kW. Benzínovú alternatívu zastupuje jediný 4-valec 2,0 TFSI (185 kW) pracujúci pri nízkom zaťažení v Atkinsonovom cykle. Štart-stop systém vypína agregát už pri znížení rýchlosti pod 7 km/h. Aj vďaka tomu klesla priemerná spotreba benzínovej verzie na 6,4 litra paliva na 100 km. Pritom zvláda šprint na stovku v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou za 6,1 sekundy. Ponuka dieselov je podstatne širšia. Tvoria ju dva 4-valce 2,0 TDI ( 120, 140 kW) a dva 6-valce 3,0 TDI (160, 200 kW). Neskôr pribudne základný diesel 2,0 TDI (110 kW).

Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od
110 do 200 kW. Benzín však tankuje len jediný z nich – nový štvorvalec
2,0 FSI s výkonom 185 kW. Najsilnejšou verziou je diesel 3,0 TDI.
Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov s výkonom od 110 do 200 kW. Benzín však tankuje len jediný z nich – nový štvorvalec 2,0 FSI s výkonom 185 kW. Najsilnejšou verziou je diesel 3,0 TDI.
Autor: Audi

Čítajte viac

Najsilnejší diesel je tak zároveň najsilnejšou verziou Allroadu. Zrýchlenie na 100 km/h mu trvá len 5,5 sekundy pri priemernej spotrebe 5,3 litra nafty. Spojený je výlučne s novou 8-stupňovou automatikou Tiptronic. Pre ostatné agregáty sú určené buď 6-stupňové manuálne, alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky. Pohon oboch náprav Quattro je prirodzenou súčasťou všetkých motorizácií. Majitelia však budú ťažiť z rozšírenej ponuky jazdných režimov Audi drive select. Okrem známych módov Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual pridáva totiž Allroad režim Offroad, ktorý nastavuje motor, prevodovku aj trakčné systémy v záujme čo najlepšieho prenosu výkonu na nespevnené alebo klzké povrchy.

Vpredu aj vzadu sú kolesá uchytené na vyspelých 5-prvkových závesoch. O komfortné riadenie sa stará elektrický posilňovač, za príplatok so systémom variabilného prevodového pomeru Dynamic Steering. Audi A4 Allroad absolvuje európsku premiéru v marci v Ženeve. Do predaja sa dostane až začiatkom leta. Audi upozorňuje, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dostanú zákazníci v sérii navyše xenónové svetlá, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, Bluetooth, volič jazdných režimov a 7-palcový farebný displej MMI. Ceny ešte oznámené neboli.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 750
Šírka (mm) 1 842
Výška (mm) 1 493
Rázvor náprav (mm) 2 818
Objem kufra (l) 505 – 1 510

Technické údaje

Motor 2,0 TFSI 2,0 TDI 2,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1968 1 968 2 967 2 967
Valce/ventilov 4/16 4/16 4/16 V6/24 V6/24
Max. výkon (kW) 185 120 140 160 200
Krút. moment (Nm) 370 400 400 400 600
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

VW - motor 1,5 TSI

VW 1,5 TSI Evo: Nový 4-valec nahradí tri motory. Ušetrí 10 %

19.08.2016 12:00

Volkswagen chystá veľkú revíziu benzínových motorov. Prvou lastovičkou bol 3-valec 1,0 TSI, známy už aj z Octavie. Teraz prichádza na rad väčší 4-valec 1,5 TSI Evo. Skoncuje s motormi 1,4 TSI aj 1,8 TSI.

Audi A1 quattro - 2013

Audi RS1: Brutálny hothatch príde. Trvalo to päť rokov

19.08.2016 06:00

Ingolstadt predstavil koncept ostrého A1 Quattro už v roku 2011. Až teraz však dostalo definitívne zelenú. Pravdepodobne na rozlúčku. Pecka to ale bude.

Audi eROT - rekuperatívne tlmiče

Audi eROT: Tlmičom vyrábajúcim elektrinu bude svedčať zlá cesta

17.08.2016 12:00

Možno už nová generácia Audi A8 dostane namiesto klasických tlmičov elektromechanický systém eROT, vyrábajúci elektrickú energiu. Ušetriť by to mohlo 1,3 deci paliva.

Dolár, euro, graf, ekonomika, peniaze

Šéf vyjednávačov EÚ odmietol Gabrielove slová o krachu dohody s USA

29.08.2016 13:13

Šéf vyjednávacieho tímu Európskej komisie pre obchodné rokovania s USA Ignacio Garcia Bercero v pondelok zľahčil nedeľné tvrdenie nemeckého vicekancelára a ministra hospodárstva Sigmar Gabriela.

SIAF 2016, lietadlo, bombardér, bombardér B-52,

Letecké dni navštívil v sobotu rekordný počet divákov

29.08.2016 11:42

Medzinárodné letecké dni SIAF 2016 na Sliači navštívilo takmer 115-tisíc divákov. Najobľúbenejšou a najlepšou statickou ukážkou sa stal americký bombardér B-52.

irak, bagdad, útok, islamský šát

Útok na svadbu v Iraku si vyžiadal najmenej 18 obetí

29.08.2016 11:14, aktualizované: 14:00

Najmenej 18 obetí si vyžiadal teroristický útok na svadobnú hostinu neďaleko stredoirackého mesta Karbalá.

Jemen, útok

K atentátu v južnom Jemene sa prihlásil tzv. Islamský štát

29.08.2016 10:15, aktualizované: 11:00

K teroristickému útoku v juhojemensom meste Aden sa prihlásila radikálna sunnitská organizácia Islamský štát. Počet obetí vzrástol na najmenej 60.