Mini JCW Cabrio: Ostrý kabriolet z Cowley dá stovku za 6,6 s

Po pekelne rýchlom Mini JCW prichádza na svet aj ostrý Mini Cabriolet. Nič rýchlejšie s otvorenou karosériou v Cowley zatiaľ nepostavili. Napokon pod kapotou je poctivý dvojliter dopovaný turbom.

25.01.2016 06:00
debata (3)
Ostrý kabriolet spoznáte vďaka výraznému... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Cabrio - 2016 Ostrý kabriolet spoznáte vďaka výraznému tuningu. Väčšie otvory v nárazníku, špecifický výplet masky či rozšírené prahy dávajú tušiť jeho potenciál. Za príplatok môžete voliť zelený lak Rebel Green.

Na autosalóne v Detroite Mini na rozdiel od vlaňajšieho roka chýbalo. Vzalo si príklad z Volva, ktoré sa v časoch sociálnych sietí spolieha viac na virtuálnu propagáciu než drahé motoršou. Pritom práve v Detroite predstavilo pred rokom ostrú verziu Mini JCW s nadupaným motorom 2,0 TwinPower Turbo. Bolo len otázkou času, kedy príde o strechu. Stalo sa tak teraz, aj keď už mimo najväčšej americkej automobilovej výstavy. Zatiaľ si tak musíme vystačiť s oficiálnou fotogalériou a zverejnenými technickými údajmi. V každom prípade, je sa na čo tešiť. Nové Mini JCW Cabrio je najrýchlejším otvoreným modelom, aký kedy v Cowley vyrobili.

Základom je verzia Cabrio vybavená technikou Mini John Cooper Works. Takže pôvodnú jednašestku, ešte z čias spolupráce BMW a koncernu PSA, už pod kapotou nenájdeme. Aj nový kabriolet sa spolieha na poctivý preplňovaný dvojliter TwinPower Turbo. A ten má v porovnaní s minulosťou poriadnu prevahu. Na výkone 170 kW síce pribudlo len 15 kW, no krútiaci moment s hodnotou 320 Nm stúpol až o 60 Nm. Pritom obe hodnoty dosahuje pri nižších otáčkach a v širšom pásme, čo znamená neporovnateľne lepšiu pružnosť. Tak napríklad krútiaci moment kulminuje už pri 1 250 otáčkach, čo je len 400 nad voľnobehom.

Zloženie strechy trvá 18 sekúnd. Manipulácia je... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Cabrio - 2016 Zloženie strechy trvá 18 sekúnd. Manipulácia je povolená do rýchlosti 30 km/h. Pri čiastočnom stiahnutí strechy nie je žiaden rýchlostný limit. Súčasťou je sklenené a vyhrievané zadné okno.

V porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou kabrioletu Cooper S ide o nárast až o 29 kW a 40 Nm. Túto energiu posiela Mini JCW Cabrio na predné kolesá. A to buď cez 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic s hydrodynamickým meničom. Vždy však cez elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. A hoci je kabriolet JCW v porovnaní s uzavretou verziou vďaka elektro-hydraulickému mechanizmu strechy, ktorý ju sklápa za 18 sekúnd, a tiež výstuhám skeletu a rámu okna o 135 kg ťažšie, jeho jazdné výkony sú stále pôsobivé. S manuálnou prevodovkou zvláda šprint na stovku za 6,6 sekundy a so Steptronicom ešte o desatinu kratšie.

To je v porovnaní s uzavretým JCW zhoršenie len o tri, respektíve štyri desatiny. Zato je rýchlejší ako jeho predchodca. Tu sa JCW Cabrio zlepšilo o tri desatiny sekindy, hoci je väčšie a ťažšie. Maximálna rýchlosť je 240 km/h, manuál je o 2 km/h rýchlejší. Pružnosť demonštruje Mini zrýchlením z 80 na 120 km/h, ktorá trvá len 6,1 sekundy, čo je zlepšenie o 10 %. Pritom sa chváli priemernou spotrebou len 6,5 litra benzínu na 100 km (Steptronic¤5), ktorá je výsledkom technológie Minimalism, teda balíka šetriacich systémov. Napríklad štart-stop systému, odpájateľného alternátora, rekuperácie brzdnej energie alebo voľnobežky automatickej prevodovky Steptronic, ktorá sa aktivuje v rozmedzí medzi 50 až 160 km/h.

Interiér je prešpikovaný športovými doplnkami... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Cabrio - 2016 Interiér je prešpikovaný športovými doplnkami vrátane anatomických sedadiel, volantu JCW, hliníkových pedálov či dekorácií z klavírnej černe. Pozmenená bola aj grafika prístrojov, nevynímajúc monitor rozhrania.

Vodič vyberá je jeden z troch jazdných režimov. Od štandardného MID cez Sport až po Green pre nižšiu spotrebu paliva. Zvýšenej dynamike sa nevyhol tuning podvozka. Tuhšie odpruženie predných závesov McPherson a zadnej štvorprvkovej nápravy išlo ruka v ruke so 17-palcovými diskami alebo príplatkovými osemnástkami obutými profilom 205/45 R18. Nové sú však aj tlmiče či stabilizátory. Za príplatok je možné objednať adaptívne tlmiče Dynamic Damper, ktoré dokážu zmierniť jeho rýdzo športový naturel. O deceleráciu sa zas stará brzdový systém Brembo. Posilňovač riadenia ma tuhšiu charakteristiku.

Vzadu nechýba zdvojená centrálna koncovka... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Cabrio - 2016 Vzadu nechýba zdvojená centrálna koncovka výfuku. Štandardne je JCW Cabrio postavené na 17-palcových diskoch. Osemnástky sú za príplatok.

Ostrý kabriolet spoznáte na prvý pohľad. Nielen vďaka spomínaným diskom kolies ukrývajúcim lakované červené brzdové strmene. Exteriér zušľachťujú nárazníky s väčším otvormi pre prívod životodarného kyslíka, špecifický čierny výplet masky, rozšírené prahy či štandardne dodávané LED svetlá. Nechýba zdvojená, centrálne umiestnená koncovka výfuku difúzora alebo športové polepy karosérie s neodmysliteľnými pruhmi. Voliť môžete exkluzívny lak Rebel Green, ale aj červené spätné zrkadlá Chilli Red. Plátenná strecha môže byť zdobená motívom britskej vlajky Union Jack.

Interiér obohatil 3-ramenný kožený volant, športové sedadlá či špecifické látkové čalúnenenie Dinamica a pedále a radiaca páka z ušľachtilej ocele. Nechýbajú ani plakety JCW a kontrastné červené dekorácie. Či sa Mini JCW Cabrio predstaví v marci v Ženeve, nie je isté. K dílerom by však malo doraziť v apríli. Zatiaľ tu máme len britskú cenu, ktorá štartuje na 26 630 librách, čo je približne 35 000 eur.

Mini John Cooper Works Cabrio - 2016
Mini John Cooper Works Cabrio - 2016
+11Mini John Cooper Works Cabrio - 2016

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mini #Mini Cabrio #Mini JCW #Mini JCW Cabrio
Články podľa značiek