VLF Destino: Benzínová 'Karma' je realitou. Stojí 229 000 dolárov

Nádherný ekologický supersedan Fisker Karma zamenil meno aj hybridnú techniku. Teraz ho poháňa obrovský americký 8-valec priamo z Corvette Stingray. Je to síce zvrátené, ale stovku dá za štyri sekundy. A posvätil ho aj sám Henrik Fisker.

VLF Destino - 2016
Sériové Destino sa od prototypu z roku 2013 príliš nezmenilo. No jeho dizajn je natoľko originálny a nadčasový, že to ani neprekáža.
Autor:

Už-už to vyzeralo, že z transformácie ekologického sedanu Fisker Karma, ktorý poháňali elektromotory a benzínový generátor, na americkú benzínovú šelmu VL Destino nič nebude. Prototyp sa totiž ukázal už v roku 2012 a jeho produkcia mala odštartovať na jeseň toho ďalšieho. Namiesto toho došlo k súdnym ťahaniciam medzi Fiskerom vlastneným hongkonskou spoločnosťou miliardára Richarda Li a spoločnosťou VL Automotive, ktorá s týmto nápadom prišla.

Interiér je na dnešné časy pomerne strohý. Pri aute s
maximálkou 322 km/h to však môže byť  výhoda.
Interiér je na dnešné časy pomerne strohý. Pri aute s maximálkou 322 km/h to však môže byť výhoda.
Autor: VLF

Nakoniec sa však veci vyriešili. Majitelia firmy VL, teda bývalý podpredseda gigantu General Motors Bob Lutz a Gilbert Villareal, presvedčili Henrika Fiskera aby sa pridal na ich stranu. Stalo sa. Vznikla tak nová spoločnosť VLF Automotive, teda Villareral-Lutz-Fisker. To dalo veci do pohybu a vyriešilo ďalšie prípadné spory. V Detroite sa tak mohol konečne ukázať prototyp skutočného VLF Destino. A hoci ide o absurdnú prestavbu bývalého ekologického „grínpisáka“ na benzínovú šelmu, ktorá si neláme hlavu so spotrebou, niet pochýb, že ide o krásne auto.

Destino poháňa nefalšovaný americký 8-valec s objemom 6,2
litra, ktorý si  požičalo z Corvetty Stingray. Dáva 476 kW výkonu a 819 Nm
krútiaceho momentu. Všetko má na starosti zadná náprava.
Destino poháňa nefalšovaný americký 8-valec s objemom 6,2 litra, ktorý si požičalo z Corvetty Stingray. Dáva 476 kW výkonu a 819 Nm krútiaceho momentu. Všetko má na starosti zadná náprava.
Autor: VLF

Čítajte viac

A tiež diabolsky rýchle. VLF Destino je totiž najrýchlejším sedanom sveta. Osemvalec LS9 s objemom 6,2 litra transplantovaný priamo z Corvetty Stingray dáva Destinu 476 kW výkonu a neskutočných 819 Nm krútiaceho momentu. To znamená, že obrovský sedan postavený na 22-palcových diskoch kolies šprintuje na stovku za štyri sekundy a ručička jeho rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 322 km/h. Klobúk dole. A to váži 1 950 kg, lenže pôvodný model s batériami bol ešte o 480 kg ťažší. Vyrábať sa bude v továrni Auburn Hills v Michigane.

Za túto parádu si tvorcovia Destina vypýtajú takmer dvojnásobok pôvodnej ceny. Každý z 25 exemplárov má stáť minimálne 229 000 dolárov (209 000 eur), napokon je v nej aj cena nepredaných Fiskerov Karma, ktoré stáli „len“ 141 400 dolárov. To však nemusí byť koniec investícii. Za príplatok ponúkne VLF karbónovú strechu a luxusné kožené druhy čalúnenia. K tomu všetkému vám pribalia podpis zakladateľa spoločnosti Henrika Fiskera, ktorý osignuje každý vyrobený exemplár. To aby bolo jasné, že toto nie je len nejaký garážový tuning ale prestavba posvätená zakladateľom spoločnosti Fisker.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

práca, zamestnanie, nezamestnanosť

Voľných je 35-tisíc pracovných miest

20.01.2017 19:27

Počet nezamestnaných zapísaných na úradoch práce ďalej klesá. Miera evidovanej nezamestnanosti dosiahla v decembri 2016 hodnotu 8,76 percenta.

kauza B.A. Haus, kauza Bašternák, Bonaparte,

Bašternák doručil informácie o majetku

20.01.2017 19:01

Podnikateľ Ladislav Bašternák doručil na Okresnú prokuratúru Bratislava I vyjadrenie s prílohami, ktoré by malo vysvetľovať niektoré otázky súvisiace s jeho majetkom.

Porošenko

Porošenko zatvára svoj jediný závod v Rusku

20.01.2017 17:13

Najväčší ukrajinský výrobca cukroviniek Roshen, ktorého vlastní ukrajinský prezident Petro Porošenko, plánuje zatvoriť svoju jedinú továreň v Rusku.

Trump, Obama

Operácia Guľový blesk, alebo ako vyzerá striedačka v Bielom dome

20.01.2017 17:05

"Celý dom musí byť taký, aký ho chce mať prichádzajúca rodina," hovorí bývalý hlavný ceremoniár Bieleho domu Stephen Rochon o zmenách v sídle amerického prezidenta.