VW pripravuje nové 1,5 litrové motory. Nahradia 1,4 TSI aj 1,6 TDI

Nový VW Golf, ktorý sa ukáže predčasne ešte tento rok, prinesie významné novinky aj pod kapotou. Súčasné 4-valcové motory 1,4 TSI a 1,6 TDI dostanú totiž padáka. Nahradia ich agregáty s objemom 1,5 litra. Budú úspornejšie ale drahšie.

19.01.2016 12:00
VW - motor TSI Foto:
Prvým modelom koncernu VW s novou generáciou 4-valcov 1,5 TSI a 1,5 TDI bude Golf ôsmej generácie. Je to pochopiteľné. Ide o európsky bestseller. Neskôr ich dostane Octavia, Rapid, Passat či Tiguan.
debata (2)

Ešte tento rok má Volkswagen predstaviť výrazne inovovaný VW Golf, ktorý ponesie označenie Golf VIII. Je to skôr ako sa čakalo, ale automobilka sa pravdepodobne snaží aj ním vyrovnať s megakauzou Dieselgate. Potom neprekvapí, že práve jej najpredávanejší model dostane ako prvý novú generáciu motorov, vrátane dieselových, ktoré mu urobili najväčšiu hanbu. Oznámil to v Detroite sám šéf značky VW Herbert Diess.

Zatiaľ pôjde o nahradenie agregátov 1,4 TSI a 1,6 TDI. Oba dostanú zhodný zdvihový objem 1,5 litra, takže tu máme motory 1,5 TSI a 1,5 TDI. Kým pri benzínovom motore dôjde predĺžením zdvihu k upsizingu, diesel bude mať po zmenšení priemeru vŕtania objem o čosi menší. Pri zážihovom motore môžeme naďalej počítať s priamym vstrekovaním paliva, preplňovaním a systémom odpájania dvoch valcov. V oboch prípadoch pôjde o 4-valce.

Podľa Diessa budú nové motory ľahšie, úspornejšie ale zároveň drahšie. Preto sa Volkswagen nebude s ich nasadením ponáhľať. Teda aspoň v prípade ďalších koncernových modelov. S väčším rozšírením počíta až vtedy, keď si to vyžiadajú sprísňujúce sa emisné pravidlá. A to by mohlo byť v roku 2017, keď Európska únia plánuje presnejšiu metodiku merania spotreby, ktorá bude obsahovať aj test v reálnej premávke. Dovtedy by to podľa Diessa nedávalo ekonomický zmysel.

Potom už s nimi ale môžeme rátať napríklad aj v Škode Octavia, Rapide alebo Seate Leon a Seate Ibiza. Ale aj v Audi A1, Audi A3, Passate či Tiguane. Šéf koncernu VW, ešte ako technický riaditeľ BMW nedávno tvrdil, že ideálny zdvihový objem na valec je 0,5 litra. Argumentoval, že ide o brilantný kompromis medzi výkonom, trením a hmotnosťou. Pod jeho vedením sa napokon podľa tejto receptúry objavili v modeloch BMW a Mini 3-valce 1,5 TwinPower Turbo a 4-valce 2,0 TwinPower Tur­bo.

Vzhľadom na 4-valcovú konštrukciu nových motorov 1,5 TSI a 1,5 TDI to ale platiť nebude. Diess však vysvetlil, že aktuálne najlepším riešením pre výkon a spotrebu paliva je práve objem 1,5 litra. A asi aj pre ekonomiku produkcie. Zhodný objem a modulárna konštrukcia umožní totiž výrobu nových motorov spolu s 3-valcami 1,0 TSI na jednej jedinej výrobnej linke. O motoroch 1,8 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI nepadlo zatiaľ ani slovo, takže v ponuke pravdepodobne zostanú.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #TSI #TDI
Články podľa značiek