DS 3: Prémiový hatchback zmenil motory a identitu. Má 153 kW!

Prémiová divízia Citroënu už má za sebou modernizáciu modelov DS 4 a DS 5. Teraz prišiel na rad najmenší a aj najstarší člen rodiny. Kupé a kabriolet DS 3 majú viac výkonu, nový automat a štýlovejšiu prednú masku. Logo Citroën tu už nenájdete. Verzia DS 3 Performance disponuje až 153 kilowattmi.

K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3
hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O
osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3 hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
Autor: DS

Divízia DS odštartovala svoju kariéru v roku 2010 práve najmenším modelom DS 3. Vtedy ešte s logom Citroënu. Prémiová verzia modelu C3 zožala v celku úspech. Za tie roky sa pre ňu rozhodlo 390 000 zákazníkov. A to nielen v Európe, ale najmä v Číne, ktorá je pre relatívne novú značku najväčším trhom. Naopak, na starom kontinente predaje postupne klesali, na čo DS zareagovalo faceliftom väčších modelov DS 5 a DS 4 z vlaňajšieho roka. A teraz je na rade malý hatchback a kabriolet DS 3.

Zmeny nie sú dramatické, ale ani zanedbateľné. DS 3 zmenilo najmä identitu. Z prednej masky definitívne zmizlo logo Citroënu a jej nový 6-uholnkový tvar v štýle DS Wings zdôrazňuje príslušnosť k prémiovej rodine DS. Nový je tvar nárazníka aj grafika svetiel. Tie sú mimochodom vybavené technológiou LED Vision, čo znamená kombináciu diód a xenónových výbojok. V tejto triede stále vzácnu. Zlepšila sa nielen svietivosť, ale aj ekonomika. Svetlá spotrebujú od 50 do 67 % menej energie.

Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78
farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov
kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať
možno zo štyroch farieb.
Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78 farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať možno zo štyroch farieb.
Autor: DS

Vzadu ostalo všetko takmer po starom, ale v tomto prípade to neprekáža. Zadné svetlá s výrazným 3D efektom sú stále dostatočne príťažlivé. DS 3 si tiež zachovalo všetky typické prvky ako plávajúcu strechu či stredový stĺpik v tvare žraločej plutvy. A k tomu pridáva rozsiahlu individualizáciu. Ponúka celkom 78 farebných kombinácií karosérie a strechy, pätnásť farieb krytov spätných zrkadiel a 15 typov dizajnu diskov. Pri kabriolete môžete voliť štyri druhy plátna. A nechýba ani desať grafických polepov strechy.

Interiér ťaží najmä z nových materiálov. Voliť môžete napríklad nové čierne čalúnenie Dinamica Noir Basale s bronzovým obkladom Topaze. Typické kožené čalúnenie prešívané v tvare remienka náramkových hodiniek je teraz k dispozícii v novej hnedej farbe Trinitario. Prístrojový štít môže ozdobiť kožený poťah s kontrastným prešívaním. Kožou potiahnutá je aj celá palubná doska. Tým najdôležitejším je však príchod nového dotykového rozhrania so 7-palcovou obrazovkou, ktoré umožnilo znížiť počet tlačidiel na palubnej doske až o 20.

V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to
nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
Autor: DS

Rozhranie komunikuje so smartfónmi cez Apple CarPlay a so zariadeniami s platformou Android zas cez MirrorLink. Mobilné telefóny tak možno komfortne ovláda prostredníctvom palubného displeja. Aplikácia MyDS informuje vodiča na diaľku o termíne servisnej prehliadky, stave paliva, aktuálnom dojazde či mieste, kde je vozidlo zaparkované. Systém DS Connect box zas umožňuje automatické privolanie pomoci po nehode, obsahuje elektronickú servisnú knižku či lokalizáciu vozidla po krádeži. DS 3 si polepšilo aj v bezpečnosti.

Novinkou sú napríklad autonómne brzdy City Brake, aktívne do rýchlosti 30 km/h. Pribudla zadná parkovacia kamera, predné parkovacie snímače a hill-holder aj pre verzie s manuálnou prevodovkou. Pod kapotou možno vyberať až z ôsmich pohonných jednotiek, to je viac ako kedykoľvek predtým. Novinkou sú najmä preplňované 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW. Tie doplnia pôvodný atmosférický 3-valec 1,2 PureTech (60 kW) a 4-valec 1,6 THP (121 kW). Atmosférický 4-valec 1,6 VTi z ponuky definitívne vypadol.

Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW.
Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW. Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Autor: DS

Čítajte viac

Kombinácia motora 1,2 PureTech 81 kW) a automatickej prevodovky EAT6 má priniesť zníženie spotreby až o 30 % v porovnaní s predošlou verziou 1,6 VTi. Na 100 km si vystačí so 4,6 litrami benzínu. Približne rovnako smädná má byť aj silnejšia verzia 1,2 PureTech (96 kW) s manuálnou prevodovkou. Diesely zastúpia tri 4-valce BlueHDI s objemom 1,6 litra. Výkony však DS neudáva. Motory budú kombinované s klasickým 6-stupňovým manuálom, robotizovanou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov alebo spomínanou novou 6-stupňovou automatikou.

V každom prípade čerešničkou na torte sa stane verzia DS 3 Performance s motorom 1,6 THP vyladeným až na 153 kW a 300 Nm krútiaceho momentu. To je síce len o jeden kilowatt viac, ako ponúkla predošlá top modifikácia DS 3 Racing, no krútiaci moment narástol o 25 Nm. S prenosom výkonu pomôže samosvor Torsen a s deceleráciou brzdová sústava s kotúčmi priemeru 323, respektíve 249 mm na zadných kolesách. K tomu musíme prirátať 18-palcové disky, podvozok znížený o 15 mm, zväčšený rozchod kolies o 26, respektíve o 14 milimetrov a tuhšie odpruženie. Dynamické parametre však opäť chýbajú.

Vynovené DS 3 a DS 3 Cabrio budú k dispozícii už od februára. Verzia Performance, opäť v oboch karosárskych verziách, príde o čosi neskôr. Zaujímavé je, že DS predstavuje svoju novinku mimo svetových autosalónov. Premiéra naplánovaná na marcovú Ženevu bude vzhľadom na termín uvedenia na trh už len formálnou záležitosťou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Citroën C3 WRC Concept - 2016

Citroën C3 WRC: 'Francúzska beštia' mení pravidlá

23.09.2016 16:00

Citroën C3 je zaujímavý nielen tým, že bude schádzať z montážnych liniek závodu v Trnave. Ostrá verzia WRC je totiž prvým špeciálom predstaveným pre sezónu 2017. Zmenu pravidiel využil na maximum.

Citroën Cxperience Concept - 2016

Citroën CXperience predvádza nové prvky luxusu

14.09.2016 06:00

Na autosalóne v Paríži sa Citroën blysne nielen novým C3 z Trnavy, ale aj futuristickou štúdiou luxusného plug-in hybridu. Predvádza na ňom nové prvky programu Citroën Advanced Comfort.

Citroen C3 - 2016

Citroën C3: Trnavský 'Cactus' na nových fotkách. Bude hýriť farbami

12.08.2016 06:00

V trnavskom závode PSA sa už skončila letná odstávka. Tá súvisela aj s nábehom výroby horúcej novinky, tretej generácie Citroënu C3. Už v roku 2017 by mala jeho produkcia predstavovať takmer 180 000 kusov.

Fokker 100, vládny špeciál

Fokker čaká na prvých politikov

29.09.2016 20:00

Letka ministerstva vnútra sa rozrástla o nového člena. Jedno z nedávno kúpených lietadiel Fokker-100 je pripravené na svoj prvý úradný let, zatiaľ absolvovalo len niekoľko cvičných.

EÚ, Veľká Británia, vlajka

Máme šancu byť mocnosťou voľného obchodu, tvrdí britský minister

29.09.2016 20:00

Rozhodnutie odísť z Európskej únie dáva Británii jedinečnú šancu stať sa hlavnou mocnosťou svetového voľného obchodu, tvrdí Liam Fox.

podchod, Trnavské mýto, rekonštrukcia

Podchod na Trnavskom mýte opraví súkromný investor

29.09.2016 18:37

Zničený podchod na Trnavskom mýte v Bratislave obnoví investor obchodného centra na bratislavskej Metodovej ulici. Rozhodli o tom bratislavskí mestskí poslanci na rokovaní zastupiteľstva.

Volkswagen e-Golf

Brusel zažaloval Nemecko pre cestné mýto

29.09.2016 17:18

Európska komisia vo štvrtok zažalovala Nemecko na Súdnom dvore Európskej únie. Dôvodom je sporný zákon o cestnom mýte.