Honda Civic: Európsky hatchback dorazí ešte tento rok

Honda zvyšuje tempo. Týka sa to aj desiatej generácie Civicu, ktorý bol už predstavený v USA ako sedan a kupé. Európsky hatchback bude nasledovať ešte tento rok. Teda skôr, ako sa čakalo. Výlučne s turbomotormi a konečne nezávislým zavesením zadných kolies.

21.01.2016 16:00
Honda Civic Hatchback - 2017 Foto:
Nový európsky Civic dá zbohom jednoduchej zadnej náprave s torznou priečkou. Menší kufor vykompenzujú výrazne lepšie jazdné vlastnosti.
debata (2)

Honda už niekoľko rokov v Európe stagnuje. Súvisí to najmä so zúžením ponuky, z ktorej vypadol napríklad Accord a vlajková loď Legend. Takže minulý rok dosiahla na starom kontinente iba jednopercentný trhový podiel. Vlaňajší príchod nového HR-V, nového Jazzu a vynoveného CR-V či Civicu Type-R však naznačil, že Japoncom začína na Európe opäť záležať. Dokladuje to aj najnovšia informácia ohľadne desiatej generácie Civicu. Ten príde v podobe európskeho hatchbacku skôr, ako sa predpokladalo. Presnejšie, ešte tento rok.

Dobrou správou je, že Honda upustí od koncepcie nádrže umiestnenej pod prednými sedadlami a gigantického zadného kufra so sedadlami Magic Seats. Znamená to, že nová platforma uvoľní dosť priestoru pre návrat plne nezávislého zavesenia zadných kolies a navyše prinesie lepšie rozloženie hmotnosti. Teda presne to, čo priaznivcom Civicov chýbalo už od jeho siedmej generácie. Celková tuhosť karosérie má vzrásť až o 25 %, čo je ďalším prísľubom zlepšenia jazdných vlastností. Honda tiež sľubuje vyšší komfort a menej vibrácií.

Pod kapotou dôjde doslova k revolúcii. Atmosférické motory tu už nenájdete. Honda použije ako základ litrový preplňovaný 3-valec s výkonom okolo 100 kW nad ktorým bude stáť väčší 4-valec 1,5 VTEC Turbo (128 kW), ktorý už predstavila v USA vo verziách nového Civicu sedan a kupé. Ten definitívne nahradí starší atmosférický motor 1,8 i-VTEC. Top verzia Type-R dostane inovovaný dvojliter 2,0 VTEC Turbo. Technologickou vychytávkou sa má stať 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Okrem toho má Honda vo vývoji aj 10-stupňový automat.

Európsky Civic má tiež priniesť menej futuristický, ale zato kvalitnejší interiér. Odvodený bude nepochybne z desiatej generácie amerického Civicu. Osud kombi nie je zatiaľ známy, ale veľa šancí vzhľadom na doterajšie objemy predaja nemá. Pravdepodobnejšie je, že ten súčasný ostane nejaký čas vo výrobe paralelne s desiatou generáciou. Produkciu bude aj naďalej zabezpečovať britský závod v Swindone, ktorého kapacita 250 000 vozidiel ročne nie je už dlhodobo využitá. Vlani tu zišlo z montážnych liniek len 119 000 Civicov a SUV CR-V.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic
Články podľa značiek