DS 3: Prémiový hatchback zmenil motory a identitu. Má 153 kW!

Prémiová divízia Citroënu už má za sebou modernizáciu modelov DS 4 a DS 5. Teraz prišiel na rad najmenší a aj najstarší člen rodiny. Kupé a kabriolet DS 3 majú viac výkonu, nový automat a štýlovejšiu prednú masku. Logo Citroën tu už nenájdete. Verzia DS 3 Performance disponuje až 153 kilowattmi.

K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3
hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O
osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3 hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
Autor: DS

Divízia DS odštartovala svoju kariéru v roku 2010 práve najmenším modelom DS 3. Vtedy ešte s logom Citroënu. Prémiová verzia modelu C3 zožala v celku úspech. Za tie roky sa pre ňu rozhodlo 390 000 zákazníkov. A to nielen v Európe, ale najmä v Číne, ktorá je pre relatívne novú značku najväčším trhom. Naopak, na starom kontinente predaje postupne klesali, na čo DS zareagovalo faceliftom väčších modelov DS 5 a DS 4 z vlaňajšieho roka. A teraz je na rade malý hatchback a kabriolet DS 3.

Zmeny nie sú dramatické, ale ani zanedbateľné. DS 3 zmenilo najmä identitu. Z prednej masky definitívne zmizlo logo Citroënu a jej nový 6-uholnkový tvar v štýle DS Wings zdôrazňuje príslušnosť k prémiovej rodine DS. Nový je tvar nárazníka aj grafika svetiel. Tie sú mimochodom vybavené technológiou LED Vision, čo znamená kombináciu diód a xenónových výbojok. V tejto triede stále vzácnu. Zlepšila sa nielen svietivosť, ale aj ekonomika. Svetlá spotrebujú od 50 do 67 % menej energie.

Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78
farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov
kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať
možno zo štyroch farieb.
Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78 farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať možno zo štyroch farieb.
Autor: DS

Vzadu ostalo všetko takmer po starom, ale v tomto prípade to neprekáža. Zadné svetlá s výrazným 3D efektom sú stále dostatočne príťažlivé. DS 3 si tiež zachovalo všetky typické prvky ako plávajúcu strechu či stredový stĺpik v tvare žraločej plutvy. A k tomu pridáva rozsiahlu individualizáciu. Ponúka celkom 78 farebných kombinácií karosérie a strechy, pätnásť farieb krytov spätných zrkadiel a 15 typov dizajnu diskov. Pri kabriolete môžete voliť štyri druhy plátna. A nechýba ani desať grafických polepov strechy.

Interiér ťaží najmä z nových materiálov. Voliť môžete napríklad nové čierne čalúnenie Dinamica Noir Basale s bronzovým obkladom Topaze. Typické kožené čalúnenie prešívané v tvare remienka náramkových hodiniek je teraz k dispozícii v novej hnedej farbe Trinitario. Prístrojový štít môže ozdobiť kožený poťah s kontrastným prešívaním. Kožou potiahnutá je aj celá palubná doska. Tým najdôležitejším je však príchod nového dotykového rozhrania so 7-palcovou obrazovkou, ktoré umožnilo znížiť počet tlačidiel na palubnej doske až o 20.

V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to
nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
Autor: DS

Rozhranie komunikuje so smartfónmi cez Apple CarPlay a so zariadeniami s platformou Android zas cez MirrorLink. Mobilné telefóny tak možno komfortne ovláda prostredníctvom palubného displeja. Aplikácia MyDS informuje vodiča na diaľku o termíne servisnej prehliadky, stave paliva, aktuálnom dojazde či mieste, kde je vozidlo zaparkované. Systém DS Connect box zas umožňuje automatické privolanie pomoci po nehode, obsahuje elektronickú servisnú knižku či lokalizáciu vozidla po krádeži. DS 3 si polepšilo aj v bezpečnosti.

Novinkou sú napríklad autonómne brzdy City Brake, aktívne do rýchlosti 30 km/h. Pribudla zadná parkovacia kamera, predné parkovacie snímače a hill-holder aj pre verzie s manuálnou prevodovkou. Pod kapotou možno vyberať až z ôsmich pohonných jednotiek, to je viac ako kedykoľvek predtým. Novinkou sú najmä preplňované 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW. Tie doplnia pôvodný atmosférický 3-valec 1,2 PureTech (60 kW) a 4-valec 1,6 THP (121 kW). Atmosférický 4-valec 1,6 VTi z ponuky definitívne vypadol.

Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW.
Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW. Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Autor: DS

Čítajte viac

Kombinácia motora 1,2 PureTech 81 kW) a automatickej prevodovky EAT6 má priniesť zníženie spotreby až o 30 % v porovnaní s predošlou verziou 1,6 VTi. Na 100 km si vystačí so 4,6 litrami benzínu. Približne rovnako smädná má byť aj silnejšia verzia 1,2 PureTech (96 kW) s manuálnou prevodovkou. Diesely zastúpia tri 4-valce BlueHDI s objemom 1,6 litra. Výkony však DS neudáva. Motory budú kombinované s klasickým 6-stupňovým manuálom, robotizovanou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov alebo spomínanou novou 6-stupňovou automatikou.

V každom prípade čerešničkou na torte sa stane verzia DS 3 Performance s motorom 1,6 THP vyladeným až na 153 kW a 300 Nm krútiaceho momentu. To je síce len o jeden kilowatt viac, ako ponúkla predošlá top modifikácia DS 3 Racing, no krútiaci moment narástol o 25 Nm. S prenosom výkonu pomôže samosvor Torsen a s deceleráciou brzdová sústava s kotúčmi priemeru 323, respektíve 249 mm na zadných kolesách. K tomu musíme prirátať 18-palcové disky, podvozok znížený o 15 mm, zväčšený rozchod kolies o 26, respektíve o 14 milimetrov a tuhšie odpruženie. Dynamické parametre však opäť chýbajú.

Vynovené DS 3 a DS 3 Cabrio budú k dispozícii už od februára. Verzia Performance, opäť v oboch karosárskych verziách, príde o čosi neskôr. Zaujímavé je, že DS predstavuje svoju novinku mimo svetových autosalónov. Premiéra naplánovaná na marcovú Ženevu bude vzhľadom na termín uvedenia na trh už len formálnou záležitosťou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Peugeot Traveller, Citroën Space Tourer

Štyridsať Peugeotov Traveller a Citroënov SpaceTourer bude voziť diplomatov

23.06.2016 19:16

Ministerstvo zahraničných vecí SR dnes prevzalo štyridsať vozidiel, ktoré budú počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ slúžiť na prepravu zahraničných delegácií. Úlohu diplomatických „limuzín“ na seba preberú nové luxusné verzie osobných dodávok Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.

citroen-cactus-a-suspension-309

Citroën ACL: Hydraulika končí. Nahradí ju 20 patentov!

07.06.2016 16:00

Francúzky Citroën prezradil prvé detaily o novom pružení, ktoré po šesťdesiatich rokoch nahradí hydropneumatický systém. Prototyp je zatiaľ namontovaný v modeli C4 Cactus s prívlastkom Advanced Comfort Lab.

Motor roka - 2016

Motor roka 2016: Anketu ovládlo totálne Ferrari. Čo z toho máme?

07.06.2016 12:00

Až štyri z dvanástich hlavných kategórií odbornej ankety Engine of The Year získala automobilka z Maranella a jej dvakrát preplňovaný 8-valec z Ferrari 488 GTB. Teda motor, ktorý si môže dovoliť len pár vyvolených. Inak mu asistujú najmä 3-valce.

Srbsko, autobus

Vládny špeciál priviezol dve zranené ženy zo Srbska

27.06.2016 20:22

Dve ženy, ktoré sa minulý týždeň zranili pri nehode autobusu v Srbsku, sú už na Slovensku. Na letisko M. R. Štefánika v Bratislave ich priviezol vládny špeciál.

Graf, ekonomika

Británia prišla o najvyšší rating od Standard & Poor's

27.06.2016 20:21

Ratingová agentúra Standard & Poor's(S&P) v pondelok znížila hodnotenie úverovej spoľahlivosti Británie o dva stupne na úroveň AA.

demonštrácia, Kaliňák

V kauze Bašternák odstúpila vyšetrovateľka. Vraj pre tlak

27.06.2016 20:00

Tlak na jej osobu, útoky zo strany médií a niektorých poslancov parlamentu. To sú dôvody, pre ktoré sa vyšetrovateľka Národnej kriminálnej agentúry vzdala prípadu daňových podvodov spájaných s podnikateľom Ladislavom Bašternákom.

Diaľnica, značka

Výstavba úseku D1 pri Žiline sa môže predĺžiť o mesiace

27.06.2016 19:00

Výstavba úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke vyše 11 kilometrov južne od Žiliny môže trvať dlhšie, ako sa plánovalo.