Tesla zlepšila autopilot. Je bezpečnejší a sám vyparkuje

Americký výrobca elektromobilov Tesla zareagoval na kritiku autopilota a updatoval softvér. Verzia 7.1 teraz spomaľuje pri prejazdoch zákrutami či v rezidenčných zónach. Dokáže tiež zaparkovať a vyjsť z garáže.

20.01.2016 12:00
debata
Nov verzia softvéru 7.1 niektoré schopnosti... Foto: Tesla
Tesla - Autopilot AutoSteer Nov verzia softvéru 7.1 niektoré schopnosti autopilota obmedzuje a niektoré pridáva.

Len koncom roka uviedla americká Tesla na trh svojho autopilota so softvérom 7.0. Rýchlo sa však ukázalo, že má svoje muchy, a najmä, že vodiči preceňujú schopnosti funkcie Autosteer, ktorá umožňuje autonómnu jazdu. Vystavovali sa tak nebezpečným situáciám. Niektorí „šialenci“ dokonca počas jazdy preliezli na zadné sedadlá a videá zverejňovali na Youtube. Teslám však robil problém aj prejazd zákrutami v miestach zle viditeľného vodorovného značenia. Preto je na svete update softvéru s označením 7.1, ktorý niektoré schopnosti autopilota obmedzuje a niektoré pridáva.

Novinka by mala zaručiť najmä bezpečnejšiu jazdu. Doteraz totiž Autosteer zachovával predvolenú rýchlosť aj pri ostrejších polomeroch zákrut. Teraz rýchlosť zníži pre vyššiu bezpečnosť aj pohodlie jazdy. Rýchlosť obmedzí aj v rezidenčných zónach. Pokiaľ bude funkcia Autosteer aktívna, nedovolí ju zvýšiť v týchto miestach o viac ako 8 km/h nad rýchlostný limit. Podobným obmedzením si lepšie poradí aj v miestach s nejasným vodorovným dopravným značením, najmä v úsekoch s chýbajúcou stredovou deliacou čiarou.

Najväčšou vychytávkou je funkcia Summon, ktorá... Foto: Tesla
Tesla - Autopilot AutoSteer Najväčšou vychytávkou je funkcia Summon, ktorá umožňuje samočinné zaparkovanie a výjazd z parkovacieho miesta alebo garáže.

Mnohé z jeho schopností sa priebežne zlepšujú aj vďaka výmene dát medzi vozidlami vybavenými autopilotom. Tam, kde už niektoré z týchto vozidiel prešlo, uľahčí informáciami jazdu ostatným. Zároveň bude nová verzia softvéru udržovať väčší odstup od vpredu idúcich vozidiel, čím dá vodičovi viac času na prípadnú reakciu v krízovej situácii. No najväčšou vychytávkou updatu je funkcia Summon, ktorá umožní privolať vozidlo k majiteľovi. Nerobte si však ilúzie. Ide v podstate len o zdokonalený parkovací asistent schopný samočinne zaparkovať a vyjsť z parkovacieho miesta alebo garáže.

Proces má však pod kontrolou stále vodič, ktorý nesmie byť od vozidla ďalej ako tri metre. Navyše musí vozidlo vpred nastaviť do takmer ideálnej polohy tak, aby samočinné manévre zvládlo. Podobné je to pri novej vlajkovej lodi BMW radu¤7. Po celý čas manévru má teda majiteľ prst na ovládacom module kľúča. Výhodou je, že nemusí vystupovať z auta a nastupovať doň v stiesnených priestoroch. V tomto režime prejde Tesla maximálne desať metrov a zastaví 40 cm od prekážky, napríklad steny garáže. Systém tiež zvládne vďaka aplikácii HomeLink otvárať a zatvárať garážovú bránu prostredníctvom smartfónu.

Pred prípadnými žalobami sa Tesla chráni tým, že zodpovednosť za prípadné škody počas využitia funkcie Summon alebo autopilota Autosteer prenáša na majiteľov vozidiel. Obe sú totiž označené ako beta-verzie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #autonómne riadenie #Tesla Motors #autonómne autá #autopilot
Články podľa značiek