DS 3: Prémiový hatchback zmenil motory a identitu. Má 153 kW!

Prémiová divízia Citroënu už má za sebou modernizáciu modelov DS 4 a DS 5. Teraz prišiel na rad najmenší a aj najstarší člen rodiny. Kupé a kabriolet DS 3 majú viac výkonu, nový automat a štýlovejšiu prednú masku. Logo Citroën tu už nenájdete. Verzia DS 3 Performance disponuje až 153 kilowattmi.

K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3
hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O
osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
K vynovenej rodine modelov DS bez loga Citroënu sa model DS 3 hlási maskou Wings so 6-uholníkovým dizajnom a množstvom chrómu. O osvetlenie sa stará kombinácia LED diód a xenónových výbojok.
Autor: DS

Divízia DS odštartovala svoju kariéru v roku 2010 práve najmenším modelom DS 3. Vtedy ešte s logom Citroënu. Prémiová verzia modelu C3 zožala v celku úspech. Za tie roky sa pre ňu rozhodlo 390 000 zákazníkov. A to nielen v Európe, ale najmä v Číne, ktorá je pre relatívne novú značku najväčším trhom. Naopak, na starom kontinente predaje postupne klesali, na čo DS zareagovalo faceliftom väčších modelov DS 5 a DS 4 z vlaňajšieho roka. A teraz je na rade malý hatchback a kabriolet DS 3.

Zmeny nie sú dramatické, ale ani zanedbateľné. DS 3 zmenilo najmä identitu. Z prednej masky definitívne zmizlo logo Citroënu a jej nový 6-uholnkový tvar v štýle DS Wings zdôrazňuje príslušnosť k prémiovej rodine DS. Nový je tvar nárazníka aj grafika svetiel. Tie sú mimochodom vybavené technológiou LED Vision, čo znamená kombináciu diód a xenónových výbojok. V tejto triede stále vzácnu. Zlepšila sa nielen svietivosť, ale aj ekonomika. Svetlá spotrebujú od 50 do 67 % menej energie.

Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78
farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov
kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať
možno zo štyroch farieb.
Vzadu sú zmeny minimálne. K dispozícii však bude až 78 farebných kombinácií karosérie a strechy. Ale aj 15 typov dizajnu diskov kolies. V ponuke zostáva aj verzia Cabrio s plátennou strechou. Vyberať možno zo štyroch farieb.
Autor: DS

Vzadu ostalo všetko takmer po starom, ale v tomto prípade to neprekáža. Zadné svetlá s výrazným 3D efektom sú stále dostatočne príťažlivé. DS 3 si tiež zachovalo všetky typické prvky ako plávajúcu strechu či stredový stĺpik v tvare žraločej plutvy. A k tomu pridáva rozsiahlu individualizáciu. Ponúka celkom 78 farebných kombinácií karosérie a strechy, pätnásť farieb krytov spätných zrkadiel a 15 typov dizajnu diskov. Pri kabriolete môžete voliť štyri druhy plátna. A nechýba ani desať grafických polepov strechy.

Interiér ťaží najmä z nových materiálov. Voliť môžete napríklad nové čierne čalúnenie Dinamica Noir Basale s bronzovým obkladom Topaze. Typické kožené čalúnenie prešívané v tvare remienka náramkových hodiniek je teraz k dispozícii v novej hnedej farbe Trinitario. Prístrojový štít môže ozdobiť kožený poťah s kontrastným prešívaním. Kožou potiahnutá je aj celá palubná doska. Tým najdôležitejším je však príchod nového dotykového rozhrania so 7-palcovou obrazovkou, ktoré umožnilo znížiť počet tlačidiel na palubnej doske až o 20.

V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to
nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
V interiéri je až o 20 tlačidiel menej. Postaralo sa o to nové dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou.
Autor: DS

Rozhranie komunikuje so smartfónmi cez Apple CarPlay a so zariadeniami s platformou Android zas cez MirrorLink. Mobilné telefóny tak možno komfortne ovláda prostredníctvom palubného displeja. Aplikácia MyDS informuje vodiča na diaľku o termíne servisnej prehliadky, stave paliva, aktuálnom dojazde či mieste, kde je vozidlo zaparkované. Systém DS Connect box zas umožňuje automatické privolanie pomoci po nehode, obsahuje elektronickú servisnú knižku či lokalizáciu vozidla po krádeži. DS 3 si polepšilo aj v bezpečnosti.

Novinkou sú napríklad autonómne brzdy City Brake, aktívne do rýchlosti 30 km/h. Pribudla zadná parkovacia kamera, predné parkovacie snímače a hill-holder aj pre verzie s manuálnou prevodovkou. Pod kapotou možno vyberať až z ôsmich pohonných jednotiek, to je viac ako kedykoľvek predtým. Novinkou sú najmä preplňované 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW. Tie doplnia pôvodný atmosférický 3-valec 1,2 PureTech (60 kW) a 4-valec 1,6 THP (121 kW). Atmosférický 4-valec 1,6 VTi z ponuky definitívne vypadol.

Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW.
Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Športová verzia Performance má pod kapotou až 153 kW. Spoznáte ju vďaka nižšiemu podvozku či 18-palcovým diskom kolies.
Autor: DS

Čítajte viac

Kombinácia motora 1,2 PureTech 81 kW) a automatickej prevodovky EAT6 má priniesť zníženie spotreby až o 30 % v porovnaní s predošlou verziou 1,6 VTi. Na 100 km si vystačí so 4,6 litrami benzínu. Približne rovnako smädná má byť aj silnejšia verzia 1,2 PureTech (96 kW) s manuálnou prevodovkou. Diesely zastúpia tri 4-valce BlueHDI s objemom 1,6 litra. Výkony však DS neudáva. Motory budú kombinované s klasickým 6-stupňovým manuálom, robotizovanou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov alebo spomínanou novou 6-stupňovou automatikou.

V každom prípade čerešničkou na torte sa stane verzia DS 3 Performance s motorom 1,6 THP vyladeným až na 153 kW a 300 Nm krútiaceho momentu. To je síce len o jeden kilowatt viac, ako ponúkla predošlá top modifikácia DS 3 Racing, no krútiaci moment narástol o 25 Nm. S prenosom výkonu pomôže samosvor Torsen a s deceleráciou brzdová sústava s kotúčmi priemeru 323, respektíve 249 mm na zadných kolesách. K tomu musíme prirátať 18-palcové disky, podvozok znížený o 15 mm, zväčšený rozchod kolies o 26, respektíve o 14 milimetrov a tuhšie odpruženie. Dynamické parametre však opäť chýbajú.

Vynovené DS 3 a DS 3 Cabrio budú k dispozícii už od februára. Verzia Performance, opäť v oboch karosárskych verziách, príde o čosi neskôr. Zaujímavé je, že DS predstavuje svoju novinku mimo svetových autosalónov. Premiéra naplánovaná na marcovú Ženevu bude vzhľadom na termín uvedenia na trh už len formálnou záležitosťou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Citroën C4 Picasso - 2016

Citroën C4 Picasso: Nová maska a PureTech s automatom

10.05.2016 06:00

Po troch rokoch inovuje Citroën svoje dvojičky C4 Picasso. Prinášajú úspornejšiu prevádzku, modernejšie multimediálne rozhranie, viac bezpečnostných systémov, ale aj viac štýlu vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie či úplne novej prednej maske.

Citroën C6 - 2016

Citroën C6: Nová vlajková loď je len pre Čínu. Našťastie

28.04.2016 06:00

Vlajková loď Citroënu, model C6, je minulosťou už tri roky. V Číne však dostane druhú šancu. A tak aj vyzerá.

Citroën C3 - 2017

Citroën C3: Vráti sa na tratiach WRC. A bude z Trnavy!

20.04.2016 19:00

Nový Citroën C3 má premiéru takpovediac za rohom. Ukáže sa na jeseň v Paríži. Ešte predtým má však naplánovanú kariéru v šampionáte WRC. Aj vďaka tomu si môžeme urobiť bližšiu predstavu o jeho dizajne.

savčenková

Ruskom omilostená Savčenková zložila poslanecký sľub

31.05.2016 11:31

Ukrajinská pilotka Naďa Savčenková zložila v Kyjeve ústavou predpísaný sľub a stala sa poslankyňou ukrajinského parlamentu.

angela merkelová, merkelová

Nemecká koalícia by vo voľbách nezískala ani polovicu hlasov

31.05.2016 11:16

Strany nemeckej vládnucej veľkej koalície by teraz vo voľbách nedosiahli ani na polovicu hlasov. Ukázal to posledný prieskum.

Trump

Trump vedie? Prieskumy ešte Clintonovú nestrašia

31.05.2016 11:00

Bojovať s Trumpom nie je jednoduchý oriešok. Svoje o tom vie aj demokratka Clintonová, ktorá je na najlepšej ceste získať prezidentskú nomináciu vo svojej strane.

lieky, injekcia, lekár, pacient, sestra, zdravotná sestra, ihla, liečivo, liečba, choroba, nemocnica, ambulancia

Zákon o poplatkoch u lekára priniesol zmätok, ukázal prieskum

31.05.2016 10:41

Novela zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti, ktorou sa mali zrušiť viaceré poplatky v ambulanciách, iba prehĺbila zmätok, ukázal prieskum.